Kalendář - "blížící se akce" (nahoře pod logem fóra): do kalendáře lze vkládat termín akce přímo autorem tématu v sekci poježdění a závody.

Forum aktualizovano, info zde: viewtopic.php?f=26&t=92206#p1712259
Moznost prispeni na chod fora: viewtopic.php?f=3&t=66082

Auto pro Cross country rallye.

tady by mohli tvůrci nových přestavených aut představit svou práci, vzájemně se pobavit, atd.

Autor tématu
latis
Závislý diskutér
Příspěvky: 172
Registrován: So 17.07.2010, 20:15
Auto: offroad není zatím.
Místo/Bydliště: Havířov
Věk: 48
Stav: Offline

Auto pro Cross country rallye.

Příspěvek od latis » Po 14.03.2011, 20:50

Zdravím lidi,mám prosbu rád bych se dozvěděl něco víc o těchto vozech ale z technických řádů nejsem chytrý.Vyčetl jsem třeba přepočet obahu motorů u turbodieslů,nebo ochranné rámy,ale potřeboval bych se o tom poradit s někým kdo tomu rozumí víc než já.Našel by se někdo takový kdo by mi byl schopný s tímhle poradit?



Avatar uživatele

Mila Janacek
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 749
Registrován: Čt 17.12.2009, 10:58
Auto: Toyota HZJ45 4,2TD, Toyota HDJ78 Bydlik, MiniMax atd. :-)
Místo/Bydliště: Praha
Věk: 45
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Auto pro Cross country rallye.

Příspěvek od Mila Janacek » Po 14.03.2011, 23:18

Troufám si říct, že tomuto tématu celkem rozumím, ale je to rozhodně širší než přepočet objemu motoru u TD a nebo jak má vypadat rám... co konkrétního máš na mysli? Jde ti o auto CCR pro třídu T1 (speciály) nebo T2 (sériové vozy s omezenými úpravami)? Tam je asi třeba začít a od toho se odrazit... auto v T1 je prakticky na tobě co si postavíš, pokud se držíš jasně daných limitů (šířka, rozvor, poměr objem/váha atd...) u třídy T2 je to o dost komplikovanější a je třeba najít také vůz, který má pro CCR platnou homologaci... zde je pak třeba se držet jasně daných limitů. Obecně jsou nejvíce rozšířeným nářadím v této třídě Toyoty LC nebo Mitsubishi Pajero, ale je jich samozřejmě víc... no jak říkám, je to dost obsáhlé téma. Jezdím CCR sedm let a i řády FIA se stále mění a upravují... Takže pokud chceš stavět nebo koupit nějaké auto, je třeba se nad tím dobře zamyslet, aby než dostavíš si nezjistil, že pak svůj výtvor třeba vůbec nezhomologuješ. :wink:


Toyota BJ/HZJ45 4,2TD, Toyota HDJ78 Bydlik, MiniMax 1,3 4x4... osobáky nepočítám... :-) - http://www.or-media.eu


Autor tématu
latis
Závislý diskutér
Příspěvky: 172
Registrován: So 17.07.2010, 20:15
Auto: offroad není zatím.
Místo/Bydliště: Havířov
Věk: 48
Stav: Offline

Re: Auto pro Cross country rallye.

Příspěvek od latis » Út 15.03.2011, 7:09

Tak podle nicku soudím,že asi vím kdo píše a zkušeností je dost.No v podstatě mi šlo o auto pro CCR asi T1 je tam víc prostoru pro úpravy.V T1 pokud jsem řády pochopil správně tak je potřeba vůz homologovat podle platných předpisů po dokončení stavby?A dá se někde najít jaké vozy mají homologaci??Mě by se třeba líbila nová Dacie v závodní verzi,podobně jako jezdí třeba upravená kia sportage,v T1 by to asi šlo,když by se tam zastavěl lepší motor.Ale nejsem právě z řádů moc chytrý.Třeba u Pajer z offroadsportu,myslím Viktor Chytka psal že snad s novými předpisy budou problémy s naftovými motory,kvůli restriktoru??Pochopil jsem že je tam možné v T1 spoustu atypických věcí,když vezmu třeba polské Pajera s motory BMW.



Avatar uživatele

allroadshop
Diskuzní Guru
Příspěvky: 547
Registrován: Stř 03.10.2007, 23:19
Auto: HUMMER
Místo/Bydliště: Petrov u Prahy
Věk: 42
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Auto pro Cross country rallye.

Příspěvek od allroadshop » Út 15.03.2011, 8:49

Já teď už druhý měsíc stavím T1ku, seznam homologovaných aut najdes na http://fia.com/en-GB/sport/Pages/Homologations.aspx
Stavbu ti museji ale odkontrolovat tady mistni dle narodnich sportovnich radu http://www.autoklub.cz/show.php?page=ac ... htm&asoc=2
v metodice najdes i postup jak zacit..
Musis mit auto,musis na prislusnym krajskym urade zazadat o stavu sportovni auta, nahlasit NSR a poslou ti Rkovy potvrzeni o zahajeni stavby atd..je toho celkem dost.
Pripravou jsem se zabyval tak rok a to s Milou se vidame celkem casto :) Stavim dle NSR ktere se odkazuji na FIA regule..
Tak hodne stesti!
P


Petr/ALLROADSHOP


Autor tématu
latis
Závislý diskutér
Příspěvky: 172
Registrován: So 17.07.2010, 20:15
Auto: offroad není zatím.
Místo/Bydliště: Havířov
Věk: 48
Stav: Offline

Re: Auto pro Cross country rallye.

Příspěvek od latis » Út 15.03.2011, 10:32

A co stavíš hezkého jestli to není tajné??Já přemýšlím nad Dusterem se silnějším motorem ale právě se snažím vymyslet co postavit a jak.Takže bude nový dravec na závodech,jsem zvědavý.Kouknu na ty odkazy díky moc.



Avatar uživatele

allroadshop
Diskuzní Guru
Příspěvky: 547
Registrován: Stř 03.10.2007, 23:19
Auto: HUMMER
Místo/Bydliště: Petrov u Prahy
Věk: 42
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Auto pro Cross country rallye.

Příspěvek od allroadshop » Po 21.03.2011, 13:12

Po par zavodech v H3 jsem upgradoval na H3 Alpha..tajny to nejni :)


Petr/ALLROADSHOP

Avatar uživatele

Mila Janacek
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 749
Registrován: Čt 17.12.2009, 10:58
Auto: Toyota HZJ45 4,2TD, Toyota HDJ78 Bydlik, MiniMax atd. :-)
Místo/Bydliště: Praha
Věk: 45
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Auto pro Cross country rallye.

Příspěvek od Mila Janacek » Út 22.03.2011, 1:15

latis » úte 15.03.2011, 7:09 napsal:Tak podle nicku soudím,že asi vím kdo píše a zkušeností je dost.No v podstatě mi šlo o auto pro CCR asi T1 je tam víc prostoru pro úpravy.V T1 pokud jsem řády pochopil správně tak je potřeba vůz homologovat podle platných předpisů po dokončení stavby?A dá se někde najít jaké vozy mají homologaci??Mě by se třeba líbila nová Dacie v závodní verzi,podobně jako jezdí třeba upravená kia sportage,v T1 by to asi šlo,když by se tam zastavěl lepší motor.Ale nejsem právě z řádů moc chytrý.Třeba u Pajer z offroadsportu,myslím Viktor Chytka psal že snad s novými předpisy budou problémy s naftovými motory,kvůli restriktoru??Pochopil jsem že je tam možné v T1 spoustu atypických věcí,když vezmu třeba polské Pajera s motory BMW.


Pokud stavíš T1, tak tě ale vůbec žádné seznamy homologovaných aut dle FIA zajímat nemusí. Jen pokud nevycházíš z nějakého vozu jako je třeba Mitsubishi Pajero nebo tak něco a stavíš úplný speciál, tak nemůžeš použít bez svolení fabriky originální název vozu. Tzn. například nyní v Dřevohosticích Mirek Zapletal vyvinul vlastní speciál, který vypadá jako Hummer H3, je to však absolutně vlastní konsturkce trubkového speciálu s motorem Toyota V6 4.0, převodovkou Sadev, diferenciály s Mitusbishi či Nissanu a dalšími milióny speciálních závodních dílů jako brzdy Alcon, tlumiče Reiger Racing Suspension a další...proto se auto oficiálně ve sportovním průkazu nazývá H3 EVO (bez toho Hummer) ...vůz tedy nepodléhá žádnému homologačnímu listu, jen musí projít atestací a pak třeba i STK stejně jako jiný osobní vůz, který je uveden do běžného provozu. Tyto speciály samozřejmě musí dodržet přísné normy stanovené přílohou J pro skupinu T1, která nyní definuje jaký musí být rozvor vozu, rozchod přední i zadní nápravy, délky zdvihů u nezávislého zavěšení či pevné nápravy, kde musí být uložen motor, kde jaký oblouk rámu a kolik musí být přesně příček a pod jakými úhly... to je opravdu celkem věda a je toho mraky. Samozřejmě pak musí být vše v autě s homologacemi: tedy sedáky, pásy, nádrž, hasicí systém apod... Troufám si říci, že v českých podmínkách neexistuje prakticky nikdo jiný než Offroadsport,kdo by byl schopen vyrobit takový trubkový speciál...
Pokud tedy budeš chtít vzít sériového Dustera a dát do něj výkonnější jednotku není v tom vůbec problém. Musíš se však držet přílohou J, tak abys předešel případným problémům při atestaci či následně při jakékoliv přejímce na FIA závodech (např. seriál Světového poháru BAJA). Pokud budeš však vycházet z pevné karosérie Dusteru, bude stavba jednodušší v tom, že "stačí" pouze vybrat vhodný rám, nechat ho svařit někoho, kdo ti na to dá razítko, že to může dělat a pak je to už individuální věc každého kolik do toho chce nainvestovat pěnez. Obecně vzato, konkurenceschopné auto ve třídě T1 se dnes pohybuje v řádu cca 100.000 EUR (asi to nejlevnější co by se dalo sehnat - starší), obecně pak dobrá auta začínají na 200-250tis.EUR, pokračuje to pak k speciálům BMW od X-raidu, které repasované schrastíš tak od 350-400tis.EUR výš a končí to třeba Mitsubishi Racing Lancerem - bývalým továrním vozem, který je k mání někde od 500-750tis.EUR. VW Race Touareg se koupit vůbec nedá, fabrika si každý kus hlídá jako oko v hlavě, jeho cena se odhaduje někde kolem 1mil.EUR... Dá se třeba koupit starší Mitsubishi Pajero Di-D, které je na regionální úrovni některého z evropských šampionátů ještě použitelné, ale v seriálu Světového poháru se s ním jen těžko dostaneš do první desítky... No pokud se vydáš na cestu vývoje Dustera pro třídu T1, tak ti přeju pevné nervy a hodně štěstí. Obecně radím zavolat do Dřevohostic, domluvit se na návštěvu, Mirek Zapletal ti rád ukáže třeba rozestavěné auto, které teď připravuje pro Zdeňka Pořízka nebo i třeba Mitsubishi Pajero, se kterým jsme odjeli Dakar a které nyní servisuje jednomu Polákovi... vůbec nejlepší by pro tebe bylo, pokud disponuješ dostatečným obnosem, ho přesvědčit, aby ti se stavbou pomohli nebo ji pro tebe celou udělali... :hop:


Toyota BJ/HZJ45 4,2TD, Toyota HDJ78 Bydlik, MiniMax 1,3 4x4... osobáky nepočítám... :-) - http://www.or-media.eu


Autor tématu
latis
Závislý diskutér
Příspěvky: 172
Registrován: So 17.07.2010, 20:15
Auto: offroad není zatím.
Místo/Bydliště: Havířov
Věk: 48
Stav: Offline

Re: Auto pro Cross country rallye.

Příspěvek od latis » Út 22.03.2011, 22:39

Tak to je ovšem vyčerpávající informace a moc děkuji.Zatím je to pro mě otázka úvah a rád bych si to vyzkoušel tak přemýšlím nad možnostmi,jako první mě napadl pronájem vozu právě z Offroadsportu.Stavba auta byla spíš druhotná myšlenka,když jsem koukal na auta které jsou aktuálně na prodej,napadlo mě jestli by se nedalo něco postavit za podobné peníze.Nebude to nikdy auto na úrovni továrních mašin,ale spíš něco na dobré svezení.Auto jako je H3 evo obdivuju a podle mě je to moc dobrý vůz.ale je fakt že by asi bylo dobré se zkusit zkontaktovat s Mirkem a poradit se o možnostech.



Avatar uživatele

allroadshop
Diskuzní Guru
Příspěvky: 547
Registrován: Stř 03.10.2007, 23:19
Auto: HUMMER
Místo/Bydliště: Petrov u Prahy
Věk: 42
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Auto pro Cross country rallye.

Příspěvek od allroadshop » Út 31.05.2011, 14:15

po pra schuzkach s komisarem je to jeste trochu komplikovanejsi. T1 opravdu nepovoluje jakekoliv jine zaklady, tj. ram nez li trubkovy. Tj (Milo sorry) ty seznamy aut homologovanych FIA te zajimat musej a to ze dvou duvodu. 1) T2 jen pro homologovane vozidla FIA 2) T1 pouze s trubkovou komplet konstrukci a v pripade prestavby serioveho vozidla musi byt v seznamu FIA povolenych k prestavbe na T1. Pokud v seznamu neni, pak musis zebrinovy ram prestavet na trubkovy, tj. komplet stavba a to je zase cenove nekde jinde.

Ted pasujeme klec podle FIA a delame to 14 dni a jeste tak 14 dni budem..komisar nam radi a celkem je to prijemna spoluprace na vsechny strany..

P


Petr/ALLROADSHOP


Autor tématu
latis
Závislý diskutér
Příspěvky: 172
Registrován: So 17.07.2010, 20:15
Auto: offroad není zatím.
Místo/Bydliště: Havířov
Věk: 48
Stav: Offline

Re: Auto pro Cross country rallye.

Příspěvek od latis » Út 31.05.2011, 20:04

To znamená že moje úvaha použít seriovou karoserii Dustera A zastavět do ní silnější motor a jinou převodovku jako mají ve stejném autě ve španělsku kde to podle dostupných informací jezdí jako T1 asi podle současných pravidel není realné.Pak by se možná ještě dala udělat verze jako v Offroadsportových pajerech,v podstatě vestavět klec jako to měli oni.Tam by se možná dal upravit rám z krátkého pajera dacie je malinko delší.Ale e fajn když stavíte auto a komisař to víceméně kontroluje přímo při stavbě.Mě štve že jsem ještě bńevymyslel co do toho dát za motor,španělé tam mají 3,5 litru benzín od Renaultu.Uvažoval jsem o naftě ale nevím jk to bude a reálně vypadá asi použití motoru BMW jak mají poláci v Pajerech,musím to omrknout někde jak je to tam usazené.



Avatar uživatele

allroadshop
Diskuzní Guru
Příspěvky: 547
Registrován: Stř 03.10.2007, 23:19
Auto: HUMMER
Místo/Bydliště: Petrov u Prahy
Věk: 42
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Auto pro Cross country rallye.

Příspěvek od allroadshop » Út 31.05.2011, 23:51

no vzdycky pomuze kdyz nekde to auto uz jelo a delas kopii, jen pozor na rozdil mezi tim co komisari FIA pripustili do T1 (napriklad kdyz pojede T2 a bude mit neco co se jim nelibi mohou ji strcit do T1) a nebo jestli to ma opravdu znacky sportovniho vozu kat. T1.
nevim co ten Duster jel za zavod, ale klidne zkontaktuj ty co to delali jestli ti nereknou..


Petr/ALLROADSHOP


Autor tématu
latis
Závislý diskutér
Příspěvky: 172
Registrován: So 17.07.2010, 20:15
Auto: offroad není zatím.
Místo/Bydliště: Havířov
Věk: 48
Stav: Offline

Re: Auto pro Cross country rallye.

Příspěvek od latis » Pá 03.06.2011, 23:20

Zkusím to asi,zajímá mě jaký motor v tom je,vím,že je připravený motor od Orecy co dělá prototypy na okruhy,je tam 3,5 litru Renault 330 koní,Sadev převodovka.A má to být T1 připravený pro Španělský šampionát.a určitě je lepší když ho někdo už vymyslel.Nicméně na jejich stránkách jsem nic nenašel.
Přílohy
5678667361_c6962ff6cc_o.jpg



Avatar uživatele

allroadshop
Diskuzní Guru
Příspěvky: 547
Registrován: Stř 03.10.2007, 23:19
Auto: HUMMER
Místo/Bydliště: Petrov u Prahy
Věk: 42
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Auto pro Cross country rallye.

Příspěvek od allroadshop » Po 06.06.2011, 15:37

njn jenomze pokud je to homologovana stavba T1 tak si to stejne nemuzes postavit sam, ten ram jak byl spocitanej, testovanej a vyrobenej je homologovanej FIA aspocitanej musi byt nekym s razitkem, otestovanej asociaci, varenej atestovanym zarizenim apod..to dat odhromady je za ranec..se ti nevvyplati.
Nevim jakej mas rozpocet, ale nejlepsi je si bud zvolit T2 - podle seznamu aut homologovanych pro kategorii T2 a nebo udelat prestavbu na T1 zase podle seznamu moznych.
Postavit si celou T1ku od zacatku je o milionech!
P


Petr/ALLROADSHOP


Autor tématu
latis
Závislý diskutér
Příspěvky: 172
Registrován: So 17.07.2010, 20:15
Auto: offroad není zatím.
Místo/Bydliště: Havířov
Věk: 48
Stav: Offline

Re: Auto pro Cross country rallye.

Příspěvek od latis » Po 06.06.2011, 18:55

no jak na to koukám tak to bude určitě jednodušší,něco takového.asi ta T2 seriová bude lepší,takový D-max nevypadá taky nejhůř a v seznamu je.




mihalicek
Závislý diskutér
Příspěvky: 136
Registrován: Stř 27.07.2011, 16:29
Auto: Land Rover Defender
Stav: Offline

Re: Auto pro Cross country rallye.

Příspěvek od mihalicek » Stř 27.07.2011, 17:05

Možná vstupuju do diskuze trochu pozdě. Základní problém je že pokud nemáš mega prachy tak nemáš šanci si zazávodit a dosáhnout slušnej výsledek. Doby kdy jsme s Mejznarem skončili 11 v absolutním pořadí závodu seriálu Mistrovství světa v podstatě v seriovým autě(Defender 300Tdi) a navrch vyhráli třídu naftovejch aut je nenávratně pryč(Dubaj - UAE Desert Challenge 2000).
Každýmu kdo si chce zazávodit doporučuju závody typu Tuareg Rallye (www.tuaregrallye.de) - neprudí tě FIA s nesmyslným kolotočem drahých vymyšleností - můžeš jet i uplně obyčejným autem (- mají třídu pro amatéry s upravenou tratí) a nebo si můžeš vyladit auto podle svých představ a zkusit se poměřit s jinýma autama, který třeba jezdí Dakar. Docela jsme tam proháněli kluky s Desert Warriorama až se divili jak může v celku levnej defík jezdit. Je to všechno za zlomky peněz FIA závodů a hlavně lidi se tam chovaj uplně normálně.
Když jsem chtěl zkusit si zajet jeden ze závodů českýho mistráku v CC a ladil jsem s technickým komisařem z FASu co všechno by se muselo udělat a že rám odpovídající regulím anglický MSA ale ne českýmu výkladu by se musel předělat a upravit tisíce drobností(který by mě stály víc než příprava auta na Tuareg Rallye) a nakonec ten závod jelo 7 aut a délka RZ nebyla ani 80km(zrušili prolog a ještě ze tří okruhů se snad jely jen dva - to bylo mám pocit v Příbrami před dvěma roky) - no to mi fakt přijdou vyhozený peníze.
Nevím kdy aspoň v Česku si někdo postaví hlavu a udělá trochu truc akci typu závodů do vrchu co organizuje Eda Patera (www.edda.cz) - jasně musí být nějaký pravidla ale rozumný aby to bylo splnitelný a hlavně nestálo to miliony. Pak to nikdo jezdit nebude.
H


Honza M
www.britishcars.cz, www.mihalicek.cz děláme vše pro Land Rovery a snažím se s nima i závodit

Odpovědět