discovery - 3,0 vs. 2,5 (automat vs. manuál)

Series, Defendery, Diskošky, Range, todle fšechno sou naprosto klasický offroady. Kdo je má je šťastnej člověk!
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)
Avatar uživatele

Autor tématu
Saul
vysočíňan
Příspěvky: 2046
Registrován: So 20.06.2009, 8:38
Témata: 28
Auto: ex Toyoda 4runner 2, 4Efi, Nissan Patrol K160 - kŕíženec bez PP, LR Disco Td5 - osobák
Místo/Bydliště: srdcem v blátě

discovery - 3,0 vs. 2,5 (automat vs. manuál)

Příspěvekod Saul » So 07.11.2015, 17:08

čau všem,
výhledově uvažuju o pořízení Diskotéky. Je mi jasný, že informace, na který se chci zeptat bych tu po několika hodinách dohledal, ale určitě dokáže někdo odpovědět z patra během pár vteřin.

Zvažuju mezi D1 a D2. Upřednostňuju D1 kvůli mechanický uzávěrce mezinápravy. Co jsem se někde dočetl, tak je ve třílitru nějaká ultra odolná automatická převodovka. Týká se to i dvaapůle?

jsou mi jasný jízdní rozdíly v terénu mezi automatem a manuálem.

co by měla být nejlepší volba?

díky
"Dnešní demokracie znamená pouze svobodu vybrat si jedince kteří nás okradou"

Avatar uživatele

Dava
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3553
Registrován: So 22.08.2009, 18:34
Témata: 2
Auto: jak jde čas-UaZ 469, jedna IFA W50,několik GR Y60,Nissan Double cab 2,5 D,Miši L200, LR Disco II
Místo/Bydliště: okres UO
Věk: 45

Re: discovery - 3,0 vs. 2,5 (automat vs. manuál)

Příspěvekod Dava » So 07.11.2015, 18:25

No, těch třílitrů jsem moc teda neviděl, jakej to máš na mysli motor panáčku??

O dvojce: http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=14143

Jednička: http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=12412

Trojka čtyřka: http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=13607
(tam třílitr je, ale asi trochu mimo rozsah tvého dotazu :D )
Naposledy upravil(a) Dava dne So 07.11.2015, 18:38, celkem upraveno 1 x.
No road?No problem...
Aktual: Disco Td5 serioffka

Avatar uživatele

Autor tématu
Saul
vysočíňan
Příspěvky: 2046
Registrován: So 20.06.2009, 8:38
Témata: 28
Auto: ex Toyoda 4runner 2, 4Efi, Nissan Patrol K160 - kŕíženec bez PP, LR Disco Td5 - osobák
Místo/Bydliště: srdcem v blátě

Re: discovery - 3,0 vs. 2,5 (automat vs. manuál)

Příspěvekod Saul » So 07.11.2015, 18:37

dík za psaní...

vycházel jsem z tohohle braku.... http://www.tipcar.cz/ojety-land-rover-d ... -6801.html

a tady je nějaký inzerát http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =4&t=27743
"Dnešní demokracie znamená pouze svobodu vybrat si jedince kteří nás okradou"

Avatar uživatele

Dava
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3553
Registrován: So 22.08.2009, 18:34
Témata: 2
Auto: jak jde čas-UaZ 469, jedna IFA W50,několik GR Y60,Nissan Double cab 2,5 D,Miši L200, LR Disco II
Místo/Bydliště: okres UO
Věk: 45

Re: discovery - 3,0 vs. 2,5 (automat vs. manuál)

Příspěvekod Dava » So 07.11.2015, 18:51

300Tdi je novější varianta 2,5TD motoru, mechanika s přímým vstřikem, 4 válec. Dobrej ale starej, na dnešní poměry vynikající ale docela slabej.
Jeho předchůdce se jmenoval 200Tdi... v zásadě podobnej motor, podrobnosti vedle.

Novější 2,5 litr od 1998 do 2004 se jmenuje Td5, je to 5-ti válcový PD, s řetězem. Vyskytuje se výhradně v DII a Defech z danýho období.

Převodovky DI i DII se prakticky neliší, automaty jsou německý ZF. Uzávěrka mezinápravovýho difu je prkotina , kterou DII ve většině případů mají, ale nemají ji vyvedenou na páku - dá se snadno dodělat, jsou na to sady. Některé DII ovšem uzávěrku v difu nemají, ale i to se snadno namontuje, dílů je mraky a levných. Modely DII po faceliftu 03-05 ale už zase uzávěrku mají všechny.
DII má funkční TC a fakt je že na normální soft terén to bohatě stačí, zavírat netřeba.

Benzínové motory jsou pak V8 4 litry a moc jich není, drtivá většina aut v EU je v naftě. Podle mýho co jsem s jedním jel, nestojí za to, nebo aspoň u DII. Chlastají víc než jedou a plyn není kam dát. Pokud teda ne stupidně do kufru - to bych nesnes, protože pak máš kufr jak ve Vitaře...

Jinak je otázka na co to auto bude použitý. Pro běžnej provoz, tahání a soft terén bych šel do pohodový dvojky, (já už asi i do trojky, mít kačky). Pokud ale auto má bejt do hardcoru, tak určitě jedničku. Je lehčí, má triangl vzadu, v podstatě defík s jinou kastlí.
No road?No problem...
Aktual: Disco Td5 serioffka

Avatar uživatele

Autor tématu
Saul
vysočíňan
Příspěvky: 2046
Registrován: So 20.06.2009, 8:38
Témata: 28
Auto: ex Toyoda 4runner 2, 4Efi, Nissan Patrol K160 - kŕíženec bez PP, LR Disco Td5 - osobák
Místo/Bydliště: srdcem v blátě

Re: discovery - 3,0 vs. 2,5 (automat vs. manuál)

Příspěvekod Saul » So 07.11.2015, 19:12

hezky napsáno. Díky
"Dnešní demokracie znamená pouze svobodu vybrat si jedince kteří nás okradou"


Vrátit se na “Land Rover a Rover”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host