Slavnostní vyhlášení mistrů ČR v OFFROAD TRIALu roku 2017 (17.-.18.11.) |

Silvestrovská OFFlava + EXPEDICE po Vysočině 2017/2018 (29.12.-1.1.) |

Nové nahrávání fotek: Pod odesílacím oknem je "Přidej obrázek do článku". Je tam český průvodce... Komanche

Samurai 1.3i 51kw 1993 dusi se motor

Samíci, Jimni a Vitary. Velmi oblíbené jak u nás tak v přímořských zemích. Admin je má rád v řecku :-)
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)

markus
Staroffrouďák
Příspěvky: 4154
Registrován: Čt 17.04.2008, 13:56
Témata: 33
Auto: Y61
Místo/Bydliště: Opava
Stav: Offline

Re: Samurai 1.3i 51kw 1993 dusi se motor

Příspěvekod markus » Pá 20.10.2017, 12:56

Lmbda


Sent from my iPhone using Offroad Forum CZ
už víc kecám než jezdím :mrgreen:

Avatar uživatele

lopan123
Staroffrouďák
Příspěvky: 6380
Registrován: Čt 25.11.2010, 21:06
Témata: 24
Auto: Mitsubishi L300 4WD 2,5td
Místo/Bydliště: Hlinsko aneb daleko všude
Věk: 37
Stav: Offline

Re: Samurai 1.3i 51kw 1993 dusi se motor

Příspěvekod lopan123 » Pá 20.10.2017, 14:15

Nebo snímač klapky
A musí to jít.
A kdyby ne, tak 604840492


fplisek
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 77
Registrován: Stř 14.10.2015, 16:25
Témata: 17
Auto: Suzuki Samurai
Stav: Offline

Re: Samurai 1.3i 51kw 1993 dusi se motor

Příspěvekod fplisek » Pá 20.10.2017, 15:29

Díky, mám nějak možnost vyzkoušet lambdu, jestli je ok, bez toho abych hned kupoval novou? Po snímači klapky mrknu, jestli ho najdu, ani jsem nevěděl, že ho to má :-)

Avatar uživatele

lopan123
Staroffrouďák
Příspěvky: 6380
Registrován: Čt 25.11.2010, 21:06
Témata: 24
Auto: Mitsubishi L300 4WD 2,5td
Místo/Bydliště: Hlinsko aneb daleko všude
Věk: 37
Stav: Offline

Re: Samurai 1.3i 51kw 1993 dusi se motor

Příspěvekod lopan123 » Pá 20.10.2017, 15:47

Ičko je řízený, mělo by mít :mrgreen: lambdu budeš trošku hůř zkoušet, nevím jestli samec má dva nebo více drátů. Na napájení by jsi měl najít palubní napětí, na výstupu okolo 1voltu, to napětí je závislý na poměru kyslíku.
A musí to jít.
A kdyby ne, tak 604840492


fplisek
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 77
Registrován: Stř 14.10.2015, 16:25
Témata: 17
Auto: Suzuki Samurai
Stav: Offline

Re: Samurai 1.3i 51kw 1993 dusi se motor

Příspěvekod fplisek » So 21.10.2017, 14:11

Další poznatek, za studena někdy chytne na brnk, ale někdy točí dlouho a střílí z výfuku :?


markus
Staroffrouďák
Příspěvky: 4154
Registrován: Čt 17.04.2008, 13:56
Témata: 33
Auto: Y61
Místo/Bydliště: Opava
Stav: Offline

Re: Samurai 1.3i 51kw 1993 dusi se motor

Příspěvekod markus » So 21.10.2017, 20:07

Tož to bude asi jednotka čili problém v zapalování


Sent from my iPhone using Offroad Forum CZ
už víc kecám než jezdím :mrgreen:

Avatar uživatele

Frankie
Staroffrouďák
Příspěvky: 16172
Registrován: Út 26.07.2005, 23:45
Témata: 340
Auto: nepotřebuju auto, to má každej co má do prdele díru
Věk: 50
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Samurai 1.3i 51kw 1993 dusi se motor

Příspěvekod Frankie » Po 23.10.2017, 20:41

fplisek napsal:Tak přidám svůj problém, mám stejný motor 1,3i 51kW, za studena chytne na brnk, otáčky cca 1500 a drží se, jak se zahřeje tak otáčky klesnou na volnoběh, ale začnou hrozně kolísat, kolikrát i motor chcípne. Startování zahřátého motoru trvá dlouho, než chytne. Něco jsem si přečetl, něco na autě vyměnil, ale pořád to stejné. Chybu mi řj neukazuje žádnou. V poslední době jsem vyměnil svíčky (předepsané NGK), palivový filtr, termostat, čidlo teploty na domku termostatu (myslel jsem si, že by tam mohl být problém, protože čidlo ukazovalo i při zahřátém motoru minimum, vyměnil jsem za nové, to je po zahřátí na třetině, ale motor jde pořád stejně). Taky jsem vypozoroval, že má dost velkou spotřebu, teď poslední přes 20l/100km, ale není to moc směrodatné, samé cukání z dílny/ do dílny :) , i když z výfuku je dost cítit benzín.

Nevíte co by to mohlo být?

svíčkový kabely, palec a víčko rozdělovače, hadičky od elektroventilů co jdou do sání, PCV ventil
Fuck all, it is better to live

Avatar uživatele

Frankie
Staroffrouďák
Příspěvky: 16172
Registrován: Út 26.07.2005, 23:45
Témata: 340
Auto: nepotřebuju auto, to má každej co má do prdele díru
Věk: 50
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Samurai 1.3i 51kw 1993 dusi se motor

Příspěvekod Frankie » Po 23.10.2017, 20:44

vaclavgrandcherokee napsal:Za studena jede jak z praku, táhne má sílu. Pri zahřátí motoru pokud otáčky při jakékoliv převodovém stupni klesnou pod 2000 se začne motor dusit jak překoná 2000 tak se chytne a jede jak z praku. Pokud se třeba rozjíždim tak do 1800 motor táhne pak se pridusi a po překonání 2000 zase táhne. Neznám nikoho kdo by to dokázal vyřešit. Každý říká že to může být spousta věcí.

přisávání vzduchu hadičkamam nebo pod střikovací hlavou, netěsnící EGR, vadný MAP senzor a mnoho dalšího
Fuck all, it is better to live


fplisek
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 77
Registrován: Stř 14.10.2015, 16:25
Témata: 17
Auto: Suzuki Samurai
Stav: Offline

Re: Samurai 1.3i 51kw 1993 dusi se motor

Příspěvekod fplisek » Út 24.10.2017, 7:16

Frankie napsal:
fplisek napsal:Tak přidám svůj problém, mám stejný motor 1,3i 51kW, za studena chytne na brnk, otáčky cca 1500 a drží se, jak se zahřeje tak otáčky klesnou na volnoběh, ale začnou hrozně kolísat, kolikrát i motor chcípne. Startování zahřátého motoru trvá dlouho, než chytne. Něco jsem si přečetl, něco na autě vyměnil, ale pořád to stejné. Chybu mi řj neukazuje žádnou. V poslední době jsem vyměnil svíčky (předepsané NGK), palivový filtr, termostat, čidlo teploty na domku termostatu (myslel jsem si, že by tam mohl být problém, protože čidlo ukazovalo i při zahřátém motoru minimum, vyměnil jsem za nové, to je po zahřátí na třetině, ale motor jde pořád stejně). Taky jsem vypozoroval, že má dost velkou spotřebu, teď poslední přes 20l/100km, ale není to moc směrodatné, samé cukání z dílny/ do dílny :) , i když z výfuku je dost cítit benzín.

Nevíte co by to mohlo být?

svíčkový kabely, palec a víčko rozdělovače, hadičky od elektroventilů co jdou do sání, PCV ventil


Díky Frankie, kabely, palec a víko vyměním, hadičky jsem kontroloval, ty jsou v pořádku, jinam PCV ventil je co? :)

Edit: už vím co je PCV, tak mám zase na dnešní odpoledne co dělat, díky :)

Avatar uživatele

Frankie
Staroffrouďák
Příspěvky: 16172
Registrován: Út 26.07.2005, 23:45
Témata: 340
Auto: nepotřebuju auto, to má každej co má do prdele díru
Věk: 50
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Samurai 1.3i 51kw 1993 dusi se motor

Příspěvekod Frankie » Út 24.10.2017, 15:12

fplisek napsal:Díky Frankie, kabely, palec a víko vyměním, hadičky jsem kontroloval, ty jsou v pořádku, jinam PCV ventil je co? :)

Edit: už vím co je PCV, tak mám zase na dnešní odpoledne co dělat, díky :)
hadička co vede do sání od elektroventilů se v místě napojení na trubičku zlomí a je neprůchozí ale na pohled vypadá vpohodě, tohle ještě zkontroluj, PCV ventil je ventil na sání mezi karburátorem a víkem ventilů, je do něj napojená hadice z víka ventilů která pokračuje do filtrboxu, Ventil smí propouštět jen jedním směrem, pokud nezavírá dochází buď ke kolísání otáček případně jsou otáčky příliš nízké až auto chcípá ale může se chovat i jinak pokud jsou na autě i jiné vady
Fuck all, it is better to live


fplisek
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 77
Registrován: Stř 14.10.2015, 16:25
Témata: 17
Auto: Suzuki Samurai
Stav: Offline

Re: Samurai 1.3i 51kw 1993 dusi se motor

Příspěvekod fplisek » Út 24.10.2017, 19:04

Díky Frankie, další poznatky: když odpojím hadičku podtlaku volnoběhu, zvýší se otáčky, ale i tak kolísají, tak podtlak volnoběhu jsem vyloučil, PCV jsem taky zkoušel, někde na netu jsem našel návod, odpojil jsem hadičku, nastartoval, ventil dělal podtlak, pak jsem motor chcípnul a zkoušel profouknout směrem do sacího potrubí a šel profouknout těžko, takže podle toho návodu by měl být ok. Jinak jsem sundal víko rozdělovače a kontakty ve víku a na palci byly jakoby zaoxidované, objednal jsem nový víko, palec i kabely, tak se uvidí. Zítra ještě mrknu pořádně na všechny hadičky a dám vědět, doufám, že se to konečně vyřeší :-)

Avatar uživatele

Frankie
Staroffrouďák
Příspěvky: 16172
Registrován: Út 26.07.2005, 23:45
Témata: 340
Auto: nepotřebuju auto, to má každej co má do prdele díru
Věk: 50
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Samurai 1.3i 51kw 1993 dusi se motor

Příspěvekod Frankie » Út 24.10.2017, 21:38

fplisek napsal:Díky Frankie, další poznatky: když odpojím hadičku podtlaku volnoběhu, zvýší se otáčky, ale i tak kolísají, tak podtlak volnoběhu jsem vyloučil, PCV jsem taky zkoušel, někde na netu jsem našel návod, odpojil jsem hadičku, nastartoval, ventil dělal podtlak, pak jsem motor chcípnul a zkoušel profouknout směrem do sacího potrubí a šel profouknout těžko, takže podle toho návodu by měl být ok. Jinak jsem sundal víko rozdělovače a kontakty ve víku a na palci byly jakoby zaoxidované, objednal jsem nový víko, palec i kabely, tak se uvidí. Zítra ještě mrknu pořádně na všechny hadičky a dám vědět, doufám, že se to konečně vyřeší :-)
profukováním neověříš sílu pružinky, tohle není dobrej návod, nicméně jedním směrem nesmí foukat vůbec druhým ano
Fuck all, it is better to live


fplisek
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 77
Registrován: Stř 14.10.2015, 16:25
Témata: 17
Auto: Suzuki Samurai
Stav: Offline

Re: Samurai 1.3i 51kw 1993 dusi se motor

Příspěvekod fplisek » Stř 25.10.2017, 7:31

Sakra, to jsi mě nepotěšil :) , tak zase ještě shánět PCV :) , dneska vyzkouším ještě novou lambdu, ale tomu moc nedávám, když zlobí starty někdy za studena, někdy za tepla.

Je možně, že můžu stříkačku uchlastat? Mám takový pocit, že při studených startech, když počkám, až se dotočí čerpadlo paliva a pak startuju to točí déle, než když nečekám a hned startuju?

Avatar uživatele

Michal95
Věčnej rejpal
Příspěvky: 2563
Registrován: Stř 30.01.2013, 20:15
Témata: 24
Stav: Offline

Re: Samurai 1.3i 51kw 1993 dusi se motor

Příspěvekod Michal95 » Stř 25.10.2017, 7:55

fplisek napsal:Sakra, to jsi mě nepotěšil :) , tak zase ještě shánět PCV :) , dneska vyzkouším ještě novou lambdu, ale tomu moc nedávám, když zlobí starty někdy za studena, někdy za tepla.

Je možně, že můžu stříkačku uchlastat? Mám takový pocit, že při studených startech, když počkám, až se dotočí čerpadlo paliva a pak startuju to točí déle, než když nečekám a hned startuju?

Řekni někomu at ti zapne klíček a koukej jestli ti neprotejká ten vstřik. Protože dokud nestartuješ tak by tam žádnej benzín jít neměl.


fplisek
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 77
Registrován: Stř 14.10.2015, 16:25
Témata: 17
Auto: Suzuki Samurai
Stav: Offline

Re: Samurai 1.3i 51kw 1993 dusi se motor

Příspěvekod fplisek » Stř 25.10.2017, 12:37

Taky super nápad, dík :) . Se z toho zblázním :)


Vrátit se na “Suzuki”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti