PÍSTOVSKÉ MOKŘADY LETOS 6x | NOVÁ ÉRA MČR - 3.závod BRHLOVCE SK 27.-28.5. | Offroad PARTY Bezděkoff 28.-30.7. | 7.ročník Čeřínek Trophy 8.-10.9. | Aro šou offroad festival 8.-10.9. |
Nové nahrávání fotek: Pod odesílacím oknem je "Přidej obrázek do článku". Je tam český průvodce... Komanche

Klopova Gazella Vyřešeno

A jiný sovjetský úžasy .... :-)
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)
Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5006
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 210
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Klopova Gazella

Příspěvekod Manyjak » Pá 10.03.2017, 19:00

Termostat vobráceně u nějakejch aut otoči jde, ale ten pak naopak otevře pozdějc.
Co tam máš za motor? H.


Autor tématu
klop
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 114
Registrován: Čt 16.07.2015, 16:45
Témata: 8
Auto: Subaru Legacy
Stav: Offline

Re: Klopova Gazella

Příspěvekod klop » So 11.03.2017, 7:46

Andorka 4cTi90BE6 66kW s intercoolerem. Euro 3.

Termostat jsem hodil do kastrólu s vodou na sporák.
Otevřel v nějakých 90°C.

Ta teplá horní hadice do chladiče je asi od toho okruhu do olejového filtru. Ten to ohřívá. Je to bypass té horní klapky termostatu.
Termostat byl orientovaný správně. Má dvě spřažené klapky.

Topení v kabině nešlo protože byl zatuhlý ventil u radiátoru a zavřený. Ten motorek to neotevře ani nezavře.
Plus zasypaný radiátor listím a prachem.


Teď řeším jakou sadu nástavců na mazničky Gaze.
Vše jsou ty kulové, menší, větší...
Kde to koupím, jak se to jmenuje?

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5006
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 210
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Klopova Gazella

Příspěvekod Manyjak » So 11.03.2017, 10:30

To jsou normální maznice jako na každym mazacim autě, koupíš to třeba v krámě s ložiskama a guferama. Akorát je divný že máš víc velikostí. H.

Avatar uživatele

iceman
Diskuzní Guru
Příspěvky: 456
Registrován: Ne 29.01.2006, 16:24
Témata: 28
Auto: GAZ - 330273 GAZelle 3.0 16V IVECO
Místo/Bydliště: Benešov u Prahy
Věk: 42
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Klopova Gazella

Příspěvekod iceman » Stř 15.03.2017, 12:09

klop napsal:Andorka 4cTi90BE6 66kW s intercoolerem. Euro 3.

Termostat jsem hodil do kastrólu s vodou na sporák.
Otevřel v nějakých 90°C.

Ta teplá horní hadice do chladiče je asi od toho okruhu do olejového filtru. Ten to ohřívá. Je to bypass té horní klapky termostatu.
Termostat byl orientovaný správně. Má dvě spřažené klapky.

Topení v kabině nešlo protože byl zatuhlý ventil u radiátoru a zavřený. Ten motorek to neotevře ani nezavře.
Plus zasypaný radiátor listím a prachem.


Teď řeším jakou sadu nástavců na mazničky Gaze.
Vše jsou ty kulové, menší, větší...
Kde to koupím, jak se to jmenuje?


Jestli máš v prdeli ten ovládací kohout topení PKHY - na obrázku pozice 36 - tak jich mám skladem asi 50 ks :-)

Obrázek

Jinak nástavec na mazací lis existuje od BERNERa - taky ho mám skladem - dostaneš se s ním všude - jen na křížích předních poloos měníme mazničky - to co tam dává rus nejde normálně napíchnout - je to spíš takový odvzdušňovák než maznička (na posledních křížích poloos už to rus vyměnil a dal tam normální mazničky)
Michal - Iceman - Hodík
* GAZ-69M (1964) a GAZ-704 (1970)

Avatar uživatele

iceman
Diskuzní Guru
Příspěvky: 456
Registrován: Ne 29.01.2006, 16:24
Témata: 28
Auto: GAZ - 330273 GAZelle 3.0 16V IVECO
Místo/Bydliště: Benešov u Prahy
Věk: 42
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Klopova Gazella

Příspěvekod iceman » Stř 15.03.2017, 12:17

To staré provedení kříže poloosy má uprostřed takový odvzdušňovák - viz foto - je to blbě vidět, ale pochopit se to dá

Obrázek

kdežto nové provedení už má mazničku...

Obrázek

ale i ten starší typ je řešitelný - prostě vymontuješ ten původní "odvzdušňovák" a místo něj namontuješ mazničku

Obrázek

Pokud se ti nechce kupovat nástavec na mazací lis od BERNERa, tak je nejjednodušší nakoupit si hrst mazniček na které ti pasuje tvůj mazací lis a postupně je vyměnit (svisláky, kříže poloos, kříže kardanů, suvné části kardanů atd)
Michal - Iceman - Hodík
* GAZ-69M (1964) a GAZ-704 (1970)

Avatar uživatele

iceman
Diskuzní Guru
Příspěvky: 456
Registrován: Ne 29.01.2006, 16:24
Témata: 28
Auto: GAZ - 330273 GAZelle 3.0 16V IVECO
Místo/Bydliště: Benešov u Prahy
Věk: 42
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Klopova Gazella

Příspěvekod iceman » Stř 15.03.2017, 12:28

Jinak ten nástavec na mazací lis, aby jsi se dostal k mazničkám kardanových křížů GAZelle bez demontáž kardanu stojí 33 Kč a koupíš ho třeba tady: http://www.hadice.net/www/vyrobek/54-30 ... azaci-lis/

Někde to nazývají jako přítlačná mazací spojka na mazací lis...

Obrázek
Michal - Iceman - Hodík
* GAZ-69M (1964) a GAZ-704 (1970)


Autor tématu
klop
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 114
Registrován: Čt 16.07.2015, 16:45
Témata: 8
Auto: Subaru Legacy
Stav: Offline

Re: RE: Re: Klopova Gazella

Příspěvekod klop » Stř 15.03.2017, 17:04

iceman napsal:PKHY - na obrázku pozice 36 - tak jich mám skladem asi 50 ks


Ano přesně to.
50 ks ? To mi řekni kolik jezdí po Čr Andoria Euro 3 Gazel?
Žeby slabé místo? Na kolik ta sranda vyjde?

Jinak s těmi kříži máš pravdu.
Takový štupl jak odvzdušňovák.

Povyměňování mazniček mi přijde jako hodně dobrý nápad, jen aby šli vytočit ven.

Děkuji za info.

Kolik jezdí dohromady všech Gazel v česku?


Autor tématu
klop
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 114
Registrován: Čt 16.07.2015, 16:45
Témata: 8
Auto: Subaru Legacy
Stav: Offline

Re: RE: Re: Klopova Gazella

Příspěvekod klop » Stř 15.03.2017, 17:23

iceman napsal:Jinak ten nástavec na mazací lis, aby jsi se dostal k mazničkám kardanových křížů GAZelle bez demontáž kardanu


Myslíš tím přesně ten zahnutý nástavec na obrázku NL-M07815?
Za 33 Kč mají rovný NL-M07810, tak abych nevzal blbost.

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/20170315/5c306afd4efd44bb45d5fbe2fc2ce2d4.jpg[/img]

A ještě tě prosím, jaké závity používá GAZ na mazničkách?
Na čepech řízení nemají metrické stoupání rusové ani náhodou.

Avatar uživatele

cutter
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 59
Registrován: Stř 20.07.2011, 10:34
Témata: 7
Auto: Subaru Forester, Ford Transit 2,5D, GAZ Gazelle 2,4TDi
Místo/Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Klopova Gazella

Příspěvekod cutter » Stř 15.03.2017, 18:31

Sorry, že to tady zasírám, ale tady je to samá zajímavá informace. Mohl bych se jen zeptat, jestli když mi Gazela topí a nejde to vypnout, jestli je to právě tím kohoutem topení s číslem 36...


Autor tématu
klop
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 114
Registrován: Čt 16.07.2015, 16:45
Témata: 8
Auto: Subaru Legacy
Stav: Offline

Re: RE: Re: Klopova Gazella

Příspěvekod klop » Stř 15.03.2017, 20:07

cutter napsal:Sorry, že to tady zasírám, ale tady je to samá zajímavá informace. Mohl bych se jen zeptat, jestli když mi Gazela topí a nejde to vypnout, jestli je to právě tím kohoutem topení s číslem 36...

Podle mě - ano. Motorek ti to nezavře, zůstal seknutý v otevřeném stavu.
Ovládá se tím ovladačem teplá/studená.
Celá ta škatulka jde rozebrat a zkontrolovat. Plastová mechanika, elektronika s relatkama a motorek.

Klidně dál zasírej, třeba na něco dojdeme.

Avatar uživatele

iceman
Diskuzní Guru
Příspěvky: 456
Registrován: Ne 29.01.2006, 16:24
Témata: 28
Auto: GAZ - 330273 GAZelle 3.0 16V IVECO
Místo/Bydliště: Benešov u Prahy
Věk: 42
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RE: Re: Klopova Gazella

Příspěvekod iceman » Čt 16.03.2017, 0:10

cutter napsal:Sorry, že to tady zasírám, ale tady je to samá zajímavá informace. Mohl bych se jen zeptat, jestli když mi Gazela topí a nejde to vypnout, jestli je to právě tím kohoutem topení s číslem 36...

Ano na 99%

Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk
Michal - Iceman - Hodík
* GAZ-69M (1964) a GAZ-704 (1970)


Autor tématu
klop
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 114
Registrován: Čt 16.07.2015, 16:45
Témata: 8
Auto: Subaru Legacy
Stav: Offline

Re: RE: Re: Klopova Gazella

Příspěvekod klop » Út 21.03.2017, 18:56

Motor furt zlobí.
Andoria 4cTi90BE6 66kW s intercoolerem. Euro 3.

Žere litry vody. Bíle nekouří, na víčku oleje emulze není.

A teď začal škubat hadici z intercooleru na přírubě sání.

Pumpa a termostat se tváří ok.

Avatar uživatele

iceman
Diskuzní Guru
Příspěvky: 456
Registrován: Ne 29.01.2006, 16:24
Témata: 28
Auto: GAZ - 330273 GAZelle 3.0 16V IVECO
Místo/Bydliště: Benešov u Prahy
Věk: 42
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Klopova Gazella

Příspěvekod iceman » Út 21.03.2017, 19:02

klop napsal:Motor furt zlobí.
Andoria 4cTi90BE6 66kW s intercoolerem. Euro 3.

Žere litry vody. Bíle nekouří, na víčku oleje emulze není.

A teď začal škubat hadici z intercooleru na přírubě sání.

Pumpa a termostat se tváří ok.

To je divné. Kdyby to šlo palicí do spalovacího prostoru tak bude kouřit. Pod auto to neteče? :-) Jaké máš zapojení výměníku voda - olej pod olejovým filtrem? Ještě to nejstarší provedení zapojené nad termostat a do pumpy?

Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk
Michal - Iceman - Hodík
* GAZ-69M (1964) a GAZ-704 (1970)

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5006
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 210
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Klopova Gazella

Příspěvekod Manyjak » Út 21.03.2017, 21:19

Jaký litry vody na jaký kilometry. Topení topí, máš to pořádně odvzdušněný? H.


Autor tématu
klop
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 114
Registrován: Čt 16.07.2015, 16:45
Témata: 8
Auto: Subaru Legacy
Stav: Offline

Re: Klopova Gazella

Příspěvekod klop » Út 21.03.2017, 21:25

Začalo to vytečením (něco prdlo) při dvacetinásobném točením max. otáček na emisích.
Došel jsem na vodní pumpu, která tekla. Dal sem gufero a druhé těsnění.
Pod autem kaluž nebývá, ale připadne mi, že se ta voda ztrácí za jízdy.
Pání poláci tam napasovali chladič z Passata a proto některé hadice řezali a vsazovali čidla. Druhá půlka hadic je od Forda.
Měl jsem to vše vyházené při té pumpě, většimu hadic kde nejsou čidla jsem dal origo.
Zapojení voda- olej je jak píšeš.
Z vrchu termostatu do ol. filtru a ztama pod termostat přes kovovou rozdvojku do pumpy.

Spíš proč se mi přetlakovává a škube hadici z intercooleru do
palice? Dynamicky to jede stejně. Bez turba, atmosfericky.


Vrátit se na “UAZ a Gazik”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti