Reduktory do náprav - výroba

Máte nějaký vychytávky na autě? Nebo se je chystáte udělat? Nebo ste je někde viděli a chcete o nich pokecat?
Avatar uživatele

Autor tématu
Matulee
Inventář fóra
Příspěvky: 2077
Registrován: Ne 22.10.2006, 21:13
Témata: 6
Místo/Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Reduktory do náprav - výroba

Příspěvekod Matulee » Po 10.10.2011, 12:20

Zdravím všechny příznivce toho vylepšení. Vím, již se to tu na fóru řešilo několikrát a to v různých vláknech, ale přeci si myslím, že bude dobré založit ještě jedno téma, ve kterém přihlížející budu mít možnost pozorovat vývoj, právě těch mojich. Je mi jasné, že zde někteří budou podotýkat, že vymýšlet vymyšlené, je nesmysl, ztráta času a že je lepší namontovat již stávající reduktory z nějakého unimugu či jiné zreduktorované potvory. A můj názor na tuhle věc je prostý, všechny tyto věci jsou zbytečně velké, předimenzované a úprava nápravy či reduktoru natolik složitá, že se mi do toho nechce, navíc takovou nápravu nevlastním a jak jistě zasvěcení ví nápravy například z Unimogu nejdou pod 50 tis. A navíc bych to nebyl já, abych to nevyrobil. Prohlédnul jsem všechny odkazy, které mi zaslal TOMM. který se asi před 4 lety touto problematikou zabýval, tímto mu děkuji. A nejrůznější poznatky jsem přenesl do vývoje. Teda ani ne tak do vývoje jako do konstrukčního řešení. Protože pod pojmem vývoj se představuji věc, kterou ještě nikdo nemá.
Momentálně se nacházím v papírové fázi, která už mě stála několik hodin. Takže uvedu jen pár technických řešení.

Bude se jednat o reduktory, které nebudou měnit smysl otáčení. Takže v nich bude vložené kolo. Bude jen jedno, ale zato s větším počtem zubů než je tomu u reduktorů od jiných výrobců, tím docílím lepšího záběru na zub. Ve výsledku se dostanu na menší váhu a nižší výrobní náklady. Všechny kola budou uloženy v kuličkových ložiskách. Včetně vloženého. Šířka kola bude 30mm a modul 5 pochopitelně ozubení bude broušené. Náboje kol zůstanou uchyceny na dvou kuželíkových ložiskách a to vpředu i vzadu. Zvedne mi to světlou výšku o 80mm a na každou stranu se rozšíří cca o 85mm (od série mám teď rozšířeno o 50 mm, takže když použiji originální disk tak se dostanu jen o 35mm rozšíření, což je z mého pohledu naprosto akceptovatelné). Homoklouby použiji stávající, jen je zkrátím a nechám navařit zlepšeným drátem nové ozubení (odzkoušeno na opravách poloos). Takže přední poloosy zůstanou původní, zadní poloosy budou nové. Spodní oska bude sdružená s hnaným kolem a to z důvodu zlevnění výroby, odpadá jedno vnitřní a jedno vnější ozubení. Nesmím zapomenout, že nové náboje kol opatřím centrálním dofukováním. Převod v reduktoru bude cca 1:1,5, takže se mi auto rapidně nezpomalí. Mám to spočítané, že když dám cca 35" kola tak by to mělo jed stejně jako na 255/85 R16. Což mi vyhovuje. Pochopitelně to pojede hůř (ztráty v převodech, setrvačné hmoty atd...) Ale to ukáže až čas, jak rapidní tohle bude. Ještě se zmíním o řešení brzdového systému. Ten zanechám naprosto původní, to znamená vpředu kotoučová brzda, a vzadu bubny. Je to z důvodu, aby jsem neměl problém případně na technické, že jsem měl zásah do brzd atd... (reduktory je věc druhá ;-) ) Nechce se mi shánět nějaké brzd. třmeny a složitě dopasovávat lanko ruční brzdy atd...

Tak teď ještě musím naškudlit nějaké peníze a může se začít :-)
Přílohy
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
Automatické Uzávěrky Diferencialu AXLE LOCK ---- http://www.axlelock.cz
Zakázková kovovýroba ---- +420734458994
トヨタは最高です


tomec
Diskuzní Guru
Příspěvky: 684
Registrován: Po 19.12.2005, 22:00
Témata: 3
Kontaktovat uživatele:

Re: Reduktory do náprav - výroba

Příspěvekod tomec » Po 10.10.2011, 18:46

To je super, že se do toho pouštíš, to už je fakt hodinářská práce. :thumleft: Pokud by se ti prototyp osvědčil, tak bych o tom vážně uvažoval na Hiluxe, když by to bylo za rozumný prachy. Jen mi trochu nesedí ten přepočet převodovýho poměru reduktoru, protože pokud bereš jako základ gumy 255/85 R16, a když to vynásobíš převodem 1.5, tak mi vycházejí gumy o cca průměru 51 palců, aby to jelo stejně jako s těma původníma, což je tak na středního traktora. Ale možná to máš vykoumaný nějak jinak, já jsem přes počty dost slabej. Každopádně držím palce, ať se vývoj i výroba zdárně daří. :thumright:

Avatar uživatele

Autor tématu
Matulee
Inventář fóra
Příspěvky: 2077
Registrován: Ne 22.10.2006, 21:13
Témata: 6
Místo/Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Reduktory do náprav - výroba

Příspěvekod Matulee » Po 10.10.2011, 20:03

Skutečný průměr 255/85 R16 je 840mm PNEU A
Skutečný průměr 35x12,5 R15 je přibližně 980mm PNEU B

A*3,14=2638mm
B*3,14=3077mm

3077/2638=1,16

tak snad jsem to udělal správně :-)

Pneumatiky beru od BF goodrich. Takže jsou vetší než třeba od maxis kde 35 má cca 870 možná 890 mm.
Automatické Uzávěrky Diferencialu AXLE LOCK ---- http://www.axlelock.cz
Zakázková kovovýroba ---- +420734458994
トヨタは最高です

Avatar uživatele

Autor tématu
Matulee
Inventář fóra
Příspěvky: 2077
Registrován: Ne 22.10.2006, 21:13
Témata: 6
Místo/Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Reduktory do náprav - výroba

Příspěvekod Matulee » Po 10.10.2011, 20:05

tomec » pon 10.10.2011, 18:46 napsal:To je super, že se do toho pouštíš, to už je fakt hodinářská práce. :thumleft: Pokud by se ti prototyp osvědčil, tak bych o tom vážně uvažoval na Hiluxe, když by to bylo za rozumný prachy. Jen mi trochu nesedí ten přepočet převodovýho poměru reduktoru, protože pokud bereš jako základ gumy 255/85 R16, a když to vynásobíš převodem 1.5, tak mi vycházejí gumy o cca průměru 51 palců, aby to jelo stejně jako s těma původníma, což je tak na středního traktora. Ale možná to máš vykoumaný nějak jinak, já jsem přes počty dost slabej. Každopádně držím palce, ať se vývoj i výroba zdárně daří. :thumright:



Jo teď jsem si všiml, že tam máš jedna ku pěti a to má být jedna ku JEDNA celá pět ;-)
Automatické Uzávěrky Diferencialu AXLE LOCK ---- http://www.axlelock.cz
Zakázková kovovýroba ---- +420734458994
トヨタは最高です

Avatar uživatele

šroubek
Selský rozum
Příspěvky: 14176
Registrován: Po 17.10.2005, 16:55
Témata: 102
Místo/Bydliště: BUDĚJCE

Re: Reduktory do náprav - výroba

Příspěvekod šroubek » Po 10.10.2011, 20:31

Já si tedy myslím, že tomecovy výpočty jsou správně.

Pokud budeš mít převod 1:1,5 do pomala, tak abys dostal na kole stejnou obvodovou rychlost jako na 255/85/16, budeš potřebovat kolo cca 50 palců v průměru.

Jestli ten problém není zakopaný v tom, že v reduktoru, když tak vidím Tvůj náčrt nejspíš chceš mít převod 1:1,15, ale píšeš, že budeš mít převod 1:1,5...? :scratch:

Ale jinak Ti držím taky palec, jsem zvědav, na jakou výrobní (tedy spíš prodejní) cenu se dostaneš... Třeba to bude bomba! :bom: :wink:
... vaše řeč budiž Ano Ano, Ne Ne, praví Písmo...

Avatar uživatele

Autor tématu
Matulee
Inventář fóra
Příspěvky: 2077
Registrován: Ne 22.10.2006, 21:13
Témata: 6
Místo/Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Reduktory do náprav - výroba

Příspěvekod Matulee » Po 10.10.2011, 20:36

No jsem to ale vůl :-) jasně že tam bude 1:1,15 v tom případě to vychází ;-)
Automatické Uzávěrky Diferencialu AXLE LOCK ---- http://www.axlelock.cz
Zakázková kovovýroba ---- +420734458994
トヨタは最高です


tomec
Diskuzní Guru
Příspěvky: 684
Registrován: Po 19.12.2005, 22:00
Témata: 3
Kontaktovat uživatele:

Re: Reduktory do náprav - výroba

Příspěvekod tomec » Po 10.10.2011, 20:38

Tak už to pobírám taky. Šroubek to uvedl na pravou míru, díky.

Avatar uživatele

Romik
Ten co nesnáší komunisty
Příspěvky: 5800
Registrován: Út 07.03.2006, 17:04
Témata: 21
Auto: Nissan Patrol Y 61, Audi A6
Místo/Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Reduktory do náprav - výroba

Příspěvekod Romik » Po 10.10.2011, 20:47

Uteklo mi to, a nebo jsem si nevšiml, na jaké auto to děláš ? Jinak něčím podobným, byť jen v hlavě, se zabývá jeden človíček u nás, který má strojírnu..............
STK na M1, N1, O1 a O2 , T a OT, dovozy a hlavně OFFY ............

Avatar uživatele

anjel
Legenda fóra
Příspěvky: 1154
Registrován: Stř 22.04.2009, 20:58
Témata: 30
Auto: Vitara XR650R

Re: Reduktory do náprav - výroba

Příspěvekod anjel » Po 10.10.2011, 20:57

predpokladam ze na to co sa tam dviha na predne :pivo:

Avatar uživatele

Autor tématu
Matulee
Inventář fóra
Příspěvky: 2077
Registrován: Ne 22.10.2006, 21:13
Témata: 6
Místo/Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Reduktory do náprav - výroba

Příspěvekod Matulee » Po 10.10.2011, 21:02

Anjel na to kápnul ;-)

Dělám to na LC 70. Ale záměr je je takový, že to půjde udělat úplně stejně i na ostatní offy.
Automatické Uzávěrky Diferencialu AXLE LOCK ---- http://www.axlelock.cz
Zakázková kovovýroba ---- +420734458994
トヨタは最高です


HonzaHK
Diskuzní Guru
Příspěvky: 273
Registrován: Út 03.02.2009, 20:02
Témata: 0
Místo/Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Reduktory do náprav - výroba

Příspěvekod HonzaHK » Po 10.10.2011, 21:06

než jsem to přepočítal a stihnul se sem vrátit,už je to tady uvedeno do pořádku. Jsem zvědavej na výsledek, naposled jsem se dopočítal holého nesmyslu, myšleno ceny za výrobu, a docela jsem bojoval s materialama, hlavně dostupností
www.topservishk.cz
náhradní díly Y60
tel 775092072

Avatar uživatele

Romik
Ten co nesnáší komunisty
Příspěvky: 5800
Registrován: Út 07.03.2006, 17:04
Témata: 21
Auto: Nissan Patrol Y 61, Audi A6
Místo/Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Reduktory do náprav - výroba

Příspěvekod Romik » Po 10.10.2011, 21:14

HonzaHK » pon 10.10.2011, 21:06 napsal:než jsem to přepočítal a stihnul se sem vrátit,už je to tady uvedeno do pořádku. Jsem zvědavej na výsledek, naposled jsem se dopočítal holého nesmyslu, myšleno ceny za výrobu, a docela jsem bojoval s materialama, hlavně dostupností


No na to jsem zvědav. Tady u nás Jirka K. to spočítal tuším na 50.000 - 100.000 .............a kolem 100.000 se to dá pořídit z Austrálie ........jsou to jen hrubé počty, ale sranda to asi není
STK na M1, N1, O1 a O2 , T a OT, dovozy a hlavně OFFY ............

Avatar uživatele

Autor tématu
Matulee
Inventář fóra
Příspěvky: 2077
Registrován: Ne 22.10.2006, 21:13
Témata: 6
Místo/Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Reduktory do náprav - výroba

Příspěvekod Matulee » Po 10.10.2011, 21:21

Kdyby to někdo udělal levněji jak za 50 tis a ještě by na tom vydělal bylo by to při nejmenším divné. Jsem to na hrubo počítal tak jen v materiálu je tam asi 30 tis. cca na celou sadu tak 250 kg železa. Plus nějaké pálení broušení atd... a to jsem ještě nzačal počítat svou práci a kooperaci na ozubení a drátovce. Takže když se vlezu do 60 tis na koncové ceně tak by to bylo super. Samozřejmě pokud by se to mělo dělat ve větších serijích tak by to chtělo odlitky a výkovky aby se cena trošku zredukovala. Takhle z 250 kilo železa zbude možná 110 kg. takže více jak půlka jde do špon.
Automatické Uzávěrky Diferencialu AXLE LOCK ---- http://www.axlelock.cz
Zakázková kovovýroba ---- +420734458994
トヨタは最高です


HonzaHK
Diskuzní Guru
Příspěvky: 273
Registrován: Út 03.02.2009, 20:02
Témata: 0
Místo/Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Reduktory do náprav - výroba

Příspěvekod HonzaHK » Po 10.10.2011, 21:26

při dnešních výkupních cenách šrotu to není zanedbatelná částka ve špooonách :wink:
www.topservishk.cz
náhradní díly Y60
tel 775092072

Avatar uživatele

Autor tématu
Matulee
Inventář fóra
Příspěvky: 2077
Registrován: Ne 22.10.2006, 21:13
Témata: 6
Místo/Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Reduktory do náprav - výroba

Příspěvekod Matulee » Po 10.10.2011, 21:28

To jsi mě uklidnil :-)
Automatické Uzávěrky Diferencialu AXLE LOCK ---- http://www.axlelock.cz
Zakázková kovovýroba ---- +420734458994
トヨタは最高です


Vrátit se na “Modifikace, úpravy vozů”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti