Slavnostní vyhlášení mistrů ČR v OFFROAD TRIALu roku 2017 (17.-.18.11.) |

Silvestrovská OFFlava + EXPEDICE po Vysočině 2017/2018 (29.12.-1.1.) |

Nové nahrávání fotek: Pod odesílacím oknem je "Přidej obrázek do článku". Je tam český průvodce... Komanche

konstrukce BF Goodrich All-terain A/T

všechno co souvisí s bačkorama na offy - prodej a koupě v bazaru
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)
Avatar uživatele

filom3n
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3377
Registrován: Stř 30.11.2011, 20:04
Témata: 21
Auto: Mitsubishi Pajero Sport 3.0 (2000) Mazda Xedos 9 2.5 (1994) Mitsubishi Space Star 1.3 (2000)
Místo/Bydliště: vysočína
Stav: Offline

Re: RE: Re: konstrukce BF Goodrich All-terain A/T

Příspěvekod filom3n » Čt 23.07.2015, 14:21

sevik napsal:A není ta nová guma náhodou větší co do obvodu a nepřesně měří tachometr???

Větší je, o kousek, 215 je šířka 65 je procento ze šířky, takže 75 je o deset (jednotek) vyšší...
Nebo tak aspoň to chápu já...
...jebat...

Avatar uživatele

dall
Starofiaťák
Příspěvky: 13580
Registrován: Ne 29.01.2006, 12:25
Témata: 122
Místo/Bydliště: Inglewood
Věk: 41
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: konstrukce BF Goodrich All-terain A/T

Příspěvekod dall » Čt 23.07.2015, 14:36

Gumy sou to dobré, ale na zimu fakt ne
Life's too short to drive boring cars
http://www.e500.cz

Avatar uživatele

šroubek
Selský rozum
Příspěvky: 14096
Registrován: Po 17.10.2005, 16:55
Témata: 99
Místo/Bydliště: BUDĚJCE
Stav: Offline

Re: konstrukce BF Goodrich All-terain A/T

Příspěvekod šroubek » Pá 24.07.2015, 12:14

sevik napsal:A není ta nová guma náhodou větší co do obvodu a nepřesně měří tachometr???

215/70/16 => Ø 707,4 mm => obvod 2,2224 m
215/65/16 => Ø 685,9 mm => obvod 2,1548 m
To jsou jmenovité rozměry, můžeme ještě započítat, že původní jsou o 5 mm sjeté (o víc snad ne :wink: ):
sjeté 215/65/16 => Ø 676 mm => obvod 2,1237 m
2,2224 : 2,1237 = 104,65%
Čili podle jmenovitých rozměrů + sjetosti by ten rozdíl mohl dělat cca 4,5 % spotřeby, což je u toho syncra možná 0,5 litru/100 km (nebo kolik to žere...?). I když vezmeme v úvahu, že všichni výrobci nejsou úplně pinktlich s dodržením jmenovitých rozměrů, nedostaneme se na víc než nějakých 7-8 % rozdílu.

Otázka ale taky je, jak pečlivé je měření spotřeby, neboli jak přesný a důvěryhodný je údaj "spotřeba se mi zvýšila o 2 litry/100 km"...? :wink:
... vaše řeč budiž Ano Ano, Ne Ne, praví Písmo...


Autor tématu
dins.
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 49
Registrován: Ne 14.04.2013, 10:33
Témata: 0
Auto: Delica
Stav: Offline

Re: konstrukce BF Goodrich All-terain A/T

Příspěvekod dins. » Pá 24.07.2015, 23:56

jj guma je vetsi na obvodu tachometr ukazuje min. nez jedu.
Guma je vetsi na obvodu cca o 10% ale kdyz to pak ale propocitam spotrebu a realne najete km tak je to furt vetsi spotreba o ty dva litry :-(

Datum Stav Tach. litrů Kč Ujeté KM Prům spot. Poznámka
31.12.2014 307027 40 1150 516 7,75
7.1.2015 307280 19 550 253 7,51 vymena KOL 215 70 16 BF-Goodrich
31.1.2015 307771 52 1596 491 10,59 Vymena prednich brzd 313 kotouce trmeny -lakovani repase vymena lozisek
22.2.2015 307959 20 1271 188 10,64 Vymena vyvevy pierburg
16.3.2015 308332 41 1300 373 10,99 Zavareni lakovani praveho predniho podběhu, Body900 1L dutiny, lakovani vydechu L+P
18.4.2015 308673 36 1063 341 10,56 Vymena kol 215 65 16 GoodYear CargoVector + 8Jx 16 H2 ET 40
8.5.2015 309354 64 1950 681 9,40


holub
Legenda fóra
Příspěvky: 1701
Registrován: Ne 04.10.2009, 17:28
Témata: 18
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: konstrukce BF Goodrich All-terain A/T

Příspěvekod holub » So 25.07.2015, 10:54

Píšeš že si měl goodyear a je přece jen trochu jiná guma,100% silniční pro dodávky, a to tady na offroad autě nikdo nikdy neměl,už od výroby /koupě jsou většinou nějaké AT nebo spíš jemnější či sjeté AT :D ,proto to ty tak pocituješ a ostatním je to jedno.
Jediné řešení je to pořádně nafouknut a najít si ten správný tlak kdy se guma ještě rovnoměrně sjíždí,skus to dát na alespoň 3 bary uvidíš jak se uleví.
NISSAN


buster
Závislý diskutér
Příspěvky: 229
Registrován: Stř 23.05.2012, 18:05
Témata: 4
Auto: Jeep Grand Cherokee WG 2,7,Skoda Octavia 4x4
Místo/Bydliště: Hrusice
Věk: 51
Stav: Offline

Re: konstrukce BF Goodrich All-terain A/T

Příspěvekod buster » Út 15.09.2015, 20:49

Nečetl sem všechny příspěvky tady ale BFG AT vydrží 100 tisíc km měl sem je dvakrát v rozměru 235/85/16 a dvakrát sem na ně ujel 100 tisíc km a vždy měly jěště 4 mm vzorku nikdy jsem za posledních 10 let na zimu nepřezouval jsou i v zimně vynikající a jeliokož zimy už nejsou a zřejmě nebudou tak zimáky na offrouda nemá cenu řešit pokud nejseš vyloženě horal

Avatar uživatele

Ruda
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 953
Registrován: Čt 25.01.2007, 19:15
Témata: 6
Auto: Suzuki SJ 413 upravený, Toyota LC95 3,0 TD série, Can Am Outlander Max 800 R Limited
Místo/Bydliště: Praha
Věk: 58
Stav: Offline

Re: konstrukce BF Goodrich All-terain A/T

Příspěvekod Ruda » Út 20.10.2015, 22:15

BF Goodrich AT jsem měl na Wranglerovi v rozměru 235/75x15, potom na GRku v rozměru 32x11,5x15 a teď je mám na Toyotě LC95 v rozměru 275/70x16 a na těch posledních už mám najeto 80 tisíc a vzorek je na nich ještě pěknej. Jezdím je celoročně a fungujou na sněhu i v blátě, samozřejmě to nejsou T3 jako mám na Samcovi. Jenže T3 měřím a každých 1000 km je 1 mm pryč a jezdit je po silnici by se mi nechtělo. Zvažuju, jestli zlepšit průchodnost v budoucnu zakoupením KM2, nebo radši zase nový BFG AT, krerý nehučí a vydrží tutově dvakrát tolik. Kolik se najede na KM2, samozřejmě při ok geometrii ?
Už jsem pár offů měl, ale teprve se Samcem se fakt vyřádím ...


petrjababa
nováček
Příspěvky: 14
Registrován: Čt 31.07.2014, 16:43
Témata: 4
Auto: mitsubishi pajero II 2,5td r.v.99
Věk: 43
Stav: Offline

Re: konstrukce BF Goodrich All-terain A/T

Příspěvekod petrjababa » Čt 17.11.2016, 10:19

No , já je mám ted třetí zimu a zatím si nemuzu stežovat.na tu moji pajdu prostě sedly.jezdim přes bažinatou louku,taham drivi z lesa a manželka s tim jezdí i po silnicido lesa.Jsem naprosto spokojen...


holub
Legenda fóra
Příspěvky: 1701
Registrován: Ne 04.10.2009, 17:28
Témata: 18
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: konstrukce BF Goodrich All-terain A/T

Příspěvekod holub » Ne 20.11.2016, 10:05

Reaguješ na 1 rok starý příspěvek.Toto forum je totiž mrtvé.
Máš AT nebo MT ?
NISSAN


petrjababa
nováček
Příspěvky: 14
Registrován: Čt 31.07.2014, 16:43
Témata: 4
Auto: mitsubishi pajero II 2,5td r.v.99
Věk: 43
Stav: Offline

Re: konstrukce BF Goodrich All-terain A/T

Příspěvekod petrjababa » Ne 20.11.2016, 10:28

jo, no jo...na datum jsem nekoukal..
mám atéčka..

Avatar uživatele

Strelec
Staroffrouďák
Příspěvky: 6422
Registrován: Stř 09.06.2010, 17:22
Témata: 0
Místo/Bydliště: Královéhradecko
Věk: 47
Stav: Offline

Re: konstrukce BF Goodrich All-terain A/T

Příspěvekod Strelec » Ne 19.02.2017, 22:36

A už máš nový, nebo ještě starý provedení. Já teď koupil nový provedení, tak snad budou stejně dobrý jako starý. :ramena:
Znáš to, umím zapadnout i na asfaltu. :mrgreen:
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado dobré jest...
SsangYong Rexton - sérioffka v kvádru
Ex: SsangYong Nosorožec - neleštěná leštěnka

Avatar uživatele

wawrik
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 54
Registrován: Stř 24.02.2010, 17:56
Témata: 1
Stav: Offline

Re: konstrukce BF Goodrich All-terain A/T

Příspěvekod wawrik » So 16.09.2017, 21:05

Otázka na znalých: Aký dôvod môžu mať relatívne nové BFG AT (DOT xx15, obuté minulú jar), aby sa začali behom dvoch mesiacov správať ako staré so stvrdnutou zmesou? Začal som sa šmýkať už aj na suchom povrchu pri pomerne nízkych rýchlostiach, na vlhkom povrchu som na trochu hladšom asfalte v Čiernej Hore lietal zatáčkami dverami napred, čo je síce ohromná zábava, ale nie s 2,5-tonovým kamiónom :(( Pri prudkom odbáčaní na križovatkách tiež pískajú ako zmyslov zbavené.

Jednoducho, správajú sa ako pred výmenou tie staré, asi 8-ročné. Nie úplne, ale už sú skoro tam. Môže zmes nejako vytvrdnúť pri hustom offroadení? Dostali zabrať na Islande aj v Čiernej Hore (dokopy off+asfalt asi 12 000 km), ale takúto rýchlu zmenu som fakt nečakal.

Tlak aj tlmiče sú OK.
• Môj cestopisný blog hlavne o Nepále: http://wawrik.blogspot.sk
• Autom okolo Islandu: http://wawrik.blogspot.sk/search/label/Island


Vrátit se na “Pneumatiky, gumy, obutí - technika”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host