Pěkné svátky a vše nejlepší do roku 2020. Komanche

Odpojovač baterie

tady by mohli tvůrci nových přestavených aut představit svou práci, vzájemně se pobavit, atd.

Autor tématu
John
Stav: Offline

Odpojovač baterie

Příspěvek od John » Pá 27.02.2009, 12:16

Dělám elektriku a i když pro eska není nutný odpojovač, tak ho rovnou udělám, mám to při jednom. Vše připraveno, vše jasné krom jediný věci. Obyčejně se odpojovač dává pro odpojení veškerého příslušenství, to znamená i alternátoru. V pravidlech Mčr jsem se však dočetl, že tímto vypínačem musí jít vypnout také motor, což se nestane, pokud neodpojím od okruhu vozidla i alternátor. Nabízí se připojit alternátor(dobíjecí kabel) přímo na baterii ještě před odpojovačem. Jak to řešíte vy?



Avatar uživatele

Vejr
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3839
Registrován: Čt 28.07.2005, 20:59
Místo/Bydliště: Kladno
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od Vejr » Pá 27.02.2009, 12:30

spíš bych to řešil rozpojením kostry na baterce, mělo by to i zhasnout motor akorát to není zdravý pro alternátor


do or die


Autor tématu
John
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od John » Pá 27.02.2009, 12:35

To je stejný jako u plusu, baterie tím ztrácí okruh tak jako tak. Zkus nastartovat motor a odpoj kterýkoliv kabel od baterie - až na vyjímky motor nezhasne.



Avatar uživatele

Ku
Legenda fóra
Příspěvky: 1063
Registrován: Čt 26.10.2006, 9:41
Místo/Bydliště: Brloh
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od Ku » Pá 27.02.2009, 14:12

John napsal:...Zkus nastartovat motor a odpoj kterýkoliv kabel od baterie - až na vyjímky motor nezhasne.

Ale ta baterka tam má i funkci stabilizátoru, takže nezhasne motor, ale brzy chcípne regulátor nebo altík.



Avatar uživatele

Dfender
Věčnej rejpal
Příspěvky: 2737
Registrován: Pá 17.02.2006, 13:53
Místo/Bydliště: Sponau
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od Dfender » Pá 27.02.2009, 15:19

A to brzy může taky dost pravděpodobně znamenat hned při prvním pokusu ...
Takže rozhodně bych to takto odpojovat ani nezkoušel ...




Autor tématu
DADA
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od DADA » Pá 27.02.2009, 16:20

MNE TEDA MOTOR NESHASNE. VZDYT TO ZIVI ALTIK,NE?




Autor tématu
John
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od John » Pá 27.02.2009, 16:24

Kucí, je jasný, že odpojovat baterii z auta když běží motor není dobré, ale někdy to udělám, když potřebuju za chodu přehodit baterku, rozsvítim aspoň světla nebo něco.

Když odpojovačem odpojím i dobíjecí kontak od altíku, v tu chvíli mi to zhasne, což je požadováno, na druhou stranu to od baterie neodpojí veškeré obvody od vozidla, tedy ten altík, což je také v podstatě požadováno pravidly Mčr. Takže spíš čekám na ty co závodí M, PM A P, aby mi poradili, jak to mají oni.



Avatar uživatele

Dušan
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3032
Registrován: Ne 20.03.2005, 21:59
Místo/Bydliště: Planá nad Lužnicí
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od Dušan » Pá 27.02.2009, 19:09

Já sem to na bývalym PMku řešil tříokruhovym vypínačem (na 380) a fungovalo to jeden od baterky a druhej od altíku. Rozpojily se najednou a zdechlo to.



Avatar uživatele

OGY
Diskuzní Guru
Příspěvky: 501
Registrován: Út 14.03.2006, 12:46
Auto: H2
Místo/Bydliště: Zlín - střed Evropy a světa
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od OGY » Pá 27.02.2009, 23:17

Chlapi, to po jednoduché. Na kvalitnim odpojovaci jsou vespod konektory, ktere rozpoji po vypnuti odpojovače i tyto kontakty. Tim rozpojim treba vstrikovani nebo cerpadlo, nebo jednotku. Rozpojuji vzdy -pól. Tim to vse zhasne na 100%. :thumright:


Nejdříve je PROTO, pak dlouho nic a pak zase PROTO ...

http://www.ataxtech.cz
http://www.offroadtrial4x4.cz

Avatar uživatele

Frankie
Staroffrouďák
Příspěvky: 16284
Registrován: Út 26.07.2005, 23:45
Auto: nepotřebuju auto, to má každej co má do prdele díru
Věk: 52
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od Frankie » So 28.02.2009, 0:23

tak jak píšeš, altík přímo na beterku, vypnutím odpojovačem vypneš, všecko a altík má tu krátkou chvíli kam dávat tudíž se neposere


Fuck all, it is better to live

Avatar uživatele

Frankie
Staroffrouďák
Příspěvky: 16284
Registrován: Út 26.07.2005, 23:45
Auto: nepotřebuju auto, to má každej co má do prdele díru
Věk: 52
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od Frankie » So 28.02.2009, 0:25

OGY napsal:Chlapi, to po jednoduché. Na kvalitnim odpojovaci jsou vespod konektory, ktere rozpoji po vypnuti odpojovače i tyto kontakty. Tim rozpojim treba vstrikovani nebo cerpadlo, nebo jednotku. Rozpojuji vzdy -pól. Tim to vse zhasne na 100%. :thumright:
ale altík odpojíš od baterky krátkodobě se nic neděje ale krátkodobě opakovaně ho načoudíš tak jako tak, proto i přerušní kostry není dobrý


Fuck all, it is better to live


Autor tématu
John
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od John » So 28.02.2009, 8:25

Tak to je věc nad kterou jsem taky uvažoval - 3pólový a více, a je to vyřešené.

http://www.rusmich-tuning.cz/Sabelt/Odp ... g5518.html

děkuji za pomoc :vino:



Avatar uživatele

PetrPeS
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 74
Registrován: Čt 09.06.2005, 10:55
Auto: Volvo VR6
Místo/Bydliště: Tanvald
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od PetrPeS » So 28.02.2009, 22:46

Zavodni bateriak ma hlavni kontakt, ktery odpoji baterii. Ve finale je jedno, zda plus nebo minus. Pak ma dva pomocne kontakty, jeden rozpinaci a jeden spinaci. Odpojeni cerpadla nedoporucuji, pouze snad u dieslu, tam jiny zpusob shasnuti neni. u benzinu bych doporucil odpojit hlavni privod do jednotky, pokud jde o stary motor, pak vyuzit spinaci kontakt na zkratovani kladivka v rozdelovaci. Altik by mel vydrzet, musi to uregulovat elektronika. Odpojovani altiku asi nevydrzi pomocny kontakt, preci jen proudy z altiku se pohybujou 50-100A podle typu.
tot muj odborny nazor.



Avatar uživatele

Frankie
Staroffrouďák
Příspěvky: 16284
Registrován: Út 26.07.2005, 23:45
Auto: nepotřebuju auto, to má každej co má do prdele díru
Věk: 52
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od Frankie » So 28.02.2009, 22:53

PetrPeS napsal:Zavodni bateriak ma hlavni kontakt, ktery odpoji baterii. Ve finale je jedno, zda plus nebo minus. Pak ma dva pomocne kontakty, jeden rozpinaci a jeden spinaci. Odpojeni cerpadla nedoporucuji, pouze snad u dieslu, tam jiny zpusob shasnuti neni. u benzinu bych doporucil odpojit hlavni privod do jednotky, pokud jde o stary motor, pak vyuzit spinaci kontakt na zkratovani kladivka v rozdelovaci. Altik by mel vydrzet, musi to uregulovat elektronika. Odpojovani altiku asi nevydrzi pomocny kontakt, preci jen proudy z altiku se pohybujou 50-100A podle typu.
tot muj odborny nazor.
problém je u altíku, že některý jsou schopný se nabudit samovolně ztrátovým magnetismem a jiný po nabuzení nabíjejí i po odpojení buzení protože jim nabuzení stačí na udržení budícího magnetismu rotoru, proto by neměl byt odpojován z okruhu baterie


Fuck all, it is better to live


Autor tématu
John
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od John » Ne 01.03.2009, 8:37

tedy na pomocný elektroniku motoru, druhý silový starter altík a to ostatní. To by dávalo smysl, motor zhasne a ta chvíle si myslím altíku neuškodí. Jak píšeš, elektronika by to měla krátkodobě zvládnout.



Odpovědět