NOVÁ ÉRA MČR - 5.závod KLADNO 26.-27.8. | 7.ročník Čeřínek Trophy 8.-10.9. | Aro šou offroad festival 8.-10.9. |
Nové nahrávání fotek: Pod odesílacím oknem je "Přidej obrázek do článku". Je tam český průvodce... Komanche

Klopova Gazella Vyřešeno

A jiný sovjetský úžasy .... :-)
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)
Avatar uživatele

iceman
Diskuzní Guru
Příspěvky: 456
Registrován: Ne 29.01.2006, 16:24
Témata: 28
Auto: GAZ - 330273 GAZelle 3.0 16V IVECO
Místo/Bydliště: Benešov u Prahy
Věk: 43
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RE: Re: Klopova Gazella

Příspěvekod iceman » Út 21.03.2017, 21:31

klop napsal:Začalo to vytečením (něco prdlo) při dvacetinásobném točením max. otáček na emisích.
Došel jsem na vodní pumpu, která tekla. Dal sem gufero a druhé těsnění.
Pod autem kaluž nebývá, ale připadne mi, že se ta voda ztrácí za jízdy.
Pání poláci tam napasovali chladič z Passata a proto některé hadice řezali a vsazovali čidla. Druhá půlka hadic je od Forda.
Měl jsem to vše vyházené při té pumpě, většimu hadic kde nejsou čidla jsem dal origo.
Zapojení voda- olej je jak píšeš.
Z vrchu termostatu do ol. filtru a ztama pod termostat přes kovovou rozdvojku do pumpy.

Spíš proč se mi přetlakovává a škube hadici z intercooleru do
palice? Dynamicky to jede stejně. Bez turba, atmosfericky.

Tohle nejstarší propojení nad a pod termostat přes výměník voda-olej se nejvíc hřálo a likvidovalo hlavy - existuje přepojení které vymyslel pan Mejznar. Polák to vyřešil tím že vyvedl ten kus pod olejovým filtrem do přídavného chladiče oleje

Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk
Michal - Iceman - Hodík
* GAZ-69M (1964) a GAZ-704 (1970)

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5300
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 213
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Klopova Gazella

Příspěvekod Manyjak » Út 21.03.2017, 21:41

Jestli je tam chladič s Pasata, tak je tam tý vody v okruhu dost málo. Tys opravoval vodní pumpu, to me teda ještě nikdy nenapadlo, to fakt jde jo?
Pokud máš v pořádku hadici i pásku, nasazuješ ji odmaštěnou na odmaštěný a přesto se ti za jízdy svlíkne, tak ti asi moc tlačí turbo - nefunguje regulace. Ono když dává turbo víc a nemáš přidáno na naftě, tak je to chudý a rozhodně to pojede spíš hůř než líp.
Na kolik km ti asi zmizí kolik vody? H.

Avatar uživatele

iceman
Diskuzní Guru
Příspěvky: 456
Registrován: Ne 29.01.2006, 16:24
Témata: 28
Auto: GAZ - 330273 GAZelle 3.0 16V IVECO
Místo/Bydliště: Benešov u Prahy
Věk: 43
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RE: Re: Klopova Gazella

Příspěvekod iceman » Út 21.03.2017, 21:51

Manyjak napsal:Jestli je tam chladič s Pasata, tak je tam tý vody v okruhu dost málo. Tys opravoval vodní pumpu, to me teda ještě nikdy nenapadlo, to fakt jde jo?
Pokud máš v pořádku hadici i pásku, nasazuješ ji odmaštěnou na odmaštěný a přesto se ti za jízdy svlíkne, tak ti asi moc tlačí turbo - nefunguje regulace. Ono když dává turbo víc a nemáš přidáno na naftě, tak je to chudý a rozhodně to pojede spíš hůř než líp.
Na kolik km ti asi zmizí kolik vody? H.

Nebo máš imtercooler plný oleje a tlačíš proti zdi? Má se čistit každých 10tis km

Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk
Michal - Iceman - Hodík
* GAZ-69M (1964) a GAZ-704 (1970)


Autor tématu
klop
Závislý diskutér
Příspěvky: 163
Registrován: Čt 16.07.2015, 16:45
Témata: 8
Auto: Subaru Legacy
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Klopova Gazella

Příspěvekod klop » Út 21.03.2017, 21:53

iceman napsal:Tohle nejstarší propojení nad a pod termostat přes výměník voda-olej se nejvíc hřálo a likvidovalo hlavy - existuje přepojení které vymyslel pan Mejznar. Polák to vyřešil tím že vyvedl ten kus pod olejovým filtrem do přídavného chladiče oleje.


Dobré vědět.
"Pod olejový filtrem... vodu do přídavného chladiče? Oleji nebo vodě je moc horko za tím výměníkem voda- olej?
Řešení pana Mejtnara spočívalo v čem?

Hlava šla do kytek jak když foukne těsnění pod hlavou? Nejlíp společně s vyvřením...

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5300
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 213
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RE: Re: Klopova Gazella

Příspěvekod Manyjak » Út 21.03.2017, 21:58

iceman napsal:
Manyjak napsal:Jestli je tam chladič s Pasata, tak je tam tý vody v okruhu dost málo. Tys opravoval vodní pumpu, to me teda ještě nikdy nenapadlo, to fakt jde jo?
Pokud máš v pořádku hadici i pásku, nasazuješ ji odmaštěnou na odmaštěný a přesto se ti za jízdy svlíkne, tak ti asi moc tlačí turbo - nefunguje regulace. Ono když dává turbo víc a nemáš přidáno na naftě, tak je to chudý a rozhodně to pojede spíš hůř než líp.
Na kolik km ti asi zmizí kolik vody? H.

Nebo máš imtercooler plný oleje a tlačíš proti zdi? Má se čistit každých 10tis km

Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk


No taková je teorie o intercooleru, já teda nečistil niky ani po několika stech tisících km a niky žádnej problém. Maximálně jsem vylil olej když úplně lehlo těsnění v turbu. :idea: H.

Avatar uživatele

iceman
Diskuzní Guru
Příspěvky: 456
Registrován: Ne 29.01.2006, 16:24
Témata: 28
Auto: GAZ - 330273 GAZelle 3.0 16V IVECO
Místo/Bydliště: Benešov u Prahy
Věk: 43
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Klopova Gazella

Příspěvekod iceman » Út 21.03.2017, 22:01

klop napsal:
iceman napsal:Tohle nejstarší propojení nad a pod termostat přes výměník voda-olej se nejvíc hřálo a likvidovalo hlavy - existuje přepojení které vymyslel pan Mejznar. Polák to vyřešil tím že vyvedl ten kus pod olejovým filtrem do přídavného chladiče oleje.


Dobré vědět.
"Pod olejový filtrem... vodu do přídavného chladiče? Oleji nebo vodě je moc horko za tím výměníkem voda- olej?
Řešení pana Mejtnara spočívalo v čem?

Hlava šla do kytek jak když foukne těsnění pod hlavou? Nejlíp společně s vyvřením...


Ne vodu do přídavného chladiče, ale olej do přídavného chladiče oleje - samozřejmě ten domek olejového filtru vypadá úplně jinak - ale přestane blbnout termostat a nepřepaluje se olej

To řešení pana Mejznara z Vrchlabí, které se na autorizovaných servisech aplikovalo na auta dodaná v letech 2003 - 2006 v rámci svolávací akce pak poláci použili na motorech 4CTi90-1BE 75kW - stačí, když najdeš někoho kdo má ANDORII EURO 3 75kW a podíváš se na zapojení toho výměníku voda olej.

Matně si pamatuji - už je to 13 let - že se jedna hadice přepojovala na blok a druhá hadice na dolní hadici chladiče - ale podrobnosti si už nepamatuju... sorry.

Odesláno z mého SM-G935F pomocí Tapatalk
Naposledy upravil(a) iceman dne Út 21.03.2017, 22:55, celkem upraveno 1 x.
Michal - Iceman - Hodík
* GAZ-69M (1964) a GAZ-704 (1970)


Autor tématu
klop
Závislý diskutér
Příspěvky: 163
Registrován: Čt 16.07.2015, 16:45
Témata: 8
Auto: Subaru Legacy
Stav: Offline

Re: RE: Re: Klopova Gazella

Příspěvekod klop » Út 21.03.2017, 22:05

Manyjak napsal:Jestli je tam chladič s Pasata, tak je tam tý vody v okruhu dost málo. Tys opravoval vodní pumpu, to me teda ještě nikdy nenapadlo, to fakt jde jo?
Pokud máš v pořádku hadici i pásku, nasazuješ ji odmaštěnou na odmaštěný a přesto se ti za jízdy svlíkne, tak ti asi moc tlačí turbo - nefunguje regulace. Ono když dává turbo víc a nemáš přidáno na naftě, tak je to chudý a rozhodně to pojede spíš hůř než líp.
Na kolik km ti asi zmizí kolik vody? H.


Naopak, když jsem zavodňoval po pumpě okruh, tam to vzalo 8-10 litrů vody. Dle manuálu Andorie 6,5 litru?

Zítra pokud nebude pršet, tak pumpu vyhodím a zjistím, jestli se repas povedl.

Hadici za intercoolerem jsem zařezal po prním vytržení a spadnutí, a znova se urvala. Neodmašťoval jsem. Mastná byla dost, asi každé turbo trochu pouští.

Palice sání je ještě bez osazení na EGR.

Odhaduju že bere tak 3 litry vody na 100 km.

Jaká regulace by nefungola u turba? Jak bych to testnul?

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5300
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 213
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Klopova Gazella

Příspěvekod Manyjak » Út 21.03.2017, 22:43

Dej si na vývod ze sání k čerpadlu téčko a manometr, pak to projeď a uvidíš kolik ti turbo dává za jízdy. Origo je tuším okolo 0,6. To teda 6,5l do komplet chladící soustavy mi přide nějak málo, ale tvrdit to nemůžu. Zato to že objem origo chladiče k Andorii je větší než v Pasatu, to si tvrdit troufnu. Tři litry na sto km to by se zvládlo klidně i odpařit a ani by to nemuselo dělat žádnou loužičku. Expanzku a její víčko máš v pořádku? H.

Avatar uživatele

iceman
Diskuzní Guru
Příspěvky: 456
Registrován: Ne 29.01.2006, 16:24
Témata: 28
Auto: GAZ - 330273 GAZelle 3.0 16V IVECO
Místo/Bydliště: Benešov u Prahy
Věk: 43
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Klopova Gazella

Příspěvekod iceman » Út 21.03.2017, 22:56

Manyjak napsal:Dej si na vývod ze sání k čerpadlu téčko a manometr, pak to projeď a uvidíš kolik ti turbo dává za jízdy. Origo je tuším okolo 0,6. To teda 6,5l do komplet chladící soustavy mi přide nějak málo, ale tvrdit to nemůžu. Zato to že objem origo chladiče k Andorii je větší než v Pasatu, to si tvrdit troufnu. Tři litry na sto km to by se zvládlo klidně i odpařit a ani by to nemuselo dělat žádnou loužičku. Expanzku a její víčko máš v pořádku? H.


Máš pravdu Honzo, že 6,5 L je málo - tuším se tam vejde i s topením přes 12 L - ráno se podívám přesně.
Michal - Iceman - Hodík
* GAZ-69M (1964) a GAZ-704 (1970)


Autor tématu
klop
Závislý diskutér
Příspěvky: 163
Registrován: Čt 16.07.2015, 16:45
Témata: 8
Auto: Subaru Legacy
Stav: Offline

Re: Klopova Gazella

Příspěvekod klop » Stř 22.03.2017, 8:00

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/20170322/03965f5da61e68588cd3f360c5f0e36d.jpg[/img]
Bez objemu chladiče.

Z dokumentu "1_9_9245-instrukcja_obslugi_4CTi90_BE_Euro_3-pol-1.doc".


Autor tématu
klop
Závislý diskutér
Příspěvky: 163
Registrován: Čt 16.07.2015, 16:45
Témata: 8
Auto: Subaru Legacy
Stav: Offline

Re: Klopova Gazella

Příspěvekod klop » Ne 26.03.2017, 18:36

Intercooler byl zevnitř čistý, z venčí zalepený olejem od turba.
Hadici sání jsem odmastil a drží pěkně.
No a voda se fakt asi ztrácela přes dírečku v chladičí. Koule do svěráku bych za to ale nedal.
Zarazila mě stranová vůle na hřídelce turba. Šla vychýlit do strany o 1 - 1,5 mm. Skoro by škrkaly lopatky o tělo turba.


Autor tématu
klop
Závislý diskutér
Příspěvky: 163
Registrován: Čt 16.07.2015, 16:45
Témata: 8
Auto: Subaru Legacy
Stav: Offline

Re: Klopova Gazella

Příspěvekod klop » Ne 26.03.2017, 18:39

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/20170326/896547fb5133e1d4b0367c710dd737fb.jpg[/img]

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/20170326/02c4c6335c1eb7de0e35c91921be8b35.jpg[/img]

[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/20170326/294375e0216d63f51fe30926927667a6.jpg[/img]

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5300
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 213
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Klopova Gazella

Příspěvekod Manyjak » Ne 26.03.2017, 18:53

klop napsal:Intercooler byl zevnitř čistý, z venčí zalepený olejem od turba.
Hadici sání jsem odmastil a drží pěkně.
No a voda se fakt asi ztrácela přes dírečku v chladičí. Koule do svěráku bych za to ale nedal.
Zarazila mě stranová vůle na hřídelce turba. Šla vychýlit do strany o 1 - 1,5 mm. Skoro by škrkaly lopatky o tělo turba.


Olej to vymezí a dokud nekouří a nežere olej, tak v pohodě. H.


Autor tématu
klop
Závislý diskutér
Příspěvky: 163
Registrován: Čt 16.07.2015, 16:45
Témata: 8
Auto: Subaru Legacy
Stav: Offline

Re: Klopova Gazella

Příspěvekod klop » Ne 26.03.2017, 19:30

Supr. Díky. Aspoň že tak.


Autor tématu
klop
Závislý diskutér
Příspěvky: 163
Registrován: Čt 16.07.2015, 16:45
Témata: 8
Auto: Subaru Legacy
Stav: Offline

Re: Klopova Gazella

Příspěvekod klop » Stř 29.03.2017, 15:34

Co je tohle za diferenciál?


Obrázek


Obrázek


Vrátit se na “UAZ a Gazik”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host