Je bezpečné rozebrat 4. vstřikovač s kabelem u motoru P38 (M51 BMW)?

Series, Defendery, Diskošky, Range, todle fšechno sou naprosto klasický offroady. Kdo je má je šťastnej člověk!
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)
Avatar uživatele

Autor tématu
malyjaponec
Diskuzní Guru
Příspěvky: 307
Registrován: Čt 20.08.2009, 9:10
Témata: 5
Auto: Terrano II, Subaru Outback + Impreza, TGB-1112
Místo/Bydliště: Jablonec nad Nisou

Je bezpečné rozebrat 4. vstřikovač s kabelem u motoru P38 (M51 BMW)?

Příspěvekod malyjaponec » Ne 01.10.2017, 11:04

Motor se pouzival v RR P38. Ja sem to vyseparoval z BMW takze nese oznaceni M51... Jedna se o 2.5litru turbo diesel. Ridici jednotka pouziva na 4. valci vstrik s kabelem ve kterem je senzor. Snima nejspis okamzik, kdy se vysunula vlivem tlaku jehla a kdy se zavrela. Tak aby presneji casoval okamzik vstriku nafty. Jehla se precijenom otevre jinak nez se zacne tlakovat v cerpadle. A hlavne diky tomu neni nutne extremne presne nastaveni pozice cerpadla, protoze si to vsechno elektronika zaridi. Bez toho senzoru motor vicemene nebezi.

Potreboval bych vedet jak bezpecne je rozebrat ten 4. vstrikovac. Z tela vstrikovace vede ven kabel. V manualu se pise ze se nesmi rozebirat. Tedy manual BMW. V manuali RR neni o tom ani slovo a navic je tam obrazek jak to schematicky uvnitr vypada. Na druhou stranu trisky se prodavaji po 6 kusech, takze se asi rozebrat da. Predpokladam v nem nejaky indukcni snimac a kdyz se to udela spravnym postupem, tak by to melo jit. Servis to taky musi repasovat. Delam generalku vstikovacu a nemuzu zaboha najit na netu zadnou informaci o tom ze by to nekdo rozebiral a jestli s tim mel nejake trable nebo to je v pohode. Tak jestli o tom nekdo neco vite, budu rad za radu.

.jh.
Nissan TerranoII, Volvo C303, Subaru Impreza, Subaru Outback... a furt to není dost aut.

Avatar uživatele

Sniper
Diskuzní Guru
Příspěvky: 393
Registrován: So 11.02.2012, 6:53
Témata: 10

Re: Je bezpečné rozebrat 4. vstřikovač s kabelem u motoru P38 (M51 BMW)?

Příspěvekod Sniper » Ne 08.10.2017, 19:54

Nevím jak u BMW, ale u Audi R5 2.5TDi 103kW je snímač zdvihu jehly normálně rozebiratelný. Je to obyčejná indukční cívka, která snímá pohyb jehly, jak jsi správně napsal, zbytek dvoupružinového vstřikovače je stejný, jak ostatní 4.
Myslím si, že tam nemáš co posrat, ael jak říkám, BMW neznám, ale myslím si, že to bude podobné.
A není pravda, že stačí hrubé nastavení předvstřiku a jednotka si to reguluje podle snímače. Ten snímač je jen zpětná vazba, další by měl být v čerpadle a pak na klice. A podle toho jednotka vyhodnocuje, ale základní nastavení mít musí, viz např. TDi graf u VW koncernu. Ten systém vstřikování by měl být stejný, tak doufám, že nemelu kraviny :-)

Avatar uživatele

Autor tématu
malyjaponec
Diskuzní Guru
Příspěvky: 307
Registrován: Čt 20.08.2009, 9:10
Témata: 5
Auto: Terrano II, Subaru Outback + Impreza, TGB-1112
Místo/Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Je bezpečné rozebrat 4. vstřikovač s kabelem u motoru P38 (M51 BMW)?

Příspěvekod malyjaponec » Čt 25.10.2018, 13:35

Ano, je tam jen indkuční cívka a prodloužená jehla, takže jsem ho nakonec otevřel a vyčistil jako všechny ostatní. Ten motor ma samozřejmě snímač pozice na setrvačníku. A dalších X snimačů na klice. Hrubé nastaení čerpadla je v tom, že se prostě jen nastaví do správného úhle resp. správný pohyb na hlavním pístu vůči uvrti a zbytek pořeší elektronika. "Plyn" tam není táhlem ale ovládá si to řídící jednotka elektricky a taky si mění rúzné nastavení čerpadla, jako je časování tím, že tam má další serva a mechanicky přestavuje klasické rotační čerpadlo. Aby sprívně poznala okamžik kdy se otvírají jehly má právě ten snímač na vstřikovači. Ano je to zpětná vazba aby věděla jak má aktuálně časování čerpadla nastavené, ale jeto lepší zpětná vazba, než nějaký snímač na čerpadle, který nemusí říkat pravdu, když je čerpadlo o nějaké minuty špatně natočené. Tímto se eliminuje nutnost dokonalého beztolerančního nastavení pozice čerpadla.
Nissan TerranoII, Volvo C303, Subaru Impreza, Subaru Outback... a furt to není dost aut.


Vrátit se na “Land Rover a Rover”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host