Kalendář - "blížící se akce" (nahoře pod logem fóra): do kalendáře lze vkládat termín akce přímo autorem tématu v sekci poježdění a závody.

Forum aktualizovano, info zde: viewtopic.php?f=26&t=92206#p1712259
Moznost prispeni na chod fora: viewtopic.php?f=3&t=66082

Odpojovač baterie

tady by mohli tvůrci nových přestavených aut představit svou práci, vzájemně se pobavit, atd.
Avatar uživatele

Frankie
Staroffrouďák
Příspěvky: 16284
Registrován: Út 26.07.2005, 23:45
Auto: nepotřebuju auto, to má každej co má do prdele díru
Věk: 52
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od Frankie » Ne 01.03.2009, 10:33

John napsal:tedy na pomocný elektroniku motoru, druhý silový starter altík a to ostatní. To by dávalo smysl, motor zhasne a ta chvíle si myslím altíku neuškodí. Jak píšeš, elektronika by to měla krátkodobě zvládnout.
vypnutí napájení elektroniky nevadí, vadí kdyby jsi odpojil altík od baterky :wink:


Fuck all, it is better to live


Autor tématu
John
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od John » Ne 01.03.2009, 14:14

Tak ten odpojovač je tam pro extremní situace při havárii, aby mohl kdokoliv okamžitě vypnout motor, včetně elektriky. V žádným případě se tím nebude auto běžně chcípat že. Takže si myslím, že řešení je to dobré, vlastně i jediné(kromě silnoproudých relé, tady stykačů, ale to už se mi fakt nechce dávat na závodní auto).



Avatar uživatele

PetrPeS
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 74
Registrován: Čt 09.06.2005, 10:55
Auto: Volvo VR6
Místo/Bydliště: Tanvald
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od PetrPeS » Ne 01.03.2009, 15:29

John napsal:(kromě silnoproudých relé,


no popravde bych docela chtel videt stykac na cca 400A ;-) Ale John ma pravdu, bateriak je dejme tomu pro dva pripady. Prvnim je nehoda auta a to je opravdu vyjimecne. Baterie se musi odpojit, protoze vetsina pozaru auta je od zkratu baterie. A ten druhy muze byt vypnuti cele elektriky pokud auto nejede, a tady je to jedno.
S tim odpojenim altiku od baterie by to kratkodobe vydrzet mel. Neni totiz odpojeny uplne, ale je porad jeste zatizen zbylou elektrikou v aute, takze neni uplne naprazdno. Motor by vsak mel chcipnout co nejdrive, proto jsem psal ze u benzinaku neni uplne vhodne vypinat cerpadlo, je lepsi nejak zablokovat zapalovani. U dieslu nic jineho holt nezbyva.
tady je napriklad onen vicepolovy odpojovac
http://beta.interier.com/ipracingshop/i ... &cena=&ie=



Avatar uživatele

prasman
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3432
Registrován: Pá 09.09.2005, 14:18
Místo/Bydliště: Praha,Vinohrady
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od prasman » Út 03.03.2009, 15:37

já bych dal něco takového, třebas do kufru:
Obrázek


kdyby někdo potřeboval advokáta, tak na jednoho koukám ráno do zrcadla..

Avatar uživatele

Frankie
Staroffrouďák
Příspěvky: 16284
Registrován: Út 26.07.2005, 23:45
Auto: nepotřebuju auto, to má každej co má do prdele díru
Věk: 52
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od Frankie » Út 03.03.2009, 15:52

a co tohle?Obrázek


Fuck all, it is better to live

Avatar uživatele

Vejr
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3830
Registrován: Čt 28.07.2005, 20:59
Místo/Bydliště: Kladno
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od Vejr » Út 03.03.2009, 15:55

:mrgreen:


do or die


Autor tématu
John
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od John » Út 03.03.2009, 16:14

už vidim, jak na to koukaj eurokomisaři :smich:




Autor tématu
Milan Sedláček
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od Milan Sedláček » Stř 04.03.2009, 22:36

:idea: Neřeš kup origo zavodní odpojovač ( Křenek motosport-www.krenek.cz)a máš po starosti. :idea:



Avatar uživatele

mára
Diskuzní Guru
Příspěvky: 633
Registrován: Út 18.01.2005, 17:31
Místo/Bydliště: Šestajovice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od mára » Út 10.03.2009, 12:11

No fakt, neřešte vyřešené. Jedině závodní odpojovač bezpečně zajistí to, proč je předepsaný. A to je v prvé řadě odpojení VEŠKERÉ elektriky, aby nemohlo něco vzplanout a ve druhé řadě samozřejmě vypnutí motoru a celé jeho elektriky. Správně to je zapojeno takto: hlavní silové kontakty rozpojují mínus baterie, přídavné rozpojovací kontakty rozpojí napájení cívky, motorové elektroniky, jehly vstřikovacího čerpadla, atd- zkrátka tímto rozpojením musí chcípnout motor a nakonec jsou tam jedny spínací kontakty a na ty se dává + a na druhý výkonový odpor proti kostře. To zajistí, že při vypnutí odpojovače a "pověšení" baterie do vzduchu nedojde ke smrti altíku. Prostě se na těch pár milisekund zatíží tím odporem.
Tohle všechno je opravdu z bezpečnostního hlediska velice důležité a splnitelné pouze profi závodním odpojovačem (ono by to šlo i něčím jiným s třeba relátky, atd, ale v bezpečnostních zařízeních se preferuje co nejmíň dílů a tím větší spolehlivost). U pana Křenka stojí i s ovládacím lankem okolo 1000,- a to za trochu jistoty snad stojí :-))




Autor tématu
John
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od John » Út 10.03.2009, 12:15

To je f pořádku, už sem ho objednal. Jen jsem netušil, že se odpojuje kostra, tak to budu muset zas předělat.



Avatar uživatele

mára
Diskuzní Guru
Příspěvky: 633
Registrován: Út 18.01.2005, 17:31
Místo/Bydliště: Šestajovice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od mára » Út 10.03.2009, 12:30

Můžeš rozpojit i +, ale pak musí být altík připojený k tomu kabelu, který půjde z odpojovače na starter (ten, co bude po rozpojení v klidu motoru bez napětí proti kostře) a zároveň tento kontakt bude propojen s tím spínacím kontaktem pro přikostření altíku při nouzovém vypnutí motoru. Ale jednodušší je odpojovat mínus a navíc se nikde netaháš s tím "živým" kabelem, který tak vede přímo na startér a nemá moc šancí se "potkat" s kostrou.




Autor tématu
John
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od John » Út 10.03.2009, 14:30

Jo, logiku to má, já se taky divil, když musí být odpojovač na levé straně u řidiče, a já mam baterii přímo v protějším rohu, stejně jako altík a prakticky i starter, takže kabely tam a zpátky a odpojovač tím ztrácí svou funkci. Ale zaqs jsem je opancéřoval, tak by se nemuseli při havárce hned přikostřit.



Avatar uživatele

OGY
Diskuzní Guru
Příspěvky: 501
Registrován: Út 14.03.2006, 12:46
Auto: H2
Místo/Bydliště: Zlín - střed Evropy a světa
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od OGY » Út 10.03.2009, 14:41

Odpojovač nemusí být na levé straně, pouze ovládání. Opojovač je uvnitř kabiny a venku se ovládá lankem. Vevnitř je i proto, aby sis ho mohl vypnout sám, nebo mitfára. Jinak to zapojení, jak říká Mára.


Nejdříve je PROTO, pak dlouho nic a pak zase PROTO ...

http://www.ataxtech.cz
http://www.offroadtrial4x4.cz


Autor tématu
John
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od John » Út 10.03.2009, 14:47

A já si na začátku říkal jak to je jednoduchý, koukám, vše má svoje, už neudělám nic, bez předešlé odporné konzultace :lol:



Avatar uživatele

COOPER
Legenda fóra
Příspěvky: 1116
Registrován: Stř 07.11.2012, 17:08
Auto: EX-Nissan Patrol Y61 2.8TD Evo
Místo/Bydliště: Olomoucký Kraj
Stav: Offline

Re: Odpojovač baterie

Příspěvek od COOPER » Ne 15.12.2013, 11:18

Elektronický odpojovač baterie,máte s ním někdo zkušenost?Popřípadě kde koupit?


Patrol y61 2.8TD-EVO

Odpovědět