MČR - 8.závod SLOVÁCKO (28.-29.10.2017) | Slavnostní vyhlášení mistrů ČR v OFFROAD TRIALu roku 2017 (17.-.18.11.) |
Silvestrovská OFFlava + EXPEDICE po Vysočině 2017/2018 (29.12.-1.1.) |

Nové nahrávání fotek: Pod odesílacím oknem je "Přidej obrázek do článku". Je tam český průvodce... Komanche

Z Australie domu (2013)

Plánujete nějakou expedici, nebo si chcete jen tak jít pojezdit ? Dejte vědět ostatním !
Pravidla fóra
Bez reklam
Avatar uživatele

Autor tématu
tondaci
nováček
Příspěvky: 16
Registrován: Ne 07.07.2013, 6:00
Témata: 0
Auto: Toyota LandCruiser 1985 (4l, 6 in line, benzin + LPG, manual+4x4)
Místo/Bydliště: v Tondovi na cestach
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Z Australie domu (2013)

Příspěvekod tondaci » Ne 07.07.2013, 7:01

Ahojte vsichni,
tady Vlasta a Petra, novacci na tomto foru, uprostred cesty domu ze Sydney, v milovenem starickem avsak vecnem Tondovi Klokanobijci. Tonda je mirumilovny LandCruiser vybaveny nejen spaci palandou ale i vlekacim zarizenim pro paragliding. Ma za sebou zhruba 25 000 km s nama, celkem uz prozil 540 000 km. Bezvadne si s nama uzil nekolikamesicni offroad putovani Australskym outbackem a taky pozar motoru, tri znicene pneumatiky, praskle pero a spoustu dobrodruzstvi, jako treba brodeni v Laoskem bahne.

Tahle expedice zacala pro Vlastu v srpnu 2011 pesky a na padaku pres Alpy, pak na lodi LaGrace pres ocean, a tak dal... Expedicni web: "Velky Vlastuv Vylet" http://puczok.com/vvv/
S Petrou 'Amazonkou' jsme opatrili Tondu v Australii a domu bychom i s nim chteli dorazit tak do pul roku.
Naposledy upravil(a) tondaci dne Pá 26.07.2013, 17:12, celkem upraveno 3 x.
Vlasta & Petra
http://puczok.com/vvv

Avatar uživatele

Autor tématu
tondaci
nováček
Příspěvky: 16
Registrován: Ne 07.07.2013, 6:00
Témata: 0
Auto: Toyota LandCruiser 1985 (4l, 6 in line, benzin + LPG, manual+4x4)
Místo/Bydliště: v Tondovi na cestach
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Jak prepravit auto z Indociny do dalnevychodniho Ruska?

Příspěvekod tondaci » Ne 07.07.2013, 8:07

Pratele,
nyni potrebujeme trochu pomoci. Radou, zkusenosti.

Shanime prevoz do dalnevychodniho Ruska (Vladivostok nebo nedaleky pristav Nachodka, nebo treba i na Sachalin). Alternativne do Koreje ci Japonska, odkud jiz funguje fery do Vladivostoku.
Ne ze bychom nenasli zadnou transportni spolecnost ktera by to umela. Ale zadnou ktera by nabidla normalni slusnou cenu. Mame celkem jasno, kolik by to mohlo stat, ale snad ze tady v Jihovychodni Asii jsme natolik vyjimecni, nasazovane cenove nabidky vyrazi dech. Jsou naprosto neakceptovatelne.
Pokud vite o nejake podobne preprave v teto oblasti v nedavne dobe, dejte nam prosim kontakt.
Pokud vite jaka je realna cena cele prepravy v techto zemich (naklady na papirovinu, poplatky, celnici a pristavni operace + samotna preprava (freight) + naklady v cilovem pristavu), kliknete prosim na hlasovaci tlacitko.

Co jsme jiz absolvovali:
  • Zkouseli jsme to z Malajsie (Port Klang, hned u Kuala Lumpuru), coz je ale zbytecna oklika a chteli jsme vetsi cast cesty absolvovat po vlastni ose. Ale stejne zadna slusna nabidka.
  • Jako dobra volba vypadal Vietnam, majici tradicni lodni spoje s Ruskem. Do Vietnamu vsak vlastnim vozem nevjedete jen tak (povoleni, prenosne znacky, vietnamsky ridicak, vse opatrit uvnitr zeme (za kolik? a za jak dlouho?) a pak se s novym vizem vratit pro auto). Presto se tam pristi tyden bez auta vydavame prepravce hledat. Pokud se to podari, zkusime auto zakontejnerovat na hranici s Kambodzou. A to vypada ponekud slozite = dalsi penize.
  • v Thajskem Bangkoku jsme ocekavali nejvetsi samci. Pet spolecnosti (lokalni, Korejska, nekolik nadnarodnich..) nas odmitlo, jedina nabidka za astronomickou sumu. Vypada to tam na nove zakony zprisnujici import i export ojetych vozu. Nas CARNET od extremnich celnich poplatku nepomaha, prestoze Carnet Thajsti celnici znaji a akceptuji.
  • Kambodza, kde ted prave jsme, vypadala slibne, je to tu vse male, nikdo nehovori o problemu s celniky. Jen vyse nabidek opet astronomicke, i od mezinarodnich spolecnosti.
  • Pokud v oblasti nikde nepochodime, nezbude nam nez se vratit az do Singapuru. Odsud nam zatim neodpovedela nabidkou zadna spolecnost. Navic je zde problem s nemoznosti ridit vlastni auto v Singapuru, je nutno najmout z hranice odtahovacku.

Na vysvetlenou, nas puvodni plan byl prekonat po vlastni ose Cinu z Laosu do Mongolska.
Jedina moznost jak to provest je:
  • zaplatit cca 6 az 10 000 $ nektere cinske akreditovane cestovni kancelari,
  • pockat 2 az 3 mesice zda se povede papirovina (krome viza na pozvani tou cestovkou, nescetna povoleni, docasny ridicak, technicka kontrola, ..., povoleni presne a nezmenitelne trasy, vynucena pojisteni, ...) a
  • posadit si "pruvodce" z te cestovky do auta na celou cestu a tim se mj. zbavit moznosti spat v aute ci stanu..
No neberte to :shock:

A pokud mate pocit, ze lze cestovat pres Barmu, tak nelze, tam uz 30 let zadne cizi auto nepustili.
Prepravit auto lodi do Bangladese ci Indie neni taky moc dobry napad, nebot nasleduje Pakistan a tam je pro nas prilis zhava puda. Nemluve o Afghanistanu. A pro nas, s paraglidistickou vyzbroji je novym problemem i Iran. Takze tudy ne.
Vlasta & Petra
http://puczok.com/vvv

Avatar uživatele

Autor tématu
tondaci
nováček
Příspěvky: 16
Registrován: Ne 07.07.2013, 6:00
Témata: 0
Auto: Toyota LandCruiser 1985 (4l, 6 in line, benzin + LPG, manual+4x4)
Místo/Bydliště: v Tondovi na cestach
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Jak prepravit auto z Indociny do dalnevychodniho Ruska?

Příspěvekod tondaci » Pá 26.07.2013, 17:31

Tak jsme konečně Tondu nacpali do kontejneru!!! Po dvou měsících shánění a vyjednívání s nejrůznějšími dopravci. Agenturu - fprwardera jsem sehnali ve Vietnamském Saigonu, vlastni nakládka probíhá právě teď v Kambodži. Úmorná dřina, boj s byrokracií a chamtivci. Doufáme, že za měsíc se opravdu shledáme s Tondou ve Vladivostoku.
Ale bez správných lidí, jež k výpravě pojali sympatie by to nešlo. Nejvíce nám paradoxně pomohli celníci, kteří překonali nejen bariéru protichůdných předpisů, ale i rozpohybovat neschopného agenta, placeného z našich (nehorázných) peněz.
HURÁ
Vlasta & Petra
http://puczok.com/vvv

Avatar uživatele

Hopik
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3037
Registrován: Út 05.07.2005, 21:16
Témata: 73
Auto: Jeep Wrangler YJ,na vinutejch,špéra,naviják Toyota 61,na vinutejch,špéry,naviják,Honda cb 900
Místo/Bydliště: Unhošť
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Z Australie domu (2013)

Příspěvekod Hopik » Pá 26.07.2013, 17:56

Jste neskuteční frajeři a držím vám všechny palce. :hop:
http://www.offroad-upravy.cz
tel:777 170 724
Autoservis vozidel všech značek.
Jeep Wrangler YJ,na vinutejch,špéra,naviják. Toyota 61,na vinutejch,špéry,naviják.
Přiděleno rozkazem: GMC cckw352 r.v.1941 po renovaci. Dodge wc54 r.v.1941 renovuji.

Avatar uživatele

Bob.RS
Inventář fóra
Příspěvky: 2271
Registrován: Čt 29.10.2009, 23:46
Témata: 0
Místo/Bydliště: Chrudim
Věk: 41
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Z Australie domu (2013)

Příspěvekod Bob.RS » Pá 26.07.2013, 17:57

Taky se přidám a jen doplním: VELKEJ RESPEKT a ještě jednou VELKEJ RESPEKT. Palečky!
Tel: 608508728
DISKOTÉKA TD5
ČÍRO GRAND WJ 4.7 V8
TROL GR 2.8TD W
TROL 260 2.8D W
MAVE II 2.4i
TERKO II 2.7TD W
TERKO I 2.4i LPG
PÁJO II 2.5TD
ČÍRO GRAND ZJ 4.0 LPG
GÁLO 2.5TCi W
TROL 2.8TD GR W
MUSSO 2.9TD
PÁJO 2.5TD W
TROL W260 2.8D W
TROL K160 3.3D W

Avatar uživatele

arawak
nováček
Příspěvky: 24
Registrován: So 11.02.2012, 12:29
Témata: 0
Auto: VW T3 SYNCRO
Místo/Bydliště: Praha-Západ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Z Australie domu (2013)

Příspěvekod arawak » Út 20.08.2013, 13:06

:shock: :shock: :shock: držim palce

Avatar uživatele

lopan123
Staroffrouďák
Příspěvky: 6332
Registrován: Čt 25.11.2010, 21:06
Témata: 24
Auto: Mitsubishi L300 4WD 2,5td
Místo/Bydliště: Hlinsko aneb daleko všude
Věk: 37
Stav: Offline

Re: Z Australie domu (2013)

Příspěvekod lopan123 » Út 20.08.2013, 14:50

Hlavně pevný nervy, spoustu štěstí a žádný starosti. Ať se tu brzy někde sejdem s Váma i tím Vaším nezmarem :pivo:
A musí to jít.
A kdyby ne, tak 604840492


konas
Staroffrouďák
Příspěvky: 4460
Registrován: Po 25.01.2010, 13:26
Témata: 45
Auto: Toyota hdj 80 4,2td
Stav: Offline

Re: Z Australie domu (2013)

Příspěvekod konas » Stř 21.08.2013, 1:08

jo , jo , jo drzim palec , at se to péovede .podobnou situaci znam tady kousek z ruska , pokud nenamazes tak stojis """"

Avatar uživatele

Autor tématu
tondaci
nováček
Příspěvky: 16
Registrován: Ne 07.07.2013, 6:00
Témata: 0
Auto: Toyota LandCruiser 1985 (4l, 6 in line, benzin + LPG, manual+4x4)
Místo/Bydliště: v Tondovi na cestach
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Jak prepravit auto z Indociny do dalnevychodniho Ruska?

Příspěvekod tondaci » So 14.09.2013, 16:04

Tak a jsme v Rusku!
Tady připlul náš kontejner - na lodi Amundsen - SLÁÁÁVA!!!
Obrázek
Konečně jsme překonali všechny papírové nástrahy a já se
uvnitř kontejneru vsoukal do Tondovy kabiny. Co je? Je to tu nějak je to tu kluzké, lepím se k sedadlu. Otřesně štiplavý puch plísně odpovídá jasně. Motor zpočátku nechce naskočit.
Ale nakonec slavnostně vyhíždíme ven. Od té chvíle se vše začíná zlepšovat. Jak s dlouho opuštěným kosmickým korábem. Postupně zprovozňujeme jednotlivé systémy, odklízíme porosty plísně, provádíme opravy, doplňujeme kapaliny, montujeme LPG hrdlo kompatibilní s místním systémem. Náš Tondoplán ožívá. Domontováváme i tažnou kouli již nám ukradli v kterési z předchozích galaxií. Provětráváme naše parakluzáky i záchranný padák, a provádíme první starty. ...A přistání do bažin dalekého východu. Bojujeme s komáry, ...a potkáváme VĚZDĚCHOD
Obrázek Obrázek Obrázek
Díky všem, co nám drželi palce.
Vlasta & Petra
http://puczok.com/vvv

Avatar uživatele

Autor tématu
tondaci
nováček
Příspěvky: 16
Registrován: Ne 07.07.2013, 6:00
Témata: 0
Auto: Toyota LandCruiser 1985 (4l, 6 in line, benzin + LPG, manual+4x4)
Místo/Bydliště: v Tondovi na cestach
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Technické dotazy

Příspěvekod tondaci » So 14.09.2013, 17:27

Prosím o pár technických rad, bude-li je někdo znát.
Připomínám, že Tonda je Toyota LandCruiser 1985, 4l 6-válec in-line, benzin + LPG

  • Motorový olej. Je nutné jej vyměňovat? Nebo, pokud stačí jen doplňovat, jak doufám, lze do předepsaného 20W50 doplňovat 10W40, jak mi radí ruský kamarád, neb v zimě se hodí méně viskózní olej? Motor byl před 24 000 km renovován, byl sejmut blok hlav válců, dekarbonovány ventily a možná(?) i měněny pístní kroužky. Teď jsem si zkontroloval fakturu a byl tam i motorovy olej za 63 $, množství 5.7, takže se domnívám, že byl olej vyměněn veškerý(?). Odhaduji že polovinu těch 24 tis. kilometrů Tonda odjezdil na plyn a polovinu (mozna vice) na benzín nejrůznější kvality (Aust. 91 "regular" nebo "opal" jež nevoni pri fetovani aborigincum, Malajsky 94, Laosky "Gasoline" pro motorky, rusky 92 s podivnym zapachem, ...). A pohled na měrku: barva kávy melty, ocel pod kapkou pěkně prosvítá. Domů to bude tak ještě 15 000 km či více.
  • Chcípání volnoběhu na LPG. V Perthu, tj. před 10 či 12 000 km jsme nechali seřídit celý LPG adaptér ve specializované dílně. A ke spokojenosti. Až do včerejška plynový pohon fungoval bezvadně, někdy jsem měl pocit, že snad lépe než na benzín, např. zde v Rusku, ujedu na nádrž o cca 50km více než obvykle (nejde o efekt, že do chladnější nádrže se vleze více, litry sleduju). Včera ale začal chcípat motor na volnoběh při LPG. Začalo to poměrně najednou, nepamatuju se, že by se to stalo kdykoliv dříve. Na benzín se to neděje. Chcípání nastává při jízdě, s teplým motorem. Startuje dobře i na plyn a volnoběh normálně jede. Při jízdě pak ale motor vysazuje, např. při pomalejším řazení, nebo dokonce se zařazenou rychlostí při klidném dojíždění s vyšlápnutým akcelerátorem (např. k červenému semaforu). Pocítím to pak samozřejmě na výpadku posilovačů brzd i řízení a rozsvítí se kontrolka nedobíjení baterie. Pokud by to bylo zapalováním (třeba svíčkama po horším benzínu), proč potom startuje dobře i na LPG a proč nejsou potíže při benzínu? Na svíčky se budu dívat teprve zítra, pokud to dokážu, jsou ku..sky špatně nepřístupné.

Díky, Vlasta
Vlasta & Petra
http://puczok.com/vvv

Avatar uživatele

Milan1
Staroffrouďák
Příspěvky: 4403
Registrován: So 04.03.2006, 19:51
Témata: 21
Místo/Bydliště: Luže
Stav: Offline

Re: Z Australie domu (2013)

Příspěvekod Milan1 » So 14.09.2013, 18:46

Zdravím a držím palce.
Motorový olej - výměna by se měla při provozu na LPG a i v případě použití jízd na kratší vzdálenosti,ofroad,tahání přívěsů přiměřeně zkrátit.Tento motor neznám ale ve svých autech beru 10000km jako MAX pro výměnu.
Fiat Ducato 2,5TD 4x4 origo SteyrPuch
Gaz 69 zkrácený zůžený
Jeep Grand Cherokee 5,2
Bronco1 XLT V8 5,ol EFI
602430165

Avatar uživatele

HaK
Staroffrouďák
Příspěvky: 4103
Registrován: Pá 14.01.2011, 9:21
Témata: 9
Auto: LR * TD5 * (DEF110 + D2)
Místo/Bydliště: Prachatice / Budějice
Věk: 34
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Z Australie domu (2013)

Příspěvekod HaK » So 14.09.2013, 21:14

Drzim vam palce, taky jsme se jednou snazili dostat domu a vim, ze to neni samozrejmost. Hodne zdaru.
Hanys a Káča
LR DEF 110 TD5, LR D2 TD5
tel: 775 173 983
O našem výletu - http://www.oneland.cz


sapazi
Legenda fóra
Příspěvky: 1441
Registrován: Ne 27.01.2008, 19:34
Témata: 4
Místo/Bydliště: Zrnětín
Věk: 40
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Z Australie domu (2013)

Příspěvekod sapazi » So 14.09.2013, 21:57

to chcípání na plyn- napřed bych zkusil vyčistit, profouknout filtr paliva, případně rovnou profouknout kompresorem hadici od bomby k reduktoru. Mě to pomohlo
maverick VeTeráno na plyn,passat 4motion a (už o dost míň) naleštěnej Hyundai Starex 2,5CRDi
+různý vozejky.
-----------Auta pouze s předním náhonem jsou slepá vývojová větev----------------
http://www.sapazi.cz

Avatar uživatele

Autor tématu
tondaci
nováček
Příspěvky: 16
Registrován: Ne 07.07.2013, 6:00
Témata: 0
Auto: Toyota LandCruiser 1985 (4l, 6 in line, benzin + LPG, manual+4x4)
Místo/Bydliště: v Tondovi na cestach
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Z Australie domu (2013)

Příspěvekod tondaci » Stř 02.10.2013, 10:11

Diky za rady!
V Ruskem Blagovescensku jsme sehnali chlapika na LPG. Filtr cisty, tak to trochu seridil. Tonda zase slape ok.
A vymenili jsme olej, namisto 20W50 ted mame 5W30 polosyntetiku.
A taky dali nemrznouci smes do chladice (rusove rikaji "antifríz"), zima na krku ;)

Ted ale se uz pekne vyhrivame na slunicku v pousti Gobi v Mongolsku :))
V noci tu pekna kosa, ale ve dne opet kratke rukavy. No, bude hur.
Obrázek
Vlasta & Petra
http://puczok.com/vvv

Avatar uživatele

Autor tématu
tondaci
nováček
Příspěvky: 16
Registrován: Ne 07.07.2013, 6:00
Témata: 0
Auto: Toyota LandCruiser 1985 (4l, 6 in line, benzin + LPG, manual+4x4)
Místo/Bydliště: v Tondovi na cestach
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Mix?

Příspěvekod tondaci » Stř 02.10.2013, 10:33

Pro zajimavost tu vkladam prihodu z Laosu, tykajici se tamniho benzinu.
Kdo nam vysvetli, jak to s tim motorkovym mixem je, napiste. Docela by nas to zajimalo.


Po několik dní cesty severním Laosem vidíme ve vsích jediný typ benzínové pumpy. Malá dřevěná budka, s barelem a červeným skleněným válcem na něm nasazené ruční pumpy. Tohle bude mix s olejem pro dvoutaktní motorky. Když bude nejhůř, nalijeme toho pár litrů do našeho normálního benzínu, trochu toho oleje v benzínu navíc Tonda snad snese....
Jenomže jak kilometry ubíhají, v nádrži je toho čím dál méně a mix už by byl příliš hustý... Napětí narůstá.

Konečně dlouho očekávaná křižovatka z mapy a konečně normální pumpa!
Červený nápis "gasoline" mi však nedodává klidu. Na druhé stojánce už je jen diesel. Kdyby tam bylo "Regular", jako v prvním městě za hranicí, kde jsme bez jakéhokoliv podezření načepovali, učinili bychom tak i teď a jedem dál...

Co teď? Máme nádrži benzínu už jen tak na 50km, a my jsme 150km od jediného většího města v okolí, kde budou mít, doufám, normální suchý benzín. Jenže my si vůbec nejsme jisti jak to s těmi benzíny je? Vyptáváme se tedy co je tenhle gasoline zač. Představte si to, i ve známém jazyce by to byl problém se domluvit, natož v Laoštině.
Tohleto je přece to jediné palivo, co tu odjakživa máme, by mohl znít překlad odpovědi v češtině. Na co se to ten divný cizinec ptá?
A zbytečně, vidím už, že tohle palivo lidi čepují přímo do nádrže svých dvojtaktů, bez doplňování jakéhokoliv 2T oleje. Vidím jasně červenou barvu tohodle benzínu, stejně jako na vesnických malých pumpách. Sakra! S kým se poradit?
Žádný internet tu není. Ani SMS příteli nepomůže, když doma jsou tři ráno.
Ve městečku je ještě jedna pumpa. ...Samozřejmě to samé.
Co se stane, když tohle nalijeme do Tondy? Zaserou se mu svíčky? Hned? A Co když ani v tom velkém městě to nebude jinak, neboť v celém kraji jezdí JENOM DIESELOVÁ auta!? To bychom byli v pořádné pasti..

Pak nás konečně napadne řešení: Co když je to V CELÉM LAOSE stejné a my hned na začátku načepovali mix pro dvoutakty, nazvaný zde REGULAR? Zcela bezstarostně, neboť jako regular se běžně označuje (např. v Austrálii) obyčejný bezolovnatý 91 oktanový benzín pro 4takní motory. Tonda na ten Laoský jede krásně a spokojeně. Takže stačí trochu vycucnout z nádrže, a pokud bude stejně červený a mastný na dlani, tak je to OK!
Tak hádejte?

Bylo to OK.
Vlasta & Petra
http://puczok.com/vvv


Vrátit se na “Expedice a cestování”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host