MČR - 8.závod SLOVÁCKO (28.-29.10.2017) | Slavnostní vyhlášení mistrů ČR v OFFROAD TRIALu roku 2017 (17.-.18.11.) |
Silvestrovská OFFlava + EXPEDICE po Vysočině 2017/2018 (29.12.-1.1.) |

Nové nahrávání fotek: Pod odesílacím oknem je "Přidej obrázek do článku". Je tam český průvodce... Komanche

DANA 35

Džípkařů je u nás opravdu hodně...
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)

Autor tématu
PRWOcK
nováček
Příspěvky: 11
Registrován: So 02.07.2011, 12:54
Témata: 1
Auto: Jeep Wrangler YJ 4,2
Stav: Offline

DANA 35

Příspěvekod PRWOcK » Čt 28.09.2017, 11:13

Ahoj, mám pár dotazů kolem D35.
Pustil jsem se do přestavby bubnů na kotouče a po nákupu všeho potřebnýho jsem zjistil, že držáky brzdičů mi nepasujou na Non C-Clip. Maj jinou rozteč čtyř šteftů na koncích nápravy. Naštěstí jsem doma měl D35 C-Clip z XJ, která má převod 3,73, kterou jsem před časem koupil kvůli zkoušce převodů, váhám totiž mezi 3,73 a 4,10, mám 31" pneu. Na tu brzdiče pasujou bez problému, tak jsem se rozhod že jí použiju i přes nutnost samosvoru, kterej teda moc nemusim.
Uřezal sem všechny držáky listů a tlimičů a vyrobil a navařil jiný kvůli montáži na YJ, když jsem ale nápravu namontoval, zjistil jsem že mi do unašeče nepasuje zadní kříž kardanu. Kříž je asi o 10mm kratší než unašeč, průměr čepu je stejnej.
Je mi to to dost záhadou, páč podle katalogu má každý YJ a XJ bez ohledu na C-Clip stejnej kříž...
Zkusil bych vyměnit unašeč z Non Clipový Dany ale nevím, a tím se dostávám k prvnímu dotazu, jestli je možný vyměnit unašeč a rovnou i gufero bez toho abych rozhodil zubový vůle..?
A druhej dotaz je jaký máte kdo zkušenosti s převodovým poměrem (nejlíp u YJ 4,2L). Nic těžkýho netahám, většinou jezdim okresky, terén občas (ale na všechno mi zatím stačili 3,07 s redukcí). Jde mi hlavně o spotřebu město/mimo město.
Díky moc za odpovědi který doufám pomůžou i jinejm.
PRWOcK

Avatar uživatele

lucius
Inventář fóra
Příspěvky: 2138
Registrován: Pá 23.02.2007, 8:35
Témata: 9
Auto: jeep grand cherokee 4.0 manuál narozen (smontován) 25.9.1992
Místo/Bydliště: českolipsko
Stav: Offline

Re: DANA 35

Příspěvekod lucius » So 30.09.2017, 14:28

Unášeč i gufero měnit můžeš, nic nerozhodiš. Pokud utahneš matku tak aby byl správný odpor ložisek při otáčení momenťakem

Avatar uživatele

lucius
Inventář fóra
Příspěvky: 2138
Registrován: Pá 23.02.2007, 8:35
Témata: 9
Auto: jeep grand cherokee 4.0 manuál narozen (smontován) 25.9.1992
Místo/Bydliště: českolipsko
Stav: Offline

Re: DANA 35

Příspěvekod lucius » So 30.09.2017, 23:43

k těm převodům bych se snažil přiblížit dle tabulky (i když tabulka je pro jk tak to je podobný u všech)
Obrázek

Avatar uživatele

palo
Diskuzní Guru
Příspěvky: 368
Registrován: Út 24.01.2006, 11:32
Témata: 6
Místo/Bydliště: Zilina, SK
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: DANA 35

Příspěvekod palo » Čt 05.10.2017, 17:48

PRWOcK napsal:Ahoj, mám pár dotazů kolem D35.
Pustil jsem se do přestavby bubnů na kotouče a po nákupu všeho potřebnýho jsem zjistil, že držáky brzdičů mi nepasujou na Non C-Clip. Maj jinou rozteč čtyř šteftů na koncích nápravy.
Naštěstí jsem doma měl D35 C-Clip z XJ, která má převod 3,73, kterou jsem před časem koupil kvůli zkoušce převodů, váhám totiž mezi 3,73 a 4,10, mám 31" pneu. Na tu brzdiče pasujou bez problému, tak jsem se rozhod že jí použiju i přes nutnost samosvoru, kterej teda moc nemusim.


Kúpil si si zlú prestavbovú sadu. Ale keď už, tak miesto výmeny za C-Clip si mal prevr´tať diery na štítoch a vyrobiť oporný krúžok medzi štít a ložisko, bolo by to lepšie

PRWOcK napsal:....zjistil jsem že mi do unašeče nepasuje zadní kříž kardanu. Kříž je asi o 10mm kratší než unašeč, průměr čepu je stejnej.
Je mi to to dost záhadou, páč podle katalogu má každý YJ a XJ bez ohledu na C-Clip stejnej kříž...


Tak asi máš zlé katalógy. Aj keď 90% D35 používalo unášač na kríž rozmeru 1310, ale napríklad niektoré XJ 2,5TD používali unášač pre kríž 1330. Tak ako napríklad aj ZJ 5.9 s nápravou D44A


PRWOcK napsal:A druhej dotaz je jaký máte kdo zkušenosti s převodovým poměrem (nejlíp u YJ 4,2L). Nic těžkýho netahám, většinou jezdim okresky, terén občas (ale na všechno mi zatím stačili 3,07 s redukcí). Jde mi hlavně o spotřebu město/mimo město.


YJ so 4.2 má teoretických 115 koní. Predpokladám manuálnu prevodovku. Na sériových kolesách by tomu na daný účel vyhovoval prevod cca 3,30 až 3,55. Ak dáš 3,73, bude to zľahka nad a môžeš si dovoliť 30-31" kolesá.


PRWOcK napsal:Zkusil bych vyměnit unašeč z Non Clipový Dany ale nevím, a tím se dostávám k prvnímu dotazu, jestli je možný vyměnit unašeč a rovnou i gufero bez toho abych rozhodil zubový vůle..?


lucius napsal:Unášeč i gufero měnit můžeš, nic nerozhodiš. Pokud utahneš matku tak aby byl správný odpor ložisek při otáčení momenťakem


Len veľmi teoreticky. Lebo v tej náprave je bortiaca podložka, ktorá práve rieši predpätie ložísk hrušky. povolením matky unášača to predpätie rozhodíš. A aj keby si to utiahol neviem ako presne, tak na 100% sa netrafíš na pôvodnú hodnotu. Okrem toho na to, aby si ten odpor zmeral presne, musíš vybrať kôš diferáku. A ak už vyberieš von kôš, tak už rovno môžeš vymeniť aj bortiačku a spraviť to poriadne a tak ako treba. :)


Vrátit se na “Jeep”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host