Slavnostní vyhlášení mistrů ČR v OFFROAD TRIALu roku 2017 (17.-.18.11.) |

Silvestrovská OFFlava + EXPEDICE po Vysočině 2017/2018 (29.12.-1.1.) |

Nové nahrávání fotek: Pod odesílacím oknem je "Přidej obrázek do článku". Je tam český průvodce... Komanche

Cutterova Gazella

A jiný sovjetský úžasy .... :-)
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)
Avatar uživatele

Autor tématu
cutter
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 75
Registrován: Stř 20.07.2011, 10:34
Témata: 8
Auto: Subaru Forester, Ford Transit 2,5D, GAZ Gazelle 2,4TDi
Místo/Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Cutterova Gazella

Příspěvekod cutter » Čt 29.06.2017, 10:23

Po vzoru Klopa a HaKa, abych jim nezasíral diskuse, jsem založil tohle téma. Gázu dávám postupně do kupy podle toho, jak přijdou prachy. Takže proběhly úplně komplet brzdy včetně válce, posilovače a vývěvy, rozvody, náplně - klasika, nějaké kabeláže, baterka, repase přední nápravy (čepy, unašeče atd.) kříže v kardanech. Teď mě čekají diferáky a asi i převodovky, ale na to si musím udělat nějaký finanční polštář :-)
Já sem budu směřovat své technické dotazy, přecijenom je tu spoustu chytrých hlav, co dokáže poradit.
Obrázek

Avatar uživatele

Autor tématu
cutter
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 75
Registrován: Stř 20.07.2011, 10:34
Témata: 8
Auto: Subaru Forester, Ford Transit 2,5D, GAZ Gazelle 2,4TDi
Místo/Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Cutterova Gazella

Příspěvekod cutter » Čt 29.06.2017, 10:39

Takže první dotazy. Z ničeho nic mi Gazlína děsně zlenivěla (ještě víc než bylo normální). Mám podezření na překousanou trubku podtlaku, protože něco podobného se mi teď stalo i u služební Fabie. Přestal mi v ní fungovat posilovač brzd a turbo - obojí najednou a u vývěvy byla prasklá trubka (asi překlusnutá). Je možné, že to bude mít Gazela také tak? Kde hledat. Trubka od vývěvy do posilovače se zdá být v pořádku. Jak je to u Gazely řešeno s turbem? Také takto podtlakem?
Chová se to tak, že jedu do kopce, ztrácím otáčky a když podřadím, stejně se jen stěží zvedají. Skoro je nedostanu nad 3tis. Z kopce už se zase rozjedu, ale do kopce se jí vůbec nechce. :-) Kde hledat závadu?

Další dotaz je ohledně brzd. Všechno se vyměnilo, jak jsem psal, ale stejně se té potvoře nechtělo brzdit. V servise mi ji rozbrzdili a říkal jsem si - fajn, brzdí už dobře, mohlo by to být i víc, ale už se v tom jen tak nezabiju. A v neděli jedu, vyhýbám se cyklistce, naproti jede auto, chci si trošku přibrzdit a šup. Zablokoval jsem kola a zaflekoval skoro na místě. Pak zbytek cesty Gazela brzdila úplně šíleně, možná až moc, jak jsem na to nebyl zvyklej. Si to nějak všechno sedlo nebo se vysral nějakej regulátor nebo něco takového?

Avatar uživatele

HaK
Staroffrouďák
Příspěvky: 4118
Registrován: Pá 14.01.2011, 9:21
Témata: 9
Auto: LR * TD5 * (DEF110 + D2)
Místo/Bydliště: Prachatice / Budějice
Věk: 34
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Cutterova Gazella

Příspěvekod HaK » Čt 29.06.2017, 11:08

K brzdám bych snad řekl, že se asi konečně odvzdušnily. Já teda zrovna s brzdama fat problém nemám, myslím s účinnností, kdykoliv jdu do smyku všema čtyřma. A není to tím, že by mne ty gumy vubec nedržely, brzsí to fakt ostře, jezdím teda většinou dost na lehko.
Hanys a Káča
LR DEF 110 TD5, LR D2 TD5
tel: 775 173 983
O našem výletu - http://www.oneland.cz

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5514
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 218
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Cutterova Gazella

Příspěvekod Manyjak » Čt 29.06.2017, 23:14

Podtlak nemá nic společnýho s turbem ani z výkonem. H.

Avatar uživatele

Autor tématu
cutter
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 75
Registrován: Stř 20.07.2011, 10:34
Témata: 8
Auto: Subaru Forester, Ford Transit 2,5D, GAZ Gazelle 2,4TDi
Místo/Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Cutterova Gazella

Příspěvekod cutter » Pá 30.06.2017, 8:22

No ale ve Fabii a v Ochcávce jo. Proto se ptám. Kolegovi ty hadice překousávaj co čtvrt roku.
Takže u Andorky to tak není. Jde tedy nějak poznat, jestli to turbo jde?

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5514
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 218
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Cutterova Gazella

Příspěvekod Manyjak » Pá 30.06.2017, 9:04

Nejlíp dopojit budík tlaku turba. H.

Avatar uživatele

Autor tématu
cutter
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 75
Registrován: Stř 20.07.2011, 10:34
Témata: 8
Auto: Subaru Forester, Ford Transit 2,5D, GAZ Gazelle 2,4TDi
Místo/Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Cutterova Gazella

Příspěvekod cutter » So 01.07.2017, 15:52

To je dobrý nápad. Nějaký pořídím. Máš nějaký odzkoušený? Kam to nejlíp mám píchnout? Neměl bys nějakou fotku ?


klop
Závislý diskutér
Příspěvky: 198
Registrován: Čt 16.07.2015, 16:45
Témata: 8
Auto: Subaru Legacy
Stav: Offline

Re: Cutterova Gazella

Příspěvekod klop » So 01.07.2017, 20:25

Třeba toto: http://www.gazautodily.cz/gazautodily/eshop/0/3/5/402-Snimac-tlaku-oleje-na-budik

Ale budík sehnat nevím jaký.
Možná Zetor, ten je na 12V.
A snímač tlaku bude taky od Zetora nějaký.

A někam mezi turbo a parohy sání.

Avatar uživatele

Autor tématu
cutter
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 75
Registrován: Stř 20.07.2011, 10:34
Témata: 8
Auto: Subaru Forester, Ford Transit 2,5D, GAZ Gazelle 2,4TDi
Místo/Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Cutterova Gazella

Příspěvekod cutter » So 01.07.2017, 22:11

Ale ten v tom odkazu je na tlak oleje. To asi není ono, ne?

Avatar uživatele

HaK
Staroffrouďák
Příspěvky: 4118
Registrován: Pá 14.01.2011, 9:21
Témata: 9
Auto: LR * TD5 * (DEF110 + D2)
Místo/Bydliště: Prachatice / Budějice
Věk: 34
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Cutterova Gazella

Příspěvekod HaK » Ne 02.07.2017, 9:53

Neřeš jestli je to na olej nebo na vzduch. ten který vydrží olej, vydrží i vzduch, spíš řeš rozsah. když uvážím že kolem nás je jedna atmosféra tak za turbem budou maximálně dvě, spíš maximálně jeden a půl, takže potřebuješ snímač/budík s rozsahem třeba jednu atmosféru přetlaku.
když vemeš nějakej na olej s možným přetlakem nebo celkovým tlakem deset atmosfér, tak tam toho moc nepoznáš.
Hanys a Káča
LR DEF 110 TD5, LR D2 TD5
tel: 775 173 983
O našem výletu - http://www.oneland.cz

Avatar uživatele

koncak
z jine planety
Příspěvky: 5778
Registrován: So 20.01.2007, 23:53
Témata: 13
Auto: mitsubishi L300 4x4,HUMMER H3-adventure
Místo/Bydliště: praha-vychod... 603965311.
Věk: 39
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Cutterova Gazella

Příspěvekod koncak » Ne 02.07.2017, 10:01

chapu to spravne ze resite budik na tlak turba?
proc se nekouknete na ruzne tunning shopy nebo zavodni.budik na turbo kus hadicky a tecko.12v na podsviceni.za turbem vetsinou bejva vyvod slaba hadicka na ovladani regulatoru nebo staci vrtnout a vyvest na 6mm hadicku.nez se vse zapoji odskouset to normalnim manometrem treba na pneu kuli kontrole presnosti a pak zapojit budik,prodavaj k tomu i domecky,
http://www.speedpro.eu/manometr-prospor ... 14337.html
чем круче джип-тем толще веревка в багажнике
HUMMER H3-adventure 3,7i vortec/33BFG AT ko2,MITSUBISHI L300 4X4-кирпич+ expedicny vozik
Parnik Bluemoon+Johnson 175HP

Avatar uživatele

skodik
Věčnej rejpal
Příspěvky: 2778
Registrován: Po 06.02.2012, 9:13
Témata: 24
Auto: Mercedes Vito 2,3TD, Škoda Fabia 2,0i
Místo/Bydliště: Ústí nad Labem
Věk: 39
Stav: Offline

Re: Cutterova Gazella

Příspěvekod skodik » Ne 02.07.2017, 12:03

co se týká těhle budíků, tak už mám nějakou tu zkušenost :-) dají se koupit různý, na tlak turba stačí i mechanický tlakoměr co je třeba na kompresory a jak někdo podotkl, hlavně rozsah, na trasu se dává malý papírový palivový filtr aby se rafička necukala, pokud budeš objednávat ze speedpro, tak si rovnou kup i silikonový hadičky na podtlaky atd. mají metráž a různý průměry. Hadičky jsou kvalitní a vydrží. Na budíky se dají koupit různý kaličky. Za kvalitní budík stojí ranec za NoName od 500,- , mě už pak přestalo bavit, tak jsem si nechal udělat tohle, umí až 8 čidel, čidla jsou klasický od Bosche, má to warning funkci atd...moje video https://www.youtube.com/watch?v=mVw1iIbUtR0
stránky : http://www.jfperformance.cz/mereni-indikace-xg.html umí i jiný jen na dvě čidla
tel. 777 119 789 pouze pro slušný lidi
Skoda Fabia 2,0i 8)
Mercedes Vito 2,3TD

Avatar uživatele

Edgar
Staroffrouďák
Příspěvky: 22285
Registrován: Út 03.03.2009, 20:12
Témata: 44
Věk: 37
Stav: Offline

Re: Cutterova Gazella

Příspěvekod Edgar » Ne 02.07.2017, 12:14

Kde to koupim

Avatar uživatele

skodik
Věčnej rejpal
Příspěvky: 2778
Registrován: Po 06.02.2012, 9:13
Témata: 24
Auto: Mercedes Vito 2,3TD, Škoda Fabia 2,0i
Místo/Bydliště: Ústí nad Labem
Věk: 39
Stav: Offline

Re: Cutterova Gazella

Příspěvekod skodik » Ne 02.07.2017, 12:23

jestli je to na mě, tak na těch stránkách je kontakt, a sním se domluvíš, co chceš, přesně, jelikož to vyrábí komplet on, tak není problém. Já ho šikanoval aby si tam dal i logo :-) jsem spokojen, ted to jdu roubovat do medvěda, jelikož má turbo atd. Fábce stačí jen teploměr oleje :-)
tel. 777 119 789 pouze pro slušný lidi
Skoda Fabia 2,0i 8)
Mercedes Vito 2,3TD

Avatar uživatele

Edgar
Staroffrouďák
Příspěvky: 22285
Registrován: Út 03.03.2009, 20:12
Témata: 44
Věk: 37
Stav: Offline

Re: Cutterova Gazella

Příspěvekod Edgar » Ne 02.07.2017, 20:08

Aha supr


Vrátit se na “UAZ a Gazik”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host