Slavnostní vyhlášení mistrů ČR v OFFROAD TRIALu roku 2017 (17.-.18.11.) |

Silvestrovská OFFlava + EXPEDICE po Vysočině 2017/2018 (29.12.-1.1.) |

Nové nahrávání fotek: Pod odesílacím oknem je "Přidej obrázek do článku". Je tam český průvodce... Komanche

Oprava Ara 243

Příznivci tohodle evergreenu pište
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)

Ada
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 722
Registrován: Pá 24.08.2012, 19:14
Témata: 2
Auto: ARO 243 a Fiat Croma 2,5TD 87
Místo/Bydliště: Kromeříž
Věk: 36
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Ada » Ne 15.10.2017, 20:37

Nevim jak se nazyva ta vec ze krere jde plyn do karburatoru,ale rekneme ze bazmek. Ten bazmek se skutecne nevejde pod filtrbox na karburatoru,nejde pak zavrit kapota.Proto se bazmek montoval do filtrboxu a prez nej se filtrbox pritahl a utesnil ke karburatoru.Ve filtrboxu se zespodu delaly dve diry pro hadice na privod plynu do bazmeku.Nebo jen jedna,podle toho jak byl bazmek resenej.Kdyby jsi to udelal jak se to delalo,odpadlo by ti spoustu problemu.


jivit
Diskuzní Guru
Příspěvky: 616
Registrován: Čt 04.11.2010, 8:23
Témata: 61
Auto: Aro 244,328, 324,BUGARO, Uaz 469,Praga v3s A3S,OT64
Věk: 43
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod jivit » Ne 15.10.2017, 21:42

Ze zkušenosti bych se na ten bazmek vysral ůplně a přívod plynu dal rovnou do karburátoru přímo do těla a je klid. Nevěřil bych tomu,ale po téhle ůpravě ten plyn gungoval tak nějak líp a vše se pod kapotu vešlo v pohodě :shock:


Ada
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 722
Registrován: Pá 24.08.2012, 19:14
Témata: 2
Auto: ARO 243 a Fiat Croma 2,5TD 87
Místo/Bydliště: Kromeříž
Věk: 36
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Ada » Ne 15.10.2017, 22:27

Slysel jsem ze je to lepsi.Ale nemelo by to projit revizi,pokud je delana podstive.I na tom bazmeku by melo byt cislo ktery ma nejakej vyznam pro kontrolu.Presne nevim,mozna podle vykresu,nebo kym bylo vyrobeno,jakoby homologace.Asi.Ale tak do hloubky se to asi nekontroluje.Jen pri revizi by poznal ze to jde primo do karbecu.Bych rekl ze se tim ten chlap asi zivi,tak nejspis o tom neco bude vedet.


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Po 16.10.2017, 5:16

Někde tady na fóru jsem se to dočetl, že nejlepší by bylo navrtat karburátor a pustit plyn přímo do něj ale problém by byl s revizií. Už tak to bude zajímavé jestli mi projde ten sporák. Na sporáku není žádné číslo, žádný identifikátor podle čeho by se dalo poznat že je to originál. Uvidím co mi na to ten revizní technik řekne. Přijde tu montovat novou nádrž, přívod do nádrže a pak bude štelovat motor aby to i na plyn jelo. Bude to ještě zajímavé ale doufám, že bez problémů to proběhne. O něco zajímavější bude první STK, na aru je už pár věcí co nejsou origo ale to si myslím že nikdo nepozná když je v papírech r.v. 1980.


Ada
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 722
Registrován: Pá 24.08.2012, 19:14
Témata: 2
Auto: ARO 243 a Fiat Croma 2,5TD 87
Místo/Bydliště: Kromeříž
Věk: 36
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Ada » Po 16.10.2017, 14:56

Celkem skoda ze nechces dat ten bazmek na plyn do origo filtrboxu jak jsem popsal vys.Taky si myslim ze ta hadice pro privod do karbecu je slaba a dlouha. Mel ses drzet treba prumeru origo hadice staryho ara kde byl filtrbox taky mimo karbec.Ten prumer bude nekde jinde.A filtrbox byl na strane karbecu,takze ta hadice byla i kratsi.No proc asi.
Pokud myslis ze origo Aro filtrbox na karbecu s vlozkou z favorita kterej ma objem 1300ccm je stejne malo,tak do toho zapocitej jeste otacky tech motoru.Facko toci o 2tis vic nez aro,a to uz je celkem na potrebu prutoku vzduchu znat.Proto Aru fackovej filtr staci.
Filtrbox se od Š 1000 temer nemenil.Tam uz bylo hranicnich i tech 1300ccm posledni skody a vyssi otacky oproti te stare tisicovce.Filtrbox je nedostatecnej.Ale pokud na nem trvas,tak bych aspon tu skodovackou vlozku menil dvakrat castej,protoze po urcitych km aro prez vlozku protahne vic vzduchu nez stodvaca.Treba 5tisKM? :ramena: Mozna.
Chapu ze se snazis udelat Aro lepsi nez ho udelal vyrobce.Verim ze mas spoustu dobrych vychytavek.Ale tato to nebude.


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Po 16.10.2017, 21:36

Neměl jsem ani podle čeho to dát do toho filtr boxu. Jako možnosti tu jakési byly ale nebyla ta správná inspirace a tady na fóru jsem se taky nic nedočetl (nebo jsem něco přehlédl). Tak mi zbylo jediné místo tam dole v rohu tak se to tak vymyslelo. Jak to bude fungovat v praxi to nevím, to ukáže čas ale byly jsme letos na offroad závodech na slovensku a tam jsme viděli taky sání vyvedené až na střechu u motorů mnohem větších obsahů. Ale tak jsou to jiné, novější motory a nemůžeme to asi porovnávat s arem. Ale tak jsme si říkali že když to jim funguje, tak co by to nefungovalo nám. Uvidíme ono se to nějak projeví že je tam málo vzduchu ale nevíme jak, to nám čas ukáže až to bude v záběru.
Neměli jsme takové informace, vše se člověk dozvídá až tak nějak pozdě.

Jen bych se chtěl zeptat k čemu slouží ta zarážka na rozdělovači po sundání víčka? Určitě má svůj důvod ale nevím přesný a jenom tipuji tak se zeptám zkušenějších.

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5519
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 218
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Manyjak » Po 16.10.2017, 21:42

Jde o to jestli sání a nebo filtr, to je vážně velkej rozdíl. H.

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5519
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 218
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Manyjak » Po 16.10.2017, 21:43

Jaká zarážka? H.


suprbourak
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 28
Registrován: Út 22.03.2016, 20:53
Témata: 2
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod suprbourak » Po 16.10.2017, 22:22

A vyplatí se do benzínového Ara vůbec montovat plyn?Najedeš tolik km aby se investice v plynu vrátila??

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5519
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 218
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Manyjak » Po 16.10.2017, 22:42

suprbourak napsal:A vyplatí se do benzínového Ara vůbec montovat plyn?Najedeš tolik km aby se investice v plynu vrátila??


Nevyplatí a ještě si to tim bude ničit, ale to už jsme řešili a nedá si říct. :wink: H.

Avatar uživatele

Mike
Star ofrouďák VIP+
Příspěvky: 4741
Registrován: Po 04.04.2005, 23:06
Témata: 35
Místo/Bydliště: Čelákovice
Věk: 45
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Mike » Út 17.10.2017, 18:54

kdysi dávno tu doc psal, že na plyn bylo nejlepší karbec úplně vyhodit a dát tam jen škrtící klapku
ale to by asi dnešní revizák už nepřežil :-)
nikdy neříkej , že to nejde ,protože se objeví aktivní ..... , který neví , že to nejde a udělá to."


Ada
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 722
Registrován: Pá 24.08.2012, 19:14
Témata: 2
Auto: ARO 243 a Fiat Croma 2,5TD 87
Místo/Bydliště: Kromeříž
Věk: 36
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Ada » Stř 18.10.2017, 20:51

Manyjak napsal:Jaká zarážka? H.

Jo,jaká zarážka?


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Po 23.10.2017, 21:32

Když sundám víčko rozdělovače, tak na rozdělovači je v jednom místě taková zarážka (drážka) a do proti tomu je ve víčku takový plastový výčnělek. Nevím jestli se jedná pouze o zámek aby se víčko dalo na to správné místo ale mám takové tušení, že na starých škodovkách to označovalo pálení prvního válce. Tak si říkám jestli to tu taky tak funguje nebo ne.
Ten plyn jsme tu už řešili a nikomu neříkám, že nemá pravdu nebo že se mýlí a jeho názor a zkušenosti nikomu neupírám. Jen situace se má tak, že v papírech je plyn zapsaný, směšovač hadice jsou nachystané chybí pouze LPG nádrž a udělat revizi. Já nepočítám s tím, že se mi kdy ta investice do ara vrátí. Už jsou v tom peníze ale taky rok práce a vymyšlení. Ano motoru ten plyn moc neprospívá ale je pořád o polovinu levnější jak benzín a doma máme motor Š1203 v traktoru a ten motor nepoznal od té doby co se dělal (nové písty, válce, kroužky..) jiné palivo než plyn. Občas se do karburátoru stříkne olovo a motor šlape již několik let bez problémů.

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5519
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 218
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Manyjak » Po 23.10.2017, 22:22

Jinak je to zámek proti otočení. První válec můžeš mít jak je ti libo, neb náhon od vačky na rozdělovač lze libovolně přesazovat. H.


Vrátit se na “ARO”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti