Kalendář - "blížící se akce" (nahoře pod logem fóra): do kalendáře lze vkládat termín akce přímo autorem tématu v sekci poježdění a závody.

Forum aktualizovano, info zde: viewtopic.php?f=26&t=92206#p1712259
Moznost prispeni na chod fora: viewtopic.php?f=3&t=66082

Santana PS-10 - postřehy ze servisu

Na Morčákovo přání přidáváme sekci pro mýty obestřené vozy
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)
Avatar uživatele

JirkaDK
Závislý diskutér
Příspěvky: 122
Registrován: So 31.08.2013, 21:50
Místo/Bydliště: Dolní Kralovice
Věk: 53
Stav: Offline

Re: Santana PS-10 - postřehy ze servisu

Příspěvek od JirkaDK » Po 12.10.2015, 22:06

Pokud vede k čerpadlu táhlo od plynového pedálu, tak je to starší model s čerpadlem Bosch VE,
pokud nevede, je to novější model s common railem a čerpadlem CP1.

Čerpadlo Bosch VE: http://www.aussiefrogs.com/forum/attach ... 400168.jpg

Čerpadlo Bosch CP1: http://www.wtryskiwacz.com/galeria/Pomp ... ch-CP1.jpg




Henry
Diskuzní Guru
Příspěvky: 329
Registrován: Út 25.03.2008, 11:34
Auto: Nissan Patrol Y60
Místo/Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Santana PS-10 - postřehy ze servisu

Příspěvek od Henry » Stř 14.10.2015, 11:18

Josef Simunek napsal:Měl jsem to na Santaně r.v.2006, tan vpodstatě poslední, s Common-railem, ale už s elektronicky řízeným vstřikováním. Ihned po té co jsem to koupil se mě začalo stávat že mě při brždění motorem, či ubrání plynu , začal chcípat motor, případně šel do volnoběhu a nešel dostat do otáček. Problém byl nakonec v ucpaném filtru paliva, myslím že přímo u vstřikovacího čerpadla. Ale už je to pár let, musel bych se pozeptat co mě s tím vlastně dělali, ale popis a řešení problému jsem našel na "Dieselpower" foru.
Mně to při ubrání chcípne, po chvíli bez plynu znovu naskočí a pak už jede normálně, tj. jde do otáček i rychlosti.
Mohl bys prosím zjistit, co tedy našli za závadu kromě toho filtru a jak to vyřešili ? Moc Ti děkuju předem.
A mohl bys mi naznačit kde to mám na tom dieselpower fóru hledat ? Brouzdal jsem na něm půl hodiny a nenašel jsem nic. Asi jsem slepec. Dík.
Naposledy upravil(a) Henry dne Stř 14.10.2015, 11:27, celkem upraveno 2 x.




Henry
Diskuzní Guru
Příspěvky: 329
Registrován: Út 25.03.2008, 11:34
Auto: Nissan Patrol Y60
Místo/Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Santana PS-10 - postřehy ze servisu

Příspěvek od Henry » Stř 14.10.2015, 11:23

JirkaDK napsal:Pokud vede k čerpadlu táhlo od plynového pedálu, tak je to starší model s čerpadlem Bosch VE,
pokud nevede, je to novější model s common railem a čerpadlem CP1.

Čerpadlo Bosch VE: http://www.aussiefrogs.com/forum/attach ... 400168.jpg

Čerpadlo Bosch CP1: http://www.wtryskiwacz.com/galeria/Pomp ... ch-CP1.jpg
Podle fotek je to čerpadlo CP1.



Avatar uživatele

JirkaDK
Závislý diskutér
Příspěvky: 122
Registrován: So 31.08.2013, 21:50
Místo/Bydliště: Dolní Kralovice
Věk: 53
Stav: Offline

Re: Santana PS-10 - postřehy ze servisu

Příspěvek od JirkaDK » Stř 14.10.2015, 20:44

Udělej následující pokus: zařaď jedničku a rozjeď se po rovině a drž otáčky motoru na cca 2000 - 2200
a zkus opatrně levou nohou šlápnout na brzdu, motor by měl přestat táhnou i přesto, že šlapeš na plyn.
Pokud to tohle neudělá, podívej se nad pedál brzdy, jsou tam dva spínače, jeden spíná brzdová světla a druhý dává
informaci řídící jednotce motoru že šlapeš na brzdu a není tudíž potřeba dodávat výkon. Je potřeba, aby spínače byly
správně nastavené.
Mě se stává, že když si vezmu nějaké větší zimní boty, tak sice šlapu na plyn, ale bokem boty trošku občas zmačknu pedál brzdy a téměř vždy se leknu, že auto umírá. :D



Avatar uživatele

JirkaDK
Závislý diskutér
Příspěvky: 122
Registrován: So 31.08.2013, 21:50
Místo/Bydliště: Dolní Kralovice
Věk: 53
Stav: Offline

Re: Santana PS-10 - postřehy ze servisu

Příspěvek od JirkaDK » Stř 14.10.2015, 21:26

A můžeš ještě vyzkoušet diagnostiku pomocí BLIKACÍHO KÓDU, vpravo od pojistkové skříňky je destička na které je
červené tlačítko a červená kontrolka, tahle věc slouží na vyvolání a zobrazení uložených kódů závad v řídící jednotce motoru,
zobrazované kódy jsou dvoumístné (viz dále).
Vyvolání zobrazení blikacího kódu: připravíme si klíček do zapalování (zatím nezapínáme), zmačkneme a držíme červené tlačítko,
zapneme klíček (stále držíme červené tlačítko) napočítáme cca 10 sekund a červené tlačítko pustíme, kontrolka nad tlačítkem začne blikat, nejprve budou pauzy mezi bliknutím delší - desítky, pak budou pauzy mezi bliknutím kratší - jednotky.
Příklad: kód závady 34: BLIK pauza BLIK pauza BLIK pauza BLIK kratší pauza BLIK kratší pauza BLIK kratší pauza BLIK kontrolka dále nesvítí (nebo svítí velice slabě), pokud chceme zobrazit další možný uložený poruchový kód zmáčkneme opět červené tlačítko znovu na cca 10 sekund (stále máme zapnutý klíček), tlačítko pustíme a kontrolka začne vyblikávat další poruchový kód (pokud je nějaký další uložený v řídící jednotce motoru), takto můžeme postupovat pořát dokola a až se nám bude znovu opakovat první zobrazený kód víme, že již není uložený
žádný další poruchový kód.
Příklad, vyblikáme 34, 36, 42, 34, 36, 42, 34 .... a stále dokola, tak vidíme, že máme uložené tři kódy závad a to 34, 36, 42,
Tabulku s popise závad k jednotlivým kódům závad přeložím a dám sem, ale nevím kdy :D
Dodám ještě popis na mazání závad uložených v řídící jednotce motoru.

Příklad na tréning počítání blikání:
zobrazované kódy: 77, 95, 77,



Avatar uživatele

JirkaDK
Závislý diskutér
Příspěvky: 122
Registrován: So 31.08.2013, 21:50
Místo/Bydliště: Dolní Kralovice
Věk: 53
Stav: Offline

Re: Santana PS-10 - postřehy ze servisu

Příspěvek od JirkaDK » Stř 14.10.2015, 23:05

No a také by to mohlo dělat přicpané mikrosítko na vstupu regulátoru tlaku paliva (DRV), který je přišroubovaný na zadní části čerpadla,
zejména se to projevuje při jízdě z kopce bez plynu, tj. brždění motorem, protože motor nespotřebovává žádné palivo a tak musí mikrosítkem odtéct do přepadu celé dopravované množství paliva v daných otáčkách motoru, přicpaným sítkem úplně neprojde,
řídící jednotka vyhodnotí příliš vysoký tlak paliva v common railu a vypne motor přes buzení vstřikovačů (běžně zastavuje chod motoru právě přes plné otevření již zmiňovaného regulátoru tlaku paliva), demontovat regulátor tlaku paliva a opravdu pořádnou
lupou prohlédnou mikrosítko, pokud z něj trčí "chlupy" tak je to téměř jasné, opravit lze výměnou regulátoru (nové modely již sítko na vstupu nemají) a to je dražší varianta a nebo opatrným odříznutím konce s dírkami (třeba modelářskou frézkou s nasazeným řezacím kotoučkem o průměru cca 20mm, potom řádně propláchnout třeba odmašťovačem na brzdy)
Setkal jsem se už s případy, kdy naftový filtr místo toho aby filtroval, naopak pouštěl směrem k čerpadlu ze sebe papírové chlupy, které krásně zacpou právě zmiňované mikrosítko.
Pár obrázků: http://kovsh.com/library/diesel_fuel_sy ... 647/photos




Henry
Diskuzní Guru
Příspěvky: 329
Registrován: Út 25.03.2008, 11:34
Auto: Nissan Patrol Y60
Místo/Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Santana PS-10 - postřehy ze servisu

Příspěvek od Henry » Pá 16.10.2015, 13:29

JirkaDK napsal:Udělej následující pokus: zařaď jedničku a rozjeď se po rovině a drž otáčky motoru na cca 2000 - 2200
a zkus opatrně levou nohou šlápnout na brzdu, motor by měl přestat táhnou i přesto, že šlapeš na plyn.
Pokud to tohle neudělá, podívej se nad pedál brzdy, jsou tam dva spínače, jeden spíná brzdová světla a druhý dává
informaci řídící jednotce motoru že šlapeš na brzdu a není tudíž potřeba dodávat výkon. Je potřeba, aby spínače byly
správně nastavené.
Mě se stává, že když si vezmu nějaké větší zimní boty, tak sice šlapu na plyn, ale bokem boty trošku občas zmačknu pedál brzdy a téměř vždy se leknu, že auto umírá. :D
Tak jsem se pustil do tohoto testu a nejsem o nic chytřejší. Zpočátku to vypadalo, že se to chová podle Tvého návodu. Několikrát to skutečně chcíplo jakmile jsem se levou nohou dotknul brzdy, ale nevím jestli to nebyla shoda náhod, protože pak jsem mohl šlapat na brzdu jak chtěl a motor byl stále v tahu. A naopak bez přišlápnutí brzdy a pod plynem chcípnul zhruba mezi 2500 - 3000 otáček a zhruba v rozmezí 1000 - 1500 znovu naskočil. A to několikrát po sobě. Jak má být ten spínač seřízený ?
Děkuju moc, že se mi věnuješ. Snad to s Tvou pomocí rozlousknu.



Avatar uživatele

JirkaDK
Závislý diskutér
Příspěvky: 122
Registrován: So 31.08.2013, 21:50
Místo/Bydliště: Dolní Kralovice
Věk: 53
Stav: Offline

Re: Santana PS-10 - postřehy ze servisu

Příspěvek od JirkaDK » Pá 16.10.2015, 18:45

Zkus tohle: odpoj konektor od pravého spínače nad brzdovým pedálem (levý spíná brzdová světla)
já v něm mám kabely žlutý, červený a fialový, udělej si spolehlivou propojku a spoj červený a fialový kabel
(řídící jednotka si bude myslet, že není zmáčknutý brzdový pedál)
a s autem normálně jezdi a uvidí se, co to bude dělat.




Henry
Diskuzní Guru
Příspěvky: 329
Registrován: Út 25.03.2008, 11:34
Auto: Nissan Patrol Y60
Místo/Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Santana PS-10 - postřehy ze servisu

Příspěvek od Henry » Út 10.11.2015, 15:41

JirkaDK napsal:Zkus tohle: odpoj konektor od pravého spínače nad brzdovým pedálem (levý spíná brzdová světla)
já v něm mám kabely žlutý, červený a fialový, udělej si spolehlivou propojku a spoj červený a fialový kabel
(řídící jednotka si bude myslet, že není zmáčknutý brzdový pedál)
a s autem normálně jezdi a uvidí se, co to bude dělat.
Ahoj. Konečně jsem se k tomu dostal, ale abych byl schopen vysunout konektor, musel jsem vyříznout okýnko v plastu, jinak bych asi musel sundat palubovku. Mám tam 4-pinový konektor, přičemž červený kabel je rozbočený a obsazuje dva piny. Tu propojku mám udělat nad konektorem a konektor vrátit na spínač, nebo propojit přímo piny vnějškem a konektor nechat volně nepřipojený ?
Dík.




prochypavel
nováček
Příspěvky: 13
Registrován: Ne 13.10.2013, 17:16
Auto: Santana PS-10
Místo/Bydliště: Nové Strašecí
Věk: 33
Stav: Offline

Re: Santana PS-10 - postřehy ze servisu

Příspěvek od prochypavel » Stř 18.11.2015, 18:27

ložiska zadního diferencialu pod číslem 712238 jsou kuželíková palcová pod označením 387A/382S .



Ty chybové kódy by se mi taky hodili :-)



Avatar uživatele

JirkaDK
Závislý diskutér
Příspěvky: 122
Registrován: So 31.08.2013, 21:50
Místo/Bydliště: Dolní Kralovice
Věk: 53
Stav: Offline

Re: Santana PS-10 - postřehy ze servisu

Příspěvek od JirkaDK » Po 23.11.2015, 8:07

Henry napsal:
JirkaDK napsal:Zkus tohle: odpoj konektor od pravého spínače nad brzdovým pedálem (levý spíná brzdová světla)
já v něm mám kabely žlutý, červený a fialový, udělej si spolehlivou propojku a spoj červený a fialový kabel
(řídící jednotka si bude myslet, že není zmáčknutý brzdový pedál)
a s autem normálně jezdi a uvidí se, co to bude dělat.
Ahoj. Konečně jsem se k tomu dostal, ale abych byl schopen vysunout konektor, musel jsem vyříznout okýnko v plastu, jinak bych asi musel sundat palubovku. Mám tam 4-pinový konektor, přičemž červený kabel je rozbočený a obsazuje dva piny. Tu propojku mám udělat nad konektorem a konektor vrátit na spínač, nebo propojit přímo piny vnějškem a konektor nechat volně nepřipojený ?
Dík.

Ahoj, konektor nech odpojený od spínače a je jedno jak spojíš červený a fialový drát, jestli je oholíš za konektorem a spojíš
a nebo uděláš propojku, kterou zastrčíš do konektoru .




prochypavel
nováček
Příspěvky: 13
Registrován: Ne 13.10.2013, 17:16
Auto: Santana PS-10
Místo/Bydliště: Nové Strašecí
Věk: 33
Stav: Offline

Re: Santana PS-10 - postřehy ze servisu

Příspěvek od prochypavel » Čt 26.11.2015, 15:01

cyklovač stěračů lze zaměnit bez úprav za paměťový cyklovač z Felicie (AEV 2062, AEV 2052). Výhoda je v tom že interval mezi setřením si můžete nastavit dle potřeby.Cyklovač se nachází za přístrojovkou mezi budíkama a radiem na kabelovém svazku a u má modrou barvu.


Pro ty co mají uzávěrku diferenciálu tak čidlo na uzávěrku se závitem M12x1 je nejspíš totožné se spínačem brzd z Mercedesu Sprinter a pod. v brzké době to ještě ověřím




Henry
Diskuzní Guru
Příspěvky: 329
Registrován: Út 25.03.2008, 11:34
Auto: Nissan Patrol Y60
Místo/Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Santana PS-10 - postřehy ze servisu

Příspěvek od Henry » Út 22.12.2015, 11:47

Tak problém mám vyřešen. Díky všem, zejména JirkoviDK za snahu mi pomoct. Ještě jsem to konzultoval mailem s Dajbychem, velmi ochotně a velmi rychle mi odpověděli a na základě všech získaných tipů jsem vyměnil oba naftové filtry a regulátor na čerpadle a Santana jde jak z praku bez zadrhnutí. Mikrosítko na regulátoru bylo fakt z poloviny ucpané a předfiltr pod autem byl prakticky mrtvý. Daň za málo ježdění. Originál regulátor Bosch mají na skladě v AutoKelly, pan vedoucí mi udělal cenu, takže jsem se demontáží a čištěním mikrosítka vůbec nezabýval. Konektor brzového spínače jsem uvedl do původního stavu a nic se nezměnilo. Ještě jednou díky a všem Satanistům pěkné svátky.




ciciak
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 56
Registrován: Po 16.11.2015, 20:46
Auto: Suzuki samurai
Stav: Offline

Re: Santana PS-10 - postřehy ze servisu

Příspěvek od ciciak » Čt 21.01.2016, 20:29

Vyberal už niekto pridavnu prevodovku zo Santany? :-)

Odoslané z D5103 pomocou Tapatalku




JirkaCB
nováček
Příspěvky: 7
Registrován: Pá 22.01.2016, 19:17
Auto: Santana Anibal pick-up, GAZ 66
Stav: Offline

Re: Santana PS-10 - postřehy ze servisu

Příspěvek od JirkaCB » Pá 22.01.2016, 19:42

ciciak napsal:Vyberal už niekto pridavnu prevodovku zo Santany? :-)

Odoslané z D5103 pomocou Tapatalku
Ahoj,zrovna předělávám Santanu Anibala na rozvodku Land Rover disco s mezinápravovým difem. Mám je na stole obě dvě. Ps10 a Anibal se výrazně líší nejen převodovkama, ale i převodovýma poměrama rozvodovek. Já dávám záměrně pomalejší, mám pickapa na práci . Mohu poskytnout foto i rozměry. Výpočty převodů a výsledných rychlostí jak pro PS10 tak pro Anibala a Massifa. Ale spíš na @, nevím jak bych to sem dával. Na tohle forum koukám už 4 roky a neuměl jsem se zaregistrovat. Počítače nemám rád ( oni mě taky ne)



Odpovědět