Y61 TD6 - zvýšení účinnosti intercooleru

Patrolisiti a Teránysti jistě tvořej velkou skupinu...
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)
Avatar uživatele

Autor tématu
Michal 4x4
Diskuzní Guru
Příspěvky: 372
Registrován: Ne 16.01.2005, 10:16
Témata: 65
Místo/Bydliště: Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Y61 TD6 - zvýšení účinnosti intercooleru

Příspěvekod Michal 4x4 » Ne 29.04.2018, 21:20

skromný dotaz k odborné veřejnosti. řešil jste někdo zvýšení účinnosti mezichladiče? co mám potuněné turbo a začal sem měřit teplotu v mezichladiči (využívám to čidlo co je z výroby), ukazuje se, že kapku nestíhá chladit. ani sepnutý elektroventilátor to moc nevylepšuje. máte někdo solidní řešení? tip na zástvbu lepšího, nebo přemístnění do masky a tak podobně. dík
Nejdřív španěl, pak GR 60, po něm LC FZJ80 a GR61 3.0, teď zase Y61 ale 2.8
http://www.offroadvysocina.cz

Avatar uživatele

HonzaK
Diskuzní Guru
Příspěvky: 310
Registrován: So 17.12.2005, 22:12
Témata: 4
Auto: Nissan Patrol Y61
Místo/Bydliště: Ostrava

Re: Y61 TD6 - zvýšení účinnosti intercooleru

Příspěvekod HonzaK » Ne 29.04.2018, 23:11

Jen tak pro zajímavost, napiš nějaké hodnoty teploty co jsi naměřil.
Co si pamatuji z dřívějška, když jsem Y61 s tímhle motorem měl, tak jsem nechápal záměr konstruktérů s tím větrákem. On totiž tahal vzduch od motoru a foukal ho nahoru do kapličky.
Průtok vzduchu skrz kapličku mi přišel taky tragický. Obzvlášť s nějakým zábradlím na nárazníku.
Já mám teď IC vpředu, teda s jinou motorizací. No ale díky strašně širokému vodnímu chladiči není žádná sranda na straně řidiče se dostat s potrubím zpět k motoru.
Každopádně průtok vzduchu i přes chladící stěnu není nic moc a asi jsem čekal lepší výsledky. Musel bych se kouknout do počítače, ale myslím že v nějakém logu z léta to v otáčkách blízkých maximálním v plné zátěži šlo skoro na osmdesát stupňů.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nissan Patrol Y60, červený kraťas - už není
Nissan Patrol Y61 3.0DI Wagon podvozek IM100, 35"BFG KM2, šnorchl, spaní, naviják a jiná offroudová veteš

Avatar uživatele

Autor tématu
Michal 4x4
Diskuzní Guru
Příspěvky: 372
Registrován: Ne 16.01.2005, 10:16
Témata: 65
Místo/Bydliště: Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Y61 TD6 - zvýšení účinnosti intercooleru

Příspěvekod Michal 4x4 » Po 30.04.2018, 20:30

kam fouká ventilátor jsem si nevšiml, ale zítra zkusím. ty teploty - při běžné jízdě (rovina, venku cca 25°C, 90km/h) teplota cca 60-70°C, v záteži (dálnice do kopce, 110-120km/h, venku furt cca 25°C) 110-120°C. po odlehčení rychlý pokles na 80-90°C (rovná dálnice, 110-120 km/h)
Nejdřív španěl, pak GR 60, po něm LC FZJ80 a GR61 3.0, teď zase Y61 ale 2.8
http://www.offroadvysocina.cz

Avatar uživatele

Autor tématu
Michal 4x4
Diskuzní Guru
Příspěvky: 372
Registrován: Ne 16.01.2005, 10:16
Témata: 65
Místo/Bydliště: Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Y61 TD6 - zvýšení účinnosti intercooleru

Příspěvekod Michal 4x4 » Út 01.05.2018, 20:07

mě teda ventilátor normálně saje, tj.táhne vzduch shora dolů. a taky mě došlo (až teď, evidentně sem od přírody bystrej :-) ) proč mě i po zapnutí ventilátoru teplota nasávanýho vzduchu neklesá - čidlo je na VSTUPU do chladiče...
Nejdřív španěl, pak GR 60, po něm LC FZJ80 a GR61 3.0, teď zase Y61 ale 2.8
http://www.offroadvysocina.cz

Avatar uživatele

Michal95
Věčnej rejpal
Příspěvky: 2668
Registrován: Stř 30.01.2013, 20:15
Témata: 29

Re: Y61 TD6 - zvýšení účinnosti intercooleru

Příspěvekod Michal95 » Út 01.05.2018, 20:27

Já když sem dával IC do y60 tak sem to čidlo odpojil a ten větrák sem dal přes relé na dožhavování.
Takže když se motor ohřeje tak se zapne větrák na cooleru.

Avatar uživatele

Kacaba
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3678
Registrován: Po 05.09.2011, 16:43
Témata: 31
Auto: XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0Di
Místo/Bydliště: Hultschiner Ländchen
Věk: 41

Re: Y61 TD6 - zvýšení účinnosti intercooleru

Příspěvekod Kacaba » Út 01.05.2018, 20:31

A čeho jsi tim dosahl, když originální cidlo sepne někde nad 50 stupňů Celsia, takže vpodstate po prvním pridani plynu?
XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0 S tím už dožiju.

Avatar uživatele

Michal95
Věčnej rejpal
Příspěvky: 2668
Registrován: Stř 30.01.2013, 20:15
Témata: 29

Re: Y61 TD6 - zvýšení účinnosti intercooleru

Příspěvekod Michal95 » Út 01.05.2018, 21:03

Kacaba napsal:A čeho jsi tim dosahl, když originální cidlo sepne někde nad 50 stupňů Celsia, takže vpodstate po prvním pridani plynu?

to čidlo bylo v piči a nechtělo se mi ho shánět a zase sem to nechtěl zapojit natvrdo od spínačky aby se zastudena nesrážela voda v sání.

Avatar uživatele

Autor tématu
Michal 4x4
Diskuzní Guru
Příspěvky: 372
Registrován: Ne 16.01.2005, 10:16
Témata: 65
Místo/Bydliště: Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Y61 TD6 - zvýšení účinnosti intercooleru

Příspěvekod Michal 4x4 » Stř 02.05.2018, 19:57

já to mám origo (tj. spíná automaticky při teplotě, kterou si teď nevybavím) a paralelně k tomu ještě manuální ovládání čudlem z kabiny
Nejdřív španěl, pak GR 60, po něm LC FZJ80 a GR61 3.0, teď zase Y61 ale 2.8
http://www.offroadvysocina.cz


Vrátit se na “Nissan”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti