OBLEČENÍ go-offroad - VÁNOČNÍ AKCE |

Silvestrovská OFFlava + EXPEDICE po Vysočině 2017/2018 (29.12.-1.1.) |

Nové nahrávání fotek: Pod odesílacím oknem je "Přidej obrázek do článku". Je tam český průvodce... Komanche

Oprava Ara 243

Příznivci tohodle evergreenu pište
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)

Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Út 13.10.2015, 21:57

Zdravím,
chtěl bych se zeptat, mám doma ARO 240 s plechovou maskou a druhé 243 a všiml jsem si rozdílu v rámu. Na 240tce mám pod horním ramenem takový doraz s gumou a na 243 to chybí. Mám takovou obavu že pokud dojde k velkému vykřížení (jedno přední kolo bude maximálně dolů) tak se bojím aby se nestalo něco s křížem u diferenciálu. Co na to zkušenější? Mám to tam dovařit a dodělat? Potom bych Vás chtěl poprosit jestli byste mi někdo nenafotil interiér 243ky (celou palubní desku), když jsem aro koupil tak mi tam po různých vypínačích zůstali jen díry a já nevím co tam patří. Jestli by mohl ještě poprosit o foto jak máte udělaný přední rám, nebo nejlépe jestli ho nemáte někdo zkreslený. Další dotaz by směřoval na chladič, mám doma dva typy, jeden široký s naléváním na jeho vrchu a druhý tenký, kde musím nalévání vody dodělat někde na hadici. Který je lepší? Který mám dát na ARO? Poslední otázka směřuje na motor L25 a LPG. ARO jezdilo i na plyn a zůstala mi jen ta příruba ale nevím jestli to bude fungovat neboť jak sem to zkoušel tak jsem to nemohl rozchodit. Myslíte si že to bude fungovat? Vím že nikoho nebaví číst dlouhé texty ale tak mi to pomůže a může to sloužit jako návod pro ostatní. Děkuji Vám
Obrázek - tenký chladič
Obrázek - příruba na karburátor
Obrázek
Obrázek - nevím od čeho jsou ty dvě díry

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5552
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 218
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Manyjak » Út 13.10.2015, 22:28

Ty dorazy tam novější auta nemaj, udrží to tlumiče. Ten tenkej chladič se dolévá takovou maticí nahoře v rohu a na ty trubičce je akorát vyrovnávácí nádobka.Ten silnější je starej typ a je odolnější. Plyn tam nedávej jelikož když budeš jezdit víc, tak ti zničí motor/jestli už neni/ a když míň tak se ti to nevylatí.Vypínače nejsou v každym autě stejně.
Auto je lepší bez předního rámu s pevnostním nárazníkem, protože při případném větším nárazu ti rám udělá víc škody než užitku. Pokud na něm trváš prodám ti origo rám za 1200,- :idea: :wink: H.


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Út 13.10.2015, 22:40

Děkuji za rychlou odpověď. Bylo mi to divné, že na starším rámu dorazy jsou na novějším už nejsou. Měl jsem strach že při max. vykřížení se sekne kardan. Plyn jsem právě uvažoval kvůli spotřebě, pravdou je že o motoru nevím nic, jen jsem s ním jednou jel a to na benzín, chytá dobře to je vše co vím. Jsme ve stádiu nekonečného vyvařování (4 měsíc asi už), vše bylo shnilé na co se jen člověk podíval. Ten přední rám bych si chtěl svařit sám, chtěl sem se právě inspirovat abych měl přes zimu nad čím koumat, co jsem viděl z fotek tak se mi to upevnění na ty 4 šrouby v rámu zdálo slabé. Rám bude na ozdobu ale tak chtělo bych to i kdyby náhodou nějak vykoumat lepší. Dával někdo ze zkušenějších ARO 243 na veteránské papíry?

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5552
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 218
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Manyjak » Út 13.10.2015, 22:46

Na veterány jdou auta stará 30 let a ne tvoje 243 z roku 1995 :-) . A kde by jsi jinde chtěl rám upevnit? Se samo domo rámem budeš mít trable na STK. Plyn ničí motor zejména proto, že je pouze na olovnatý benzin a nemá sedla ventilů, dál se zničí karburátor jak běhá na sucho a nakonec písty s kroužkama :idea:. Ten chladič na tý fotce, máš vzhuru nohama, to v horním rohu je výpušťák :wink: H.

origo rám vypadá takto :arrow: http://terenni-vozy.yauto.cz/aro-4x4-24 ... 54274.html


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Út 13.10.2015, 22:59

Já na tom autě nemám žádný štítek, nemám od něj nic a přesto bych chtěl jezdit sem tam po silnici. Tipoval jsem rok výroby na 1983, který sem kdesi našel na stránkách ale už sem si jej nemohl ověřit. Jsou zde nějaké znaky jak poznat rok výroby, nebo jak to udělat abych mohl raz za čas na cestu a nebyl z toho problém?

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5552
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 218
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Manyjak » Út 13.10.2015, 23:08

No dyť ti píšu snad jasně tohle auto co máš na fotkách je rok výroby 1995. Takže na silnici leda když si seženeš doklady, ale bacha je tam 10tis eko daň. H.


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Út 13.10.2015, 23:11

Tak to jsem docela v pasti, s tím rokem sem nepočítal, že je až tak nové. Doklady sehnat to nevím, jaký bude oříšek. Chtěl jsem to dostat na zelené značky ale jak vidím asi není možnost.

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5552
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 218
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Manyjak » Út 13.10.2015, 23:20

To bohužel neni. Starý Aro na veterány řady 24 vypadá zhruba takhle http://forums.drom.ru/attachment.php?at ... 1332334704 H.


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Út 13.10.2015, 23:33

To já jsem se potom řídil špatnými informacemi na webu : http://auta5p.eu/katalog/aro/aro_240_01.php a http://www.aro4x4.cz/historie.php . Nějak jsem usoudil rok výroby kolem 1983 - 1985. S tím jsem do toho šel že to postavím na veteránské značky. Jediné co o autu vím, je jeho seríové číslo, to dlouhé číslo vyražené na štítku nad výfukovým potrubím, to lze přečíst ale z toho nic nepoznáme asi?

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5552
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 218
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Manyjak » Stř 14.10.2015, 20:06

Já sem tím jistej, takže opravdu neni co řešit. Tenhle model co máš se vyráběl 94-98. H.


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Stř 14.10.2015, 21:40

Nemám důvod ti nevěřit nebo zpochybňovat tvé tvrzení ale podle čeho se to pozná? Jaké jsou ty poznávací znaky podle kterých si tak usoudil? Ať vím do budoucna a ostatním kdo budou číst tuhle konverzaci se to může taky hodit. Díky

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5552
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 218
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Manyjak » Stř 14.10.2015, 22:16

Například jednoznačným znakem je palubní deska, nedá se normálně vyměnit a tahle se dělala od roku 94. Starší modely měli pechovou svařenou na pevno s karoserií. Dál pokud vidím tak barva. Volant, páčky ovládání světel. Ten tenkej chladič. Z největší pravděpodobností, pokud to někdo nezbastlil tak máš čtyři kulatý světla v předu a tak dále.....


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Stř 14.10.2015, 22:18

To je pravda na předku jsou 4 světla + dělená plastová maska. To jsem nevěděl internet mě v tomhle zmátl.

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5552
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 218
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Manyjak » Stř 14.10.2015, 22:25

No a nejvíc těhle aut se sem přivezlo v roce 95-96 jelikož nám jima Rumunsko splácelo státní dluh, takže je velice pravděpodobný, že máš tenhle rok. H.


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Stř 14.10.2015, 22:29

Tak to já zas tak dopodrobna historii neznám jak ty, takový přehled nemám. Ale když od toho auta nic nemám tak mi nezbývá než papíry koupit abych s ním mohl na cestu, což bude problém na 243. Jiné řešení jak sem pochopil neexistuje. Auto jsem zdědil v dost shnilém stavu tak zatím pořád vyvařuju a chtěl bych se s ním v budoucnu někdy projet i po cestě.


Vrátit se na “ARO”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host