Kalendář - "blížící se akce" (nahoře pod logem fóra): do kalendáře lze vkládat termín akce přímo autorem tématu v sekci poježdění a závody.

Forum aktualizovano, info zde: viewtopic.php?f=26&t=92206#p1712259
Moznost prispeni na chod fora: viewtopic.php?f=3&t=66082

HHO - revolúcia úspory paliva???

Máte nějaký vychytávky na autě? Nebo se je chystáte udělat? Nebo ste je někde viděli a chcete o nich pokecat?
Avatar uživatele

Chorche
Site Admin
Příspěvky: 34529
Registrován: Stř 22.12.2004, 11:09
Místo/Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: HHO - revolúcia úspory paliva???

Příspěvek od Chorche » Út 22.01.2019, 18:08

no mě teda dává víc smysl vopačnej poměr...


Gdo chce psa jíst, hůlky si vždy najde...


zelenac
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3353
Registrován: Ne 02.09.2007, 14:35
Místo/Bydliště: kamion
Stav: Offline

Re: HHO - revolúcia úspory paliva???

Příspěvek od zelenac » Út 22.01.2019, 19:19

Tiez by mi daval zmysel opacny pomer...takto sa im to nemoze vyplatit.
Chorche,ja so pred dakymi 25 rokmi mal gardecko ciste len na plyn,benzin som nepouzival ani na startovanie.Mal som tam elektronicke zapalko a startovalo bez benzinu v pohode.Len v zime sa musel zplynovac obliat horucou vodou.Len skodovacke motory mali nahovno matros na sedlach ventilov a opalovalo ich jazdenim na plyn.Ale flasa pb stala par korun,tak sa semtam prebrusit ventily oplatilo.
Teraz ti v kazdom normalnom servise namontuju k vstrekovacom plynu aj primazavanie ventilov...to je normalny postup.
Prerobit moderny naftak nato,aby spaloval aj pb je zasa zlozitejsie...preto to malokto robi.Na klasickom cerpadle si odpojil lanko plynu a bolo.....v modernom sa musis srat s elektronikou a nato uz musi byt Pan mechanik :wink: .
Karlosi,netusim,ako moze pridavanie pb pomahat vycistit spalovak od usadenin :shock: ...ale v dnesnej dobe je mozne vsetko(ponuknut :wink: ).
To,ze spalovanie hho trocha cistilo spalovak ma na svedomi para,vzniknuta zhorenim hho.To mas to iste,ako keby si do sania striekal tenky prud horucej destilovanej vody.Takto ciste boli stare petrolejaky,kde sa do sania pridavala voda,aby neklepali.Tiez mali spalovak cisty.To same aj v motoroch s prasknutym tesnenim,ci hlavou.Prisavanie maleho mnozstva vody sposobi,ze piest aj spalovak su krasne leskle,vecsie mnozstvo vody v zatazi sposobi zas prepalenie piestu.



Avatar uživatele

Karlos
Staroffrouďák
Příspěvky: 8384
Registrován: So 11.03.2006, 22:00
Místo/Bydliště: Prypjať
Věk: 103
Stav: Offline

Re: HHO - revolúcia úspory paliva???

Příspěvek od Karlos » Út 22.01.2019, 19:36

Naklady na provoz sníží ca o .67kč
Opačný pomer znamena mj. obr flašku..a nevim co to dela bez primazavani s tema ventylama.
Si to tam precti jestli te to zajima...zvysi se vykon...nafta dokonale shoří...vedlejší produkt mozna cistota spal. prostoru..
S to vodou ne hapu proc to nekdo uz nevymakal...nejaky piwzo vyvíječ páry...asi to nejde..


Obtížně se hovoří s hluchými. Těžko se ukazuje pravda slepým. Děsivé je dohadovat se s idioty.
Slova ‚národní uvědomění‘ a ‚vlastenec‘ se úplně vytratila ze slovníku politiků a médií. Vlastenectví národ posiluje, vytváří pocit sounáležitosti.

Avatar uživatele

Kacaba
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3877
Registrován: Po 05.09.2011, 16:43
Auto: XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0Di
Místo/Bydliště: Hultschiner Ländchen
Věk: 42
Stav: Offline

Re: HHO - revolúcia úspory paliva???

Příspěvek od Kacaba » Út 22.01.2019, 19:49

Vstřikování vody, alkoholu ci jejich smesi je vec vymyslena a používaná, vcelku jednoduchá a poměrně účinná. Co mi je zatím neznámou je životnost motoru. Použití v naftovem ci benzinovem motoru je téměř stejné, vhodné pro preplnovane motory.


XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0 S tím už dožiju.


zelenac
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3353
Registrován: Ne 02.09.2007, 14:35
Místo/Bydliště: kamion
Stav: Offline

Re: HHO - revolúcia úspory paliva???

Příspěvek od zelenac » Út 22.01.2019, 20:05

Karlos napsal:
Út 22.01.2019, 19:36
Naklady na provoz sníží ca o .67kč
Opačný pomer znamena mj. obr flašku..a nevim co to dela bez primazavani s tema ventylama.
Si to tam precti jestli te to zajima...zvysi se vykon...nafta dokonale shoří...vedlejší produkt mozna cistota spal. prostoru..
S to vodou ne hapu proc to nekdo uz nevymakal...nejaky piwzo vyvíječ páry...asi to nejde..
To primazavanie ventilov....neviem presne,ale asi to zabranuje tomu,co to robilo v skodarnach.Ventil sa prilepil o sedlo a ked ho odtrhlo,tak ciastocky sedla ostali prilepene na ventile.Myslim,ze spalovanim plynu sa to deje aj s ocelovymi sedlami,len v daleko mensom rozsahu a to primazavanie asi zabranuje aj tomu malemu prilepovaniu.A este to asi brani usadzovaniu dechtu z plynu na driekoch ventilov.Ale to je len moja domienka.
.....zvysi sa vykon a nafta dokonale zhori.... :smich: :smich: :smich: chces hadam naznacit,ze v modernom naftaku hori nedokonale :shock: ?Sak v modernych naftakoch hori tak dokonale a na take male ciastocky,ze zplodiny ti uz nezahlienuju pluca ciernym svinstvom,ale sa ti rovno zazieraju medzi bunky v plucach :cry: ....co to urobi za par rokov,nato nechcem ani mysliet.
Piezo vyvijace...nie pary,ale hmly funguju davno :wink: =obycajny piezomenic na dne flase :wink: a mozes hmlit a hmlit,ako daky politik :wink: .
Sa mi zda,ze aj za vojny vstrekovali vodu do sania leteckych motorov...kratkodobo mohli motor pretazit bez toho,zeby sa kusol,ale to cistenie spalovaku parou je stara vec.Otazka je,co nato povedia moderne katiky a ako bude harasit sondam :wink: .Ale mojmu arousovi,ano hlitke trocha vody nevadi....ba by som sa odvazil tvrdit,ze im to prospieva.Piesty a hlavy ako z vyroby :D .



Avatar uživatele

Chorche
Site Admin
Příspěvky: 34529
Registrován: Stř 22.12.2004, 11:09
Místo/Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: HHO - revolúcia úspory paliva???

Příspěvek od Chorche » Út 22.01.2019, 20:19

zelenáči, sou dva spůsoby přimazávání ventilů - ten co se používá běžně je podtlakovej. Ze sání ti vyvedou hadičku do flašky s volejem. A ten se přisává podtlakem ze sání, coš je nahovno - mam to takle f první rafce a nedá se to rozumně seštelovat. Buť ti to vycucne půl litru voleje za pár km nebo to nesaje vůbec. Hlavně podtlak v sání se ti mění podle zatížení motoru, takže kdyš bys potřeboval mazat nejvíc (např. při vyšších votáčkách plynulý jízdy po dálnici) tak to maže nahovno. Pak je druhej spůsob (kerej montujou v tom hradci) a ten je tlakovej. Máš tam čerpadlo, kerý je spřažený s řídící jednotkou plynu (neska se plyn dělá vstřikovanej vstřikovačema jak benzín - jednotka plynu je napojená na benzínový vstřikovače, případně i na jednotku motoru - to mam právě u druhý rafky). Čerpadlo ti fstřikuje volej do sání podle votáček motoru. Narozdíl vot toho podtlakovýho systému to funguje a vopravdu to ventilový sedla šetří. V německym chalifátu dělali pokus na nákej kije, najeli s tim 100000km a ventily měly stejný vůle (kdešto u kije bes přímazu se potpálej po nákejch 30000).
Jinak fstřikování vody do válců se vopravdu používalo za 2. války. Na chvíli si moch rostočit motor víc a uletět tak nepříteli :-D Nebo ti motor vybouch a měls po starostech :lol:


Gdo chce psa jíst, hůlky si vždy najde...


zelenac
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3353
Registrován: Ne 02.09.2007, 14:35
Místo/Bydliště: kamion
Stav: Offline

Re: HHO - revolúcia úspory paliva???

Příspěvek od zelenac » Út 22.01.2019, 20:47

Ntwl :shock: s tym podtlakovym sanim by ma to nenapadlo hadam ani pred tymi 25 rokmi :shock: ...to naozaj v dnesnej dobe dokaze niekto tak bastlit???
Ja som myslel,ze to vstrekovanie oleja je riadene elektronicky a to nielen podla otacok,ale aj podla zatazenia...a niekto to dokaze takto dojebat :shock: .
Dodavka plynu vstrekovacmi je dnes samozrejmostou...klasickym pustanim plynu do sania ovladany podtlakom,ci u naftakov mechanicky fungoval u karburatorovych motorov.
Som si spomenul...na pb behali u nas autobusy v nejakych 50tych rokoch,ked bol nedostatok benzinu.Uz vtedy sme boli ''tak daleko'' :wink: .Len boli nekvalitne hadice a membrany a po par vybuchoch to zakazali.Tak to chlapi pobrali domov...a buchalo to v spartakoch :mrgreen:



Avatar uživatele

Chorche
Site Admin
Příspěvky: 34529
Registrován: Stř 22.12.2004, 11:09
Místo/Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: HHO - revolúcia úspory paliva???

Příspěvek od Chorche » Út 22.01.2019, 20:55

no, je to tak :-D


Gdo chce psa jíst, hůlky si vždy najde...

Avatar uživatele

Karlos
Staroffrouďák
Příspěvky: 8384
Registrován: So 11.03.2006, 22:00
Místo/Bydliště: Prypjať
Věk: 103
Stav: Offline

Re: HHO - revolúcia úspory paliva???

Příspěvek od Karlos » Út 22.01.2019, 21:14

Ano zelenáči,. ten plyn je pro naftu katalizator, lepe shoří, proto to navýšení výkonu.
Víš dobře, že při provozu čistě na plyn, jde naopak výkon dolu....alespoň u starých systémů...ale ani u nových se nedá hovořit o navýšení...
Se kurňas podívej na ty stránky, dyk je to normálně česká firma a je to v češtině. :)

Co to je za olej na to přimazávání?
že prý když se používá nesprávný olej, že se jeho zbytky usazují na pístu, ten je pak blbě/nerovnoměrně chlazen/ohříván...a pukne jak šutr v ohni...!!!???


Obtížně se hovoří s hluchými. Těžko se ukazuje pravda slepým. Děsivé je dohadovat se s idioty.
Slova ‚národní uvědomění‘ a ‚vlastenec‘ se úplně vytratila ze slovníku politiků a médií. Vlastenectví národ posiluje, vytváří pocit sounáležitosti.


zelenac
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3353
Registrován: Ne 02.09.2007, 14:35
Místo/Bydliště: kamion
Stav: Offline

Re: HHO - revolúcia úspory paliva???

Příspěvek od zelenac » Út 22.01.2019, 22:28

Nuz,vykon ide dole,to je fakt...plyn ma mensiu vyhrevnost,ako benzin,ci nafta....ale zeby pridaval vykon na naftaku :ramena: ...vlastne moze.ked mu k nafte pridas este plynu a ak ma dost vzduchu,co turbac ma...ale potom sa neda hovorit o uspore.Ta sa dosahuje prave nahradenim 80-90 perc. nafty plynom a tak aj ked je motor na plyn nieco slabsi a musi plynu zozrat viac,aj tak sa to cenovo vyplati.
Ako je to s vykonom na plyn u novych benzinakov to netusim...nemam take auto,aby som vedel porovnat.
Naftovy motor pracuje s prebytkom vzduchu,tak tam nafta zhori vzdy vsetka.Akurat je rozdiel v tom,ako zhori,ale tam to neriesi nejaky katalyzator,ale to,na ake male ciastocky ju dokaze rozprasit tryska a ako je vyrobeny spalovak a ako v nom kruzi vzduch a ako sa s nim dokaze nafta pomiesat.
Co to je za olej.... :ramena: musi byt daky special,ked dokaze zabranit zlepeniu ventilu so sedlom a zabranuje usadam.Mozno daco podobne,co sa lialo do benzinu v skodarnach,ked prestali pridavat do benzinu olovo a hlavy na skodarnach zacali odchadzat ako ''kybernetici'' z afriky :wink:
Usadzovanie na pieste.....kua,sak tie nove male nabusence,co beru vinou slabych kruzkov liter oleja na 1000km by museli odpalovat piesty ako na pase,nie?To cerpadielko na novom motore musi toho oleja davat len malo,ked to ma len mazat ventily.Neviem,ci by sa z toho usadilo na pieste tolko,aby to stalo za rec.
Chorche,kolko toho oleja ti to vezme na 1000km?



Avatar uživatele

Michal95
Věčnej rejpal
Příspěvky: 2761
Registrován: Stř 30.01.2013, 20:15
Stav: Offline

Re: HHO - revolúcia úspory paliva???

Příspěvek od Michal95 » Út 22.01.2019, 22:47

Já teda mám na autě taky podtlakovej přimaz a reguluje se to vcelku dobře, je tam takový kapátko ze šroubem a to se naladí aby to dávalo nějakejch 20 kapek za minutu a je to :ramena:




zelenac
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3353
Registrován: Ne 02.09.2007, 14:35
Místo/Bydliště: kamion
Stav: Offline

Re: HHO - revolúcia úspory paliva???

Příspěvek od zelenac » Stř 23.01.2019, 6:29

A cim to regulujes?Ved to kapatko nevie,ci pedal plynu len hladis,alebo ho vytlacas von z kasne :ramena: ...To musis mat nastavene,aby to stihalo mazat pri najvecsej zatazi a potom to za normalnej jazdy dava zbytocne moc,nie?To kapatko by davalo zmysel u nejakeho stabilaka,ale v osobaku :shock: ....Clovek by cakal,ze za taku cifru tam daju cerpadielko riadene aspon tou najsmiesnejsou regulaciou v zavislosti na otackach.



Avatar uživatele

Karlos
Staroffrouďák
Příspěvky: 8384
Registrován: So 11.03.2006, 22:00
Místo/Bydliště: Prypjať
Věk: 103
Stav: Offline

Re: HHO - revolúcia úspory paliva???

Příspěvek od Karlos » Stř 23.01.2019, 8:18

zelenac napsal:
Út 22.01.2019, 22:28
Nuz,vykon ide dole,to je fakt...plyn ma mensiu vyhrevnost,ako benzin,ci nafta....ale zeby pridaval vykon na naftaku :ramena: ...vlastne moze.ked mu k nafte pridas este plynu a ak ma dost vzduchu,co turbac ma...ale potom sa neda hovorit o uspore.Ta sa dosahuje prave nahradenim 80-90 perc. nafty plynom a tak aj ked je motor na plyn nieco slabsi a musi plynu zozrat viac,aj tak sa to cenovo vyplati.
Ako je to s vykonom na plyn u novych benzinakov to netusim...nemam take auto,aby som vedel porovnat.
Naftovy motor pracuje s prebytkom vzduchu,tak tam nafta zhori vzdy vsetka.Akurat je rozdiel v tom,ako zhori,ale tam to neriesi nejaky katalyzator,ale to,na ake male ciastocky ju dokaze rozprasit tryska a ako je vyrobeny spalovak a ako v nom kruzi vzduch a ako sa s nim dokaze nafta pomiesat.
Co to je za olej.... :ramena: musi byt daky special,ked dokaze zabranit zlepeniu ventilu so sedlom a zabranuje usadam.Mozno daco podobne,co sa lialo do benzinu v skodarnach,ked prestali pridavat do benzinu olovo a hlavy na skodarnach zacali odchadzat ako ''kybernetici'' z afriky :wink:
Usadzovanie na pieste.....kua,sak tie nove male nabusence,co beru vinou slabych kruzkov liter oleja na 1000km by museli odpalovat piesty ako na pase,nie?To cerpadielko na novom motore musi toho oleja davat len malo,ked to ma len mazat ventily.Neviem,ci by sa z toho usadilo na pieste tolko,aby to stalo za rec.
Chorche,kolko toho oleja ti to vezme na 1000km?
Přidáním správné dávky LPG (nebo i CNG) ve správný okamžik, v každé pozici pracovního režimu dieselového motoru dochází k jiné kvalitě a účinnosti spalování směsi ve válcích. Rychlejší zapálení směsi a její mnohem účinnější prohoření se projevuje v lepší efektivitě využití spáleného paliva. V této souvislosti dochází k částečnému zvýšení výkonu motoru, respektive posunutí silnějšího kroutícího momentu do nižších otáček motoru. Díky tomu není nutné tolik šlapat na plynový pedál. Je možné dříve řadit vyšší rychlostní stupně při nižších otáčkách pro zachování stejných jízdních výkonů, jako při spalování samotné nafty. Díky tomu jsou ve srovnatelném jízdním režimu snížené dávky nafty doplňovány levnějším LPG. Přidávaný plyn nepůsobí pouze jako náhrada paliva, ale funguje také jako katalyzátor hoření směsi. Díky tomu je při provozu na DIESEL + LPG o cca 50% nižší obsah pevných částic ve výfukových plynech. Tímto způsobem lze dosáhnout značných úspor na PHM.

http://www.diesel-gas.cz/


Obtížně se hovoří s hluchými. Těžko se ukazuje pravda slepým. Děsivé je dohadovat se s idioty.
Slova ‚národní uvědomění‘ a ‚vlastenec‘ se úplně vytratila ze slovníku politiků a médií. Vlastenectví národ posiluje, vytváří pocit sounáležitosti.

Avatar uživatele

Chorche
Site Admin
Příspěvky: 34529
Registrován: Stř 22.12.2004, 11:09
Místo/Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: HHO - revolúcia úspory paliva???

Příspěvek od Chorche » Stř 23.01.2019, 9:44

ten volej musí bejt pro to určenej samozřejmě, normální volej by ti schořel spolu s plynem... tenle musí mazat. U podtlakovýho systému na starej rafce používám Flash lube a u nový rafky a u sobola s tlakovym přímazem používam Gaslube. Jaká je spotřeba voleje u podtlaku vám neřeknu, páč je dycky jiná. Seštelovat ten průtok je prakticky nemožný (vibracema motoru se to dycky přešteluje...). Má se to nastavovat na volnoběch na 1 kapku za 5-6 vteřin. U tlakovýho mam spotřebu 1,2 deci voleje na 1000 km, u sobola 2x tolik (žere 2x tolik plynu :-D ). Tady víc vo tom tlakovym přímazu https://www.lpgprofi.cz/elektronic-valve-protector


Gdo chce psa jíst, hůlky si vždy najde...

Avatar uživatele

Michal95
Věčnej rejpal
Příspěvky: 2761
Registrován: Stř 30.01.2013, 20:15
Stav: Offline

Re: HHO - revolúcia úspory paliva???

Příspěvek od Michal95 » Stř 23.01.2019, 14:15

zelenac napsal:
Stř 23.01.2019, 6:29
A cim to regulujes?Ved to kapatko nevie,ci pedal plynu len hladis,alebo ho vytlacas von z kasne :ramena: ...To musis mat nastavene,aby to stihalo mazat pri najvecsej zatazi a potom to za normalnej jazdy dava zbytocne moc,nie?To kapatko by davalo zmysel u nejakeho stabilaka,ale v osobaku :shock: ....Clovek by cakal,ze za taku cifru tam daju cerpadielko riadene aspon tou najsmiesnejsou regulaciou v zavislosti na otackach.
Když jedeš volnou tak v tom kapátku vždy trochu oleje zůstane. Něco jako máš infuzi, tam je taky hladinka. A když přidáš tak se podtlak zvíší a ten olej to vycucne z toho kapátka všechen, takže se dávka zvíší.



Odpovědět