Kalendář - "blížící se akce" (nahoře pod logem fóra): do kalendáře lze vkládat termín akce přímo autorem tématu v sekci poježdění a závody.

Forum aktualizovano, info zde: viewtopic.php?f=26&t=92206#p1712259
Moznost prispeni na chod fora: viewtopic.php?f=3&t=66082

Pribeh a nasledna Repas 3.0

Patrolisiti a Teránysti jistě tvořej velkou skupinu...
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)
Avatar uživatele

Autor tématu
buty.v
Diskuzní Guru
Příspěvky: 320
Registrován: Čt 31.01.2008, 20:17
Auto: Nissan Patrol 3.0 ;ex Isuzu Trooper 3,2 prevleceny v opelu za Montereye
Místo/Bydliště: Pozořice
Věk: 44
Stav: Offline

Pribeh a nasledna Repas 3.0

Příspěvek od buty.v » Stř 29.11.2017, 12:02

Kdyz uz fsichni, tak ja taky ...

pred cca rokem jsem zakoupil Patrola se slavným motourem 3.0 DDTi model rok 2005, ale byl to prosinec 2004 - tzn vychytane nemoci. Byl a je krasavec, ale na dotaz o spolehlivosti motoru mi byvaly majitel vysvetlil, ze fakt motor puvodni neni - napred prdla hlava, tak ji udelali a nasledne odeslo ojnicni lozisko. Vyresili to koupi jineho motoru, ktery nikdy nebyl kuchanej - udajne. Ja auto koupil a vesele se vydal z hauptstaaatu praglu smer moravistan. Nekde kolem velke Bitese mi zacala byt zima, pridal jsem na topeni a zapla se klima (v cca 6°C ) sam sobe jsme poznamenal neco o idiotech z japonska .. klimu vypnul a dal topeni na plno .... po par minutach mi doslo, ze idiot byl nekdo jinej ...

Nalez pod kapotou byl sok, ten kokot co v servisu prehazoval ty motory pochopil, ze kdyz puvodni motor mel vodou chlazeny EGR a ten novy nee, tak tam dal zaslepku - byla nalezena pod cerpadlem. Normalni korek od vina serezanej do konusu a nacpanej v hadici - samo, ze tou uzsi stranou dovnitr. Kdyby tam aspon dali sroubovanou sponu, ale to by asi bylo moc drahy, tak tam naprcali jenom tu pruznou. Korek si patrne pamatoval co delal naposled a svou ulohu zopakoval dokonale - podle stavu zasprtnosti pod onim cerpadlem hadici opustil rychlosti zvuku za doprovodu gejziru fridexu ....

Hlava to nedala ...

Mistr z polske lidove republiky dodal repasovanou halvu ... ja vul nezmeril vysku a jeho tajemstvi o minimalne 1 - 2 mm frezovani zustalo utajeno az do doby, nez se nasazoval dekl ventilu - ve stavu totalniho nasrani bylo tesneni doplneno cervenym kamaradem ze silikonovy rodiny :-)
jezdilo to asi pul roku, nez vyslo na jevo, ze ta ofrezovana hlava prez koliky v prsickach motoru nema sanci byt dotazena zcela spravne .... takze bublator a spotreba vody vetsi nez nafty.

Kompresor to nedal ...

nekdy v zime s jeste funkcni polskou hlavou si tak jedu na vysocinu a projíždějíce obcí Arnolec, se pod kapotou ozvalo desive LUP a pak uz jen svitili kontrolky ... remen praskl
NE - pod kapotou dalsi sok - opet prace debila z prahy v neznamem servisu, pri monntazi klimakompresouru ten kokot zjistil, ze ten zadni sroub musi nasadit pred montazi - pak uz ho tam proste nedostane .... tak se na nej vysral ... vysledek - praskl drzak a samo i telo kompresoru.
Zde patri vyslovit velky dik Mirovi Rockymu, ktery me odtahl k sobe domu a nechal tam toho chudaka stat, nez jsem sehnal komponenty - tady diky Kacabovi, vse mel a nechal za rozumne ceny.

Pisty to nedaly ...

Padlo rozhodnuti, vysrat se na vsechny repasovane hlavy a jit do jistoty - koupila se nova hlava, poskladala a doslo na demontaz hlavy madein poland. Po sundani hlavy vyslo na jevo, ze zvysena spotreba oleje nebyla zcela pod taktovkou turba, ktery se menilo tesne pred tim - ale to povazuju za normalni vec.
Kamarad, se kterym jsme na tom delali seznal, ze pisty tam litaji jak sulin v gumaku.

Repase ...

Diky anabazi se spuntem ala Champagne, jsem byvaleho majitele chtěl zabít, ale nakoc jsem souhlasil, s tim, ze doveze puvodni motor s tou pridrenou ojnici .... atak po roce prisel na radu - rozebrat, promerit a slozit do stavu takmer novy :-)

pisty byly po vybrusu - takze kdyz uz tak krouzky, klika se nechala prebrousit, salky jasne nove - ojnicni byly kaput.

Jeste musim podekovat Lucce, ktera to tak nejak vse absolvovala semnou, aniz by skoncila v šaškecu a synovi Vláďovi, ktrý mi nemalou měrou pomáhal na skládání motoru :-)

Pridam par fotek :-)


Kdyz magor, tak poradnej .....

Avatar uživatele

Rennie
Staroffrouďák
Příspěvky: 9879
Registrován: Po 14.09.2009, 6:55
Místo/Bydliště: OSTRAVA!!!
Věk: 46
Stav: Offline

Re: Pribeh a nasledna Repas 3.0

Příspěvek od Rennie » Stř 29.11.2017, 12:08

To už bylo lepší Isuzu nebo cos to měl. Pevný nervy přeji


Oddíl mechanizované turistiky - BESKYDY
LR Discovery 3, 4,4, V8, 300 psů
telefon 776 179 179

Avatar uživatele

Autor tématu
buty.v
Diskuzní Guru
Příspěvky: 320
Registrován: Čt 31.01.2008, 20:17
Auto: Nissan Patrol 3.0 ;ex Isuzu Trooper 3,2 prevleceny v opelu za Montereye
Místo/Bydliště: Pozořice
Věk: 44
Stav: Offline

Re: Pribeh a nasledna Repas 3.0

Příspěvek od buty.v » Stř 29.11.2017, 12:13

Jj - Isuzak jezdi u toho borca, co jsme to spolu skladali :-) no ...
Chtel jsem sem dat hlasovani, ale pod tihou jistoty, coby tam vyslo, sem se na to vy ... :-)


Kdyz magor, tak poradnej .....


Pedro
Inventář fóra
Příspěvky: 2205
Registrován: Út 26.12.2006, 14:16
Stav: Offline

Re: Pribeh a nasledna Repas 3.0

Příspěvek od Pedro » Stř 29.11.2017, 12:54

Njn, ale zase když to jede, tak to (na Patrola :-) ) jede. A co vydáš do motoru, ušetříš na naftě.
Navíc, jak to teda bývá dost často, tady jsi spíš řešil kvalitu práce českých a polských garážových umělců, než nedostatky japonské konstruktérské školy.



Avatar uživatele

Autor tématu
buty.v
Diskuzní Guru
Příspěvky: 320
Registrován: Čt 31.01.2008, 20:17
Auto: Nissan Patrol 3.0 ;ex Isuzu Trooper 3,2 prevleceny v opelu za Montereye
Místo/Bydliště: Pozořice
Věk: 44
Stav: Offline

Re: Pribeh a nasledna Repas 3.0

Příspěvek od buty.v » Stř 29.11.2017, 13:16

No jo ... kdyz zkrizis japonce a zabozrouty .... :-)
krasnej priklad jejich kombinace - drzaky motoru vs silentbloky - proste dvouhodinova jebacka ani ocko nenasadis ... doslova :-)
Ale je fakt, ze to jede kapku jinak, ted kor -ale bojim se mu slapat za krk --- ale tech nazoru na zabeh .. dej mu plnej... je dost, doma jsme meli krasnej priklad ze motor od zacatku dostaval sadu a jezdil perfektne.
Neviiim :ramena:


Kdyz magor, tak poradnej .....


Pedro
Inventář fóra
Příspěvky: 2205
Registrován: Út 26.12.2006, 14:16
Stav: Offline

Re: Pribeh a nasledna Repas 3.0

Příspěvek od Pedro » Stř 29.11.2017, 15:27

Záběh "sodou" jsem zažil u dvou kamarádů. Obojí byly shodou okolností Feldy 1.3i, takže benzín (u turbodieselu jsem skeptik, že honění může mít pozitivní vliv) a zlaté motory. Od nova, co je dostali na salónu, je opravdu brutálně honili. Otáčky pořád v horní polovině spektra, vytáčeli je do maxima a pořád plný tah. Jak na rallye. A výsledek se dostavil, a to u obou aut stejný. Motory chodily jako brus, tak pružné a výkonné jsem u jiné Feldy nezažil. Dokonce i se spolehlivostí a trvanlivostí nebyl problém, kdy jedno auto jsem měl na dohled jen asi 40.000km, ale druhé víc než 150.000km. Negativa to ale taky mělo. Do cca 2500ot/min byly ty motory úplně mrtvé, než se plně ohřály, tak cukaly jako starý vyběhlý Žigul, žraly olej a spotřeba benzínu byla taky k 10 l/100km.
Ale jinak jezdily jako prase... :-)



Avatar uživatele

HonzaK
Diskuzní Guru
Příspěvky: 344
Registrován: So 17.12.2005, 22:12
Auto: Nissan Patrol Y61
Místo/Bydliště: Ostrava
Stav: Offline

Re: Pribeh a nasledna Repas 3.0

Příspěvek od HonzaK » Stř 29.11.2017, 20:22

Tak nějak s autorem vlákna soucítím. Taky jsem si s tou věcí jejíž jméno mi nejde přes pysky svoje užil. Škoda mluvit.
Smutné na tom ale jsou 2 jiné věci.
Za prvé co vím, tak ten motor fakt nemá s Renaultem nic společného. Je to čistě Nissan konstrukce, kterou v rámci koncernu naopak exportoval do nějakých Renaultích dodávek nebo spíš malých náklaďáků. Takže na Francouzské soudruhy bych to nesváděl.
Za druhé, na té věci se kazí plno věcí i bez amatérských zásahů různých kutilů a dobrodruhů.
A já osobně ten všude omýlaný problém s propáleným pístem neberu jako to nejhorší. Mnohem častěji se přihodí jiné drahé závady.
Jako jednu z mála výhod beru spotřebu. Málo co dokáže v tak těžkém autě i na kolech typu 35" jezdit dle stylu jízdy do 11 litrů.
A protože jsem masochista, tak se mi vždycky líbil i zvuk


Sent from my iPhone using Tapatalk


Nissan Patrol Y60, červený kraťas - už není
Nissan Patrol Y61 3.0DI Wagon podvozek IM100, 35"BFG KM2, šnorchl, spaní, naviják a jiná offroudová veteš

Avatar uživatele

Kacaba
Staroffrouďák
Příspěvky: 4006
Registrován: Po 05.09.2011, 16:43
Auto: XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0Di
Místo/Bydliště: Hultschiner Ländchen
Věk: 42
Stav: Offline

Re: Pribeh a nasledna Repas 3.0

Příspěvek od Kacaba » Stř 29.11.2017, 22:40

Pevně věřím, že to bude fungovat delší dobu, než jsme spolu protelefonovali. Držím palce a pamatuj na ten olej ;)


XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0 S tím už dožiju.

Avatar uživatele

Autor tématu
buty.v
Diskuzní Guru
Příspěvky: 320
Registrován: Čt 31.01.2008, 20:17
Auto: Nissan Patrol 3.0 ;ex Isuzu Trooper 3,2 prevleceny v opelu za Montereye
Místo/Bydliště: Pozořice
Věk: 44
Stav: Offline

Re: Pribeh a nasledna Repas 3.0

Příspěvek od buty.v » Čt 30.11.2017, 8:49

Kacaba napsal:Pevně věřím, že to bude fungovat delší dobu, než jsme spolu protelefonovali. Držím palce a pamatuj na ten olej ;)
To je jasne, jsem z motorek zvyklej menit casteji, nez ostatni. V Alfe menim taky po cca 10 tis.
Olej ma ted najeto cca 150 km a pujde vymenit po te generalce. Ale je nadherne cirej :-)


Kdyz magor, tak poradnej .....

Avatar uživatele

Kacaba
Staroffrouďák
Příspěvky: 4006
Registrován: Po 05.09.2011, 16:43
Auto: XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0Di
Místo/Bydliště: Hultschiner Ländchen
Věk: 42
Stav: Offline

Re: Pribeh a nasledna Repas 3.0

Příspěvek od Kacaba » Čt 30.11.2017, 20:40

Ja menim olej co 10tkm zároveň s motorem :)


XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0 S tím už dožiju.

Avatar uživatele

mmarek
Legenda fóra
Příspěvky: 1673
Registrován: Po 21.05.2012, 20:21
Auto: Jeep Grand Cherokee 4.0 (WJ)
Místo/Bydliště: Ostrava
Věk: 44
Stav: Offline

Re: Pribeh a nasledna Repas 3.0

Příspěvek od mmarek » Čt 30.11.2017, 21:07

Kacaba napsal:Ja menim olej co 10tkm zároveň s motorem :)
Ty jsi vul :)


Jeep Grand Cherokee WJ 4.0 (LPG), + 6", Command-Trac NV241 + 2Low + SYE, 37" BFG KM2, HD trackbar, longarmy - přední 3link, zadní triangulated 4link, nápravy z trola...

Avatar uživatele

Kacaba
Staroffrouďák
Příspěvky: 4006
Registrován: Po 05.09.2011, 16:43
Auto: XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0Di
Místo/Bydliště: Hultschiner Ländchen
Věk: 42
Stav: Offline

Re: Pribeh a nasledna Repas 3.0

Příspěvek od Kacaba » Čt 30.11.2017, 21:09

Nez se tim cernym svinstvem polit :)


XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0 S tím už dožiju.

Avatar uživatele

Autor tématu
buty.v
Diskuzní Guru
Příspěvky: 320
Registrován: Čt 31.01.2008, 20:17
Auto: Nissan Patrol 3.0 ;ex Isuzu Trooper 3,2 prevleceny v opelu za Montereye
Místo/Bydliště: Pozořice
Věk: 44
Stav: Offline

Re: Pribeh a nasledna Repas 3.0

Příspěvek od buty.v » Pá 01.12.2017, 9:28

Kacaba napsal:Ja menim olej co 10tkm zároveň s motorem :)
Jeden takovej se vyskytl i u nas - Opel Kadet 2.0, na studeno a cocka - jezdil ponekud digitalne 1 - 0 motor znal jenom plnej a tech 10 tis tak akorat zvladl, nez sel do kytek :-)


Kdyz magor, tak poradnej .....

Avatar uživatele

Autor tématu
buty.v
Diskuzní Guru
Příspěvky: 320
Registrován: Čt 31.01.2008, 20:17
Auto: Nissan Patrol 3.0 ;ex Isuzu Trooper 3,2 prevleceny v opelu za Montereye
Místo/Bydliště: Pozořice
Věk: 44
Stav: Offline

Re: Pribeh a nasledna Repas 3.0

Příspěvek od buty.v » Stř 09.01.2019, 8:44

Tak příběh pokračuje..
Po repasi motoru a 2000 kilometrech ten motor kleknul. Bylo to 28.12.2017..... trpělivost došla.

A včera po roce opět vrčí. Akorát trochu změna pod kapotou, nastěhoval jsem tam M57 z Mnichova 😆


Kdyz magor, tak poradnej .....


Roman Patrol
Závislý diskutér
Příspěvky: 178
Registrován: Út 19.07.2005, 21:41
Auto: Nissan GU4 Y61, Land Rover Discovery4, CanAm Outlender 1000, Gold Wing 1800
Místo/Bydliště: Praha
Věk: 65
Stav: Offline

Re: Pribeh a nasledna Repas 3.0

Příspěvek od Roman Patrol » Čt 10.01.2019, 16:34

Hm... tak to je dobrá volba, akorát to sraní kolem než se to zpojízdní.


Patrol GU4 3l upravený. Jen blázen by šel, kudy já jel.

www.cekl-eshop.cz

Odpovědět