OBLEČENÍ go-offroad - VÁNOČNÍ AKCE |

Silvestrovská OFFlava + EXPEDICE po Vysočině 2017/2018 (29.12.-1.1.) |

Nové nahrávání fotek: Pod odesílacím oknem je "Přidej obrázek do článku". Je tam český průvodce... Komanche

Australie 2018-03 - Solo prez Simpsonovu poust atd.

Plánujete nějakou expedici, nebo si chcete jen tak jít pojezdit ? Dejte vědět ostatním !
Pravidla fóra
Bez reklam

local
nováček
Příspěvky: 11
Registrován: Po 09.12.2013, 14:56
Témata: 1
Auto: Patrol Y61 09/03
Stav: Offline

Re: Australie 2018-03 - Solo prez Simpsonovu poust atd.

Příspěvekod local » Po 16.10.2017, 9:47

Ahoj, dakujem za odpoved, no tomu pullpalu naozaj neverim a za tu cenu je to podla mna brak. Neviem konkretne ktory model mas, lebo podla obrazkov mas rozmer lopaty cca 21x12" co ani v ponuke americkeho webu nie je, ale nech to je ten stredny model RW11,000, tak zjem kefu ak su tie skrutky na prepone schopne udrzat tah 3 tony. To by musel byt titan a nie nejaka obycajna kujna ocel na skrutky.
Ak mas nejake pekne zdroje, kde dostal pullpal zabrat, tak prosim ukaz.

Cez vikend som bol v obchode, ktory pouzivam tak som si mohol odfotit kotvu co predavaju,

Obrázek

stoji cca 100 eur, teda cca $120 alebo 150 AUD. Je testovana do taznej sily navijaka 6500 kg co mam na aute. Robi ju vyrobca 4MAD. Ako vidno z obrazka kriticke casti nie su zavisle na skrutkach, tah je cez cap ktory je napevno nazvarany a ma dostatocne velky priemer, pripadne sa v terene da nahradit (mam pred este navrtanu dieru). Kridla lopaty sa takisto daju vymenit ak clovek znici. Aj tak je pre mna dost zbytocne prekomplikovana.

Doma mam rucne robenu Danforth, velmi podobna konstrukcia, klasicka tazna tyc ukotvena do domceka na tyc s lopatami. Akurat je nerozoberatelna a relativna nevyhoda na expediciu je vaha, vazi cez 20 kg. Ale podla mna ovela pouzitelnejsia najma do piesku ako pullpal.

Zelezne koly a retaze - vsetko je to o tom, kolko toho clovek chce tahat so sebou a kolko casu moze zabit neuspesnymi pokusmi. To riziko ze stravis den neuspesnymi pokusmi je realne, (a nie v piesku a horucave ale v snehovej fujavici s rychlo sa bliziacou nocou) sa mi to uz stalo. Koly su pouzitelne v aspon minimalne tvrdom terene (teda nie piesok, sneh) a takisto nefunguju v skalnatom terene, co je prakticky vsade u nas na kopcoch - nemas sancu zarazit kol do hlbky aspon meter, pretoze narazis na skaly. Tie kolikove T-cka co si daval na obrazku z AU, to tak clovek moze pouzit na zaistenie stanu, ak by si ich potreboval zarazit dostatocne hlboko, tak ich ohnes alebo rozmlatis vrch len trepanim po nich. Zaklad je hrubostenna rurka aspon 2" hruba a 1m dlha, treba aspon 2 ks a minimalne 2.5 kg kladivo s dlhou rukovatou, tou kemperskou sekerkou na obrazku ich zasa nezatlcies lebo je moc lahka.
Taketo veci ked si clovek vyskusa par krat, tak zisti. Zasa rurky sa zidu na ine veci, (pacidlo, lamadlo) ale vsetko je to o vahe. Ja osobne uznavam jednoduchost a viacucelovost veci. Danforth kotva sa mi paci lebo ma iba 2 funkcne casti a je extremne jednoducha a neznicitelna.

Zakopavanie pneu - to sa tak hodi, ked ste 5 na plazi a zakopete sa do piesku - clovek nema so sebou vybavenie, ale zasa sa mozete 5 striedat pri kempovacej lopatke. Na 1osobove expedicie je to blbost ako traky. Ty hlavne potrebujes vyriesit problem, neminut moc energie a vody a nestresovat sa pri tom.
Co sa tyka naradia a zrucnosti - jasne, chapem. Nie kazdy ma moznosti, ja osobne byt tebou ale teraz kazdy vikend nacvicujem a dam aj tej pullpal kotve poriadne zabrat, ak sa ma utrhnut, nech to spravi teraz ked si doma za barakom nie 1000 km od civilizacie. Mam kamaratov co jazdia Rallye Dakar (a firma kde som robil zabezpecuje sledovanie jazdcov cez iritrack, takze aj ja moji byvali kolegovia stravili nejaky cas v kontakte s Dakarom, ja som sa zial na Rallye nikdy nedostal) a o takychto veciach sa rozpravame, zvlast psychologicke hladisko, ked si clovek musi poradit sam (motorkari/quad) je dost dolezite. Ako hovorim, ja osobne Ta obdivujem, ze si na taku trasu trufas.

Drzim palce a nech sa Ti dari, budem sledovat, ak by som mohol poradit nejakou radou alebo svojim skromnym nazorom, budem rad.

Avatar uživatele

Autor tématu
Splestule
Závislý diskutér
Příspěvky: 167
Registrován: Čt 28.01.2016, 5:44
Témata: 6
Auto: Toyota Landcruiser Prado 120 D4D, predtim Mitsubishi Montero Sport (Challenger)
Stav: Offline

Re: Australie 2018-03 - Solo prez Simpsonovu poust atd.

Příspěvekod Splestule » Pá 20.10.2017, 6:03

Jo Pull Pal je drahy a tezky, ale uz ho mam tak ho urcite doma nenecham.

Tady je jeste vzkaz na jeden test
Test Pull Pal

Jinac jsem si o vikendu vyzkousel jak sundat gumu heverem a opravit diru ve stene od klacku. Mely jsme u nas v Toyota klubu jednoddeni kurz na opravu gum, tak se hodilo ze pred 3 tydny jsem prorazil skoro novou BFG KO2 klackem kdyz jsem zkoumal nejake stare cesty v horach. Guma mi uz na aute sedi skoro 14 dni a zatim porad stejny tlak, tak jsem rad, investoval jsem do lepidla, skrabaciho kuzelu na vrtacku, a 12v vrtacky (s predelanim na Anderson plug), ruznych naplasti, sealantu a ozubenyho kolecka na poradny prilepeni, skoro tolik penez jako za novou gumu, ale uz se mi to vyplatilo (v Australii ti gumu s dirou ve stene nikdo nespravi). Tak si to jeste parkrat vyskousim, a uz se nebudu moc bat prorazenych pneumatik nekde uprostred pustiny v centru Australie

Tady je ta 12v vrtacka, urizl jsem baterku a pridelal kabel primo na kontakty, v aute mam jeste prodluzovacku asi 5 metru dlouhou.(lezi to na levny lednicce, kterou jsem si predelal taky na Anderson plug, taky jezdi na LPG a na 240V, nci moc, ale zaplatpanbuh za ni)

Obrázek

Tady "breaking bead" nevim jak se to rekne cesky, heverem a mojim po domacku vyrobenym drzakem, ktery jsem okoporival od jineho manika

Obrázek

Pokracovani z jineho uhlu, je tu ale jedna chyba, chybi mi tam asi 1 cm, takze jsem si zadnima kolama musel vyjet na par klacku abych tam tu gumu pod ten hever strcil.

Obrázek

Tady uz to mam prebrouseny tim brousicim kuzelem na vrtacce, je videt dole na fotce, guma je roztahnuta nejakym klackem abych se dostal dovnitr, asi si na to udelam nejaky kolik, ne vzdy je kalcek pri ruce


Obrázek

Tady to je uz zalepeny, akorat pak na to jeste prisel cerny inner sealant, ktery to zatesnil

Obrázek


Pak jsem gumu strcil zpatky na ram, a pri nafukovani trochu nazvedl kotouc, aby si to hezky sedlo. Nic jinyho nebylo treba (samozrejme ze kdyz jsem tam gumu daval (a sundaval) tak jsme tam napadlal steteckem cisty pripravek na miti nadobi, aby to lepe klouzalo.) Pokud si guma nesedne, tak uz mam vyzkouseny tam nastrikat trochu butanu a hodit tam sirku, guma si hned pekne sedne.
Patom co si guma sedla, jsem ji zase vypustil a prez noc nechal vypustenou, podle jednoho chlapka co tohle dela skoro na dennim poradku, a ktery me to vlastne naucil opravovat pri tom kurzu, je to lepsi nechat prez noc vypusteny, a pak to rano napumpovat na 70-80 PSI, chvili to nechat a videt jestli to uchazi nebo ne, pak to snizit na normalni tlak a pak teprve nasadit na auto.

Pokdu vas zajima jak opravit gumu, silne doporucuji si precit jeho poznatky
Vse co chcete vedet o opravovani gum v bushi


Vrátit se na “Expedice a cestování”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host