NOVÁ ÉRA MČR - 4.závod MILOVICE 17.-18.6. | Offroad PARTY Bezděkoff 28.-30.7. | 7.ročník Čeřínek Trophy 8.-10.9. | Aro šou offroad festival 8.-10.9. |
Nové nahrávání fotek: Pod odesílacím oknem je "Přidej obrázek do článku". Je tam český průvodce... Komanche

Záměna automatu ZJ XJ?

Džípkařů je u nás opravdu hodně...
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)
Avatar uživatele

Autor tématu
tomas2208
Závislý diskutér
Příspěvky: 124
Registrován: Út 28.02.2012, 17:01
Témata: 1
Auto: Daihatsu Feroza, Nissan Patrol Y60
Místo/Bydliště: České Budějovice
Věk: 29
Stav: Offline

Záměna automatu ZJ XJ?

Příspěvekod tomas2208 » Pá 14.04.2017, 8:56

Ahoj kluci! Mám ZJ 5.2 r.v. 93 s 3q automatem a QT. V mém okolí se objevila 4q aut. převodovka se ST z XJ 4.0 (rok nevím). Je alespoň teoreticky možná montáž této celé sestavy na V8 motor v ZJ? :ramena: Třeba už jste to někdo dělali a "Amerika je již objevena"... :wink:
Předem děkuji za názory!
Ať je léto, nebo zima s offroudem je vždycky prima!

Avatar uživatele

palo
Diskuzní Guru
Příspěvky: 365
Registrován: Út 24.01.2006, 11:32
Témata: 6
Místo/Bydliště: Zilina, SK
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Záměna automatu ZJ XJ?

Příspěvekod palo » Pá 14.04.2017, 12:41

tomas2208 napsal:Ahoj kluci! Mám ZJ 5.2 r.v. 93 s 3q automatem


a z čoho je ten automat? Lebo z fabriky také nikdy nebolo :lol: :lol: :lol:
93 ZJ 5.2 malo prevodovku 46RH čo je normálny hydraulický 4 stupňový automat s lockupom meniča
takže Ak ti neradí 4 a lockup tak je chyba inde.


tomas2208 napsal:a QT. V mém okolí se objevila 4q aut. převodovka se ST z XJ 4.0 (rok nevím). Je alespoň teoreticky možná montáž této celé sestavy na V8 motor v ZJ? :ramena: Třeba už jste to někdo dělali a "Amerika je již objevena"... :wink:
Předem děkuji za názory!


No možné to je ale prečo by to preboha niekto robil? Nič tým nezískaš a je to celkom dosť práce s mechanikou a potom to musíš ešte celé predrátovať

A a k ti ide len o SelecTrac tak to sa prehodiť dá bez problémov

Avatar uživatele

Autor tématu
tomas2208
Závislý diskutér
Příspěvky: 124
Registrován: Út 28.02.2012, 17:01
Témata: 1
Auto: Daihatsu Feroza, Nissan Patrol Y60
Místo/Bydliště: České Budějovice
Věk: 29
Stav: Offline

Re: Záměna automatu ZJ XJ?

Příspěvekod tomas2208 » Pá 14.04.2017, 14:23

Na mem ZJ je u radicky P R N D 2 1. Kdyz auto jede napocitam dve prerazeni a pak jen zamkne menic. Proto si myslim, ze mam 3q se zamkem menice na nejvyssi stupen. To XJ ma P R N D 3 2 1, logicky to bude 4q... Nebylo to tak ze do faceliftu byly 3q a po 4q?
A pokud mam opravdu 4q a jeden kvalt mi neradi, tak je stejne KO. Tzn nechat ho za 30t opravit, nebo sehnat jiny, ktery radi vsechny rychlosti - a o jednom takovem vim! Jen je z XJ... :lol:
Elektrika na ten automat nevede skoro zadna, vlastne jen na ventil zamku menice... Jde mi o tvar bloku 4.0 a 5.2, jestli jsou stejne v miste osazeni prevodovky.
Prave-ze to s tim ST nebude jen tak. Pravdepodobne bude jina delka vstupni hridele. Na slovenskem foru to dost resili a nasli v tom "pravidlo": XJ do faceliftu kratka, vsechny ZJ (krom 5.9) stredni, XJ po faceliftu dlouha hridel...
Ať je léto, nebo zima s offroudem je vždycky prima!

Avatar uživatele

palo
Diskuzní Guru
Příspěvky: 365
Registrován: Út 24.01.2006, 11:32
Témata: 6
Místo/Bydliště: Zilina, SK
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Záměna automatu ZJ XJ?

Příspěvekod palo » Pá 14.04.2017, 16:09

tomas2208 napsal:Na mem ZJ je u radicky P R N D 2 1. Kdyz auto jede napocitam dve prerazeni a pak jen zamkne menic. Proto si myslim, ze mam 3q se zamkem menice na nejvyssi stupen. To XJ ma P R N D 3 2 1, logicky to bude 4q... Nebylo to tak ze do faceliftu byly 3q a po 4q? ...


kktina jak voda v koši :lol: :lol:
ZJ nikdy nemalo 3q automat. NIKDY !!!
V XJ bol 3Q ale len v kombinácii s 2,5 benzín a pár kusov 2.1TD

A ak už teda, tak u ZJ je okrem voliča aj prepínač OD OFF a vtedy to radí len do 3 + lockup
U XJ je na voliči P - R- N- (D) - 3 - 2/1 pričom poloha 2/1 je spoločná a D je v krúžku takže to znamená OD
pretože AW4 nemá vypínanie OD samostatne


tomas2208 napsal:A pokud mam opravdu 4q a jeden kvalt mi neradi, tak je stejne KO. Tzn nechat ho za 30t opravit, nebo sehnat jiny, ktery radi vsechny rychlosti


a nie je lepšie najprv zistiť čo tomu je? Prečo to teda ako vravíš neradí? Stav oleja, brzdiace pásy, nejaké čidlo, OD solenoid.....

tomas2208 napsal:Elektrika na ten automat nevede skoro zadna, vlastne jen na ventil zamku menice...


na 46RH nie len na lockup ale aj na OD. Posledný kvalt sa radí elektrohydraulicky
A AW4 ze zadrátovaná dosť. Tá má vlastnú riadiacu jednotku

tomas2208 napsal:Jde mi o tvar bloku 4.0 a 5.2, jestli jsou stejne v miste osazeni prevodovky.


nie nie sú. Ale sú na to adaptéry alebo by si musel dať iný bellhousing

tomas2208 napsal:Prave-ze to s tim ST nebude jen tak. Pravdepodobne bude jina delka vstupni hridele. Na slovenskem foru to dost resili a nasli v tom "pravidlo": XJ do faceliftu kratka, vsechny ZJ (krom 5.9) stredni, XJ po faceliftu dlouha hridel...


Dalšia kktina. Zober predok z pôvodnej 249 a skombinuj ho s 242. A nemusíš riešiť žiadne hriadele ani nič podobné

Avatar uživatele

Kacaba
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3049
Registrován: Po 05.09.2011, 16:43
Témata: 21
Auto: XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0Di
Místo/Bydliště: Hultschiner Ländchen
Věk: 40
Stav: Offline

Re: Záměna automatu ZJ XJ?

Příspěvekod Kacaba » Pá 14.04.2017, 17:03

Palo vi, o cem mluvi. A protože jsem se tou myslenkou kdysi take zabyval, ver, ze to nema smysl.
XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0 S tím už dožiju.

Avatar uživatele

Autor tématu
tomas2208
Závislý diskutér
Příspěvky: 124
Registrován: Út 28.02.2012, 17:01
Témata: 1
Auto: Daihatsu Feroza, Nissan Patrol Y60
Místo/Bydliště: České Budějovice
Věk: 29
Stav: Offline

Re: Záměna automatu ZJ XJ?

Příspěvekod tomas2208 » Pá 14.04.2017, 19:00

Verim, ze Palo vi o cem mluvi... Snad by jen jeho odpovedi mohli vyznit vic jako odpovedi a ne jako vysmech. Ale (bohuzel) i taci lide jsou... Nesnazim se nikomu vnucovat svou myslenku- vsechno byla otazka na Vas, zkusenejsi v oboru. Ale zpet k tematu:
Takze automat v XJ ma svou RJ? Tak to je potom jeho zastavba pase... A pokud nepasuje ani na motor, tak uz tuplem ne.
Zil jsem v predstave, ze tri prevodove stupne jsou spravne cislo, ale dle Pala mam 4. Tlacitko OD nemam na radicce, ale vpravo pod volantem. Po jeho deaktivovani (tlacitko sviti) mi automat jede porad na stejny pocet rychlosti, jen na nejvyssi nezamkne menic a mozna ve vetsim prokluzu.
Nebo je tady mozne ze by neumel zaradit jednicku? Kolik tak na jednicku jedete? Ja kdyz ji zarazim rucne, tak u omezovace mam neco kolem 60km/h.
Kdyz mi zamkne menic a jedu 100km/h tak tocim pod 2000ot/min.
Tak a ted jsem zvedavy, jestli mi to neradi prvni, nebo posledni kvalt...! :D
Ať je léto, nebo zima s offroudem je vždycky prima!

Avatar uživatele

palo
Diskuzní Guru
Příspěvky: 365
Registrován: Út 24.01.2006, 11:32
Témata: 6
Místo/Bydliště: Zilina, SK
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Záměna automatu ZJ XJ?

Příspěvekod palo » Pá 14.04.2017, 19:43

tomas2208 napsal:Verim, ze Palo vi o cem mluvi... Snad by jen jeho odpovedi mohli vyznit vic jako odpovedi a ne jako vysmech.
Ale (bohuzel) i taci lide jsou... Nesnazim se nikomu vnucovat svou myslenku- vsechno byla otazka na Vas, zkusenejsi v oboru.


Bolo to myslené ako odpovede. Nikto nič nikomu nevnucoval. Šlo len o blbé konštatovanie faktu. Po lopate. Ale ak sa pán urazil.....tak s tým ja nič nespravím :ramena:

tomas2208 napsal:Takze automat v XJ ma svou RJ? Tak to je potom jeho zastavba pase... A pokud nepasuje ani na motor, tak uz tuplem ne.


to je práve jeho VÝHODA! Podobne ako RFE. Samostatná riadiaca jednotka. Nadrátuješ ako potrebuješ. A uchytenie na motor sa dá tiež yriesiť. Iný bellhousing alebo adaptér. Ale zrovna v tomto prípade je to nezmysel. Vôbec nič tým nezískaš. NIČ.

tomas2208 napsal:Zil jsem v predstave, ze tri prevodove stupne jsou spravne cislo, ale dle Pala mam 4.


Novidíš. Predstavy sa môžu mýliť. Ale keď už, tak 4q nemáš len podľa mňa ale aj podľa výrobcu prevodovky a auta :D

tomas2208 napsal:Tlacitko OD nemam na radicce, ale vpravo pod volantem. Po jeho deaktivovani (tlacitko sviti) mi automat jede porad na stejny pocet rychlosti, jen na nejvyssi nezamkne menic a mozna ve vetsim prokluzu.Nebo je tady mozne ze by neumel zaradit jednicku? Kolik tak na jednicku jedete? Ja kdyz ji zarazim rucne, tak u omezovace mam neco kolem 60km/h.
Kdyz mi zamkne menic a jedu 100km/h tak tocim pod 2000ot/min. Tak a ted jsem zvedavy, jestli mi to neradi prvni, nebo posledni kvalt...!


A kto tvrdil že ho máš mať na voliči? Na voliči ho má napríklad WJ. Ja som napísal že okrem voliča je aj tlačítko. A o jeho polohe sme sa nebavili. Ale to je jedno. Ak nemáš zmenu medzi OD a OD/Off tak potom to buď neradí 4ku alebo sa to rozbieha z 2ky.
Ale s vypnutým OD to má menič zamykať aj na 3ke.

Jediné čo môžeš ako užívateľ spraviť je kontrola tých pár drátov, či je poistka ok, prípadne vyšší level je zhodiť vaňu a premerať solenoid....Prípadne premerať TPS, MAP, ECT, OSS, VSS... lebo OD to zapne len vtedy ak sú všetky údaje také ako majú byť.

Na diaľku sa k tomu nič viac povedať nedá. Daj to zdiagnostikovať niekomu, kto vie čo robí a má na to vybavenie.

Avatar uživatele

Autor tématu
tomas2208
Závislý diskutér
Příspěvky: 124
Registrován: Út 28.02.2012, 17:01
Témata: 1
Auto: Daihatsu Feroza, Nissan Patrol Y60
Místo/Bydliště: České Budějovice
Věk: 29
Stav: Offline

Re: Záměna automatu ZJ XJ?

Příspěvekod tomas2208 » Pá 14.04.2017, 20:13

Nechme hastereni a pojdme neco vymyslet. :-)
Jeste jeden dotaz: mohou snimace na rozvodovce (myslim primo ten co zobrazuje na stredovem panelu HI, nebo LO) mit vliv na chod automatu? Na panelu mi blika "service 4wd" a nezobrazuje zarazenou redukci. Neprikladal jsem tomu vahu, ale co kdyby... ?
Ať je léto, nebo zima s offroudem je vždycky prima!

Avatar uživatele

palo
Diskuzní Guru
Příspěvky: 365
Registrován: Út 24.01.2006, 11:32
Témata: 6
Místo/Bydliště: Zilina, SK
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Záměna automatu ZJ XJ?

Příspěvekod palo » Út 18.04.2017, 11:32

snímač zaradenia režimu je na prídavnej prevodovke, nie na rozvodovke.
A áno, v redukcii to radí inak ako bez
a vplyv na to má aj výstupný snímač otáčok na prevodovke.

Ja by som to videl tak že pripoj to na relevantnú diagnostiku, zmeraj tlaky na testovacích portoch a vieš hneď

Avatar uživatele

Autor tématu
tomas2208
Závislý diskutér
Příspěvky: 124
Registrován: Út 28.02.2012, 17:01
Témata: 1
Auto: Daihatsu Feroza, Nissan Patrol Y60
Místo/Bydliště: České Budějovice
Věk: 29
Stav: Offline

Re: Záměna automatu ZJ XJ?

Příspěvekod tomas2208 » Út 18.04.2017, 22:12

"Relevantni diagnostiku" - znas nejakou? Nenapada me zadna, vsechny co znam komunikuji pres diag. zasuvku, tu ale asi stare ZJ nema (kor ne na prevodovku - kdyz nema ani RJ). Mereni tlaku by bylo proveditelne, stejne jako odporu na el. ventilech - otazkou je, jake maji byt predepsane hodnoty?! Bez techto cisel ztraci veskere mereni smysl...
Zkusil bych na to prijit vic "selskym rozumem": podeli se semnou nekdo o informaci pri kolika otackach jedete na jednotlive rychlosti rychle? S touto informaci se da uz pracovat...
Predem dekuji (hlavne Palovi) za trpelivost a cenne rady!
Ať je léto, nebo zima s offroudem je vždycky prima!

Avatar uživatele

Kacaba
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3049
Registrován: Po 05.09.2011, 16:43
Témata: 21
Auto: XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0Di
Místo/Bydliště: Hultschiner Ländchen
Věk: 40
Stav: Offline

Re: Záměna automatu ZJ XJ?

Příspěvekod Kacaba » Stř 19.04.2017, 5:48

Jak rychle kdo jede na jaky kvalt je ti k nicenu. Je tam spousta proměnných. Např velikost kol, hmotnost, sklon silnice, druh povrchu, prevody, atd....
A razeni nahoru i dolu je v rozmezi x km/h. Taky to ovlivni nastaveni lanka ovladani prevodovky.
Myslim, ze budto vis, mas vybaveni a vyresis, nebo to rovnou Palovi odvez na opravu ;)
XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0 S tím už dožiju.

Avatar uživatele

Edgar
Staroffrouďák
Příspěvky: 21931
Registrován: Út 03.03.2009, 20:12
Témata: 38
Věk: 37
Stav: Offline

Re: Záměna automatu ZJ XJ?

Příspěvekod Edgar » Stř 19.04.2017, 8:20

Jj mám čerstvou zkušenost se ZJ od Ruty a už sem to málem vezl servisovat automat kopal, nesmyslně podřazoval ale jel, na lanku u klapky byla přidána nějaká pružina!!! Tu sem vykopl doprdele a dost se to změnilo! Tak jsem ještě povolil ten stavitelný bazmek a najednou jak novy auto, krásně sametově řadí a zamyká, přeřazení není cítit, podřazení bez prodlevy. Paráda.

Avatar uživatele

ruta
Staroffrouďák
Příspěvky: 9200
Registrován: Po 05.11.2007, 13:26
Témata: 22
Auto: Nissan na goodrichich
Místo/Bydliště: Ostrava, město hříchů
Věk: 39
Stav: Offline

Re: Záměna automatu ZJ XJ?

Příspěvekod ruta » Stř 19.04.2017, 10:17

Toto vědět, tak to stejně prodám :-D :-D

Avatar uživatele

Autor tématu
tomas2208
Závislý diskutér
Příspěvky: 124
Registrován: Út 28.02.2012, 17:01
Témata: 1
Auto: Daihatsu Feroza, Nissan Patrol Y60
Místo/Bydliště: České Budějovice
Věk: 29
Stav: Offline

Re: Záměna automatu ZJ XJ?

Příspěvekod tomas2208 » Stř 19.04.2017, 11:33

Kacaba napsal:Jak rychle kdo jede na jaky kvalt je ti k nicenu. Je tam spousta proměnných. Např velikost kol, hmotnost, sklon silnice, druh povrchu, prevody, atd....
A razeni nahoru i dolu je v rozmezi x km/h. Taky to ovlivni nastaveni lanka ovladani prevodovky.
Myslim, ze budto vis, mas vybaveni a vyresis, nebo to rovnou Palovi odvez na opravu ;)

To je mi jasne, ze tam bude +- 5,10km/hod, ale pokud u obou aut zaradim na volici 1 a pojedu 4000ot tak vysledna rychlost se nemuze o moc lisit. Pokud me ale jede od 2ky tak budu sakra rychlejsi...
Nejde mi o presnou hodnotu, ale info:
1 pri 4000 60km/hod
2 pri 4000 100km/ hod
.
.
.
Ať je léto, nebo zima s offroudem je vždycky prima!

Avatar uživatele

J.A.Y.
Inventář fóra
Příspěvky: 2009
Registrován: Út 19.12.2006, 21:33
Témata: 11
Místo/Bydliště: konečně vlastní - Dědov
Věk: 36
Stav: Offline

Re: Záměna automatu ZJ XJ?

Příspěvekod J.A.Y. » Stř 19.04.2017, 20:33

nevim kdo bude točit takhle zbytečně motor kvůli takový píčovině. Zajeď do autorizáku a tam ti řeknou co s tim je. Diagnostiku asi budou mít. Ve finále přijdeš na to, že se to vyplatilo, protože nepůjdeš cestou pokus/omyl.
nic


Vrátit se na “Jeep”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host