OBLEČENÍ go-offroad - VÁNOČNÍ AKCE |

Silvestrovská OFFlava + EXPEDICE po Vysočině 2017/2018 (29.12.-1.1.) |

Nové nahrávání fotek: Pod odesílacím oknem je "Přidej obrázek do článku". Je tam český průvodce... Komanche

Oprava Ara 243

Příznivci tohodle evergreenu pište
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)

Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Ne 08.01.2017, 17:05

Já mám doma takový jakože autogen, používám acetylenové hořáky ale nemám acetylen ale jen propan s kyslíkem. Mosazný drát a Borax doma taky je ale uvažujeme jak to udělat aby nám ten mosazný chladič neodebíral tolik tepla a nerozletovalo se nám to někde jinde. Přišlo nám taky logické ty vývody dát do kříže aby se voda co nejvíce prohnala chladičem a ne jen horká voda stekla dolů a zpátky do motoru (tou nejsnadnější cestou). Musíme to nějak zkusit, máme doma i velké pájky tak bychom to mohli i cínem zaletovat ale to je na dlouho. Důležité bude nějak ten chladič nahřát a ochladit v těch místech kde by se mohl rozletovat...


stasis
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 60
Registrován: Po 11.05.2015, 12:06
Témata: 4
Auto: ARO 243 2+6
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod stasis » Ne 08.01.2017, 17:17

pre ADa
Prúdenie chladiacej kvapaliny v motore staršej koncepcie je však nevyspytaťeľné.....ak sú napr. prišrtené niektoré prietoky( napr.vodným kameňom alebo nesprávnym tesnením pod hlavou valcou a pod.) Prekývanie chladiča, spoľahlivý teplomer a termostat si myslím ,že to istí...
V schémach chl.sústavy sa toto"skratovacie "prepojenie nezobrazuje.... :shock:


stasis
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 60
Registrován: Po 11.05.2015, 12:06
Témata: 4
Auto: ARO 243 2+6
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod stasis » Ne 08.01.2017, 17:35

Pre fichtlersa
Však v tom je šikovnosť majstrov starých remesiel.....
Skúste to miestne chladiť mokrou handrou a jemne nahrievať....alebo použiť PB pájku, tá má menší tlak . alebo odskúšať na inom chladiči....)ako napr. Edison so žiarovkou...) Keď by nebola dobrá tvrdá pájka,možno použiť aj cín,nie však elektrikársky ale klampiarsky-ten má tiež určitú pevnosť.......
Do moderných technológií -lepenie napr. LOCTITOM dvojkov- by som išiel až nakoniec


Ada
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 722
Registrován: Pá 24.08.2012, 19:14
Témata: 2
Auto: ARO 243 a Fiat Croma 2,5TD 87
Místo/Bydliště: Kromeříž
Věk: 36
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Ada » Ne 08.01.2017, 17:46

Nevim proc to zmenili na zapojeni do krize.Mozna to lip chladilo.Ale taky puvodni horni prima hadice byla dost tvrda a spoj u chladice tam praskal.Zkratka hadice malo pruzila.A jeste popremyslej jak moc se s tim chces drbat,ten chladic s krizovymi vyvody mam a je ok.Jezdil jsem na nej v podstate pred rokem a par mesici.


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Ne 08.01.2017, 17:50

Tak chtěl bych to udělat tak aby to bylo vyzkoušené a hlavně funkční. Proto se ptám tady lidí na fóru aby poradili funkční a odzkoušené řešení. Já mám doma 3 chladiče a 4 nemohu najít ale všechny mají vývody pod sebou. Co jsem se tak díval tak jsem takový chladič s vývody do kříže ještě neviděl.


stasis
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 60
Registrován: Po 11.05.2015, 12:06
Témata: 4
Auto: ARO 243 2+6
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod stasis » Ne 08.01.2017, 18:10

Pre fichtlersa
prikladám obr. chl.sústavy s priečnymi vstupmi..
Obrázek


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Ne 08.01.2017, 18:22

Není to náhodou chladič co je na bazoši : https://auto.bazos.cz/inzerat/69207200/ ... hladic.php Jak to s tím chladí když tam není ta sahara?


stasis
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 60
Registrován: Po 11.05.2015, 12:06
Témata: 4
Auto: ARO 243 2+6
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod stasis » Ne 08.01.2017, 18:35

Pre fichtlersa
Heuréka... (ak je to on)
Máte tam telef. kontakt a p.Hans Vám môže poskytnúť info viac.Veď tých AR-ičiek upravil,opravil,zrepasoval viac než dosť.,Dokonca do M-ky napasoval 8-válec Bucegi a nejaký"tiež Arák" túto technickú lahôtku odkúpil a následne ju poslal do večných lovíšť .....a zlahla sa po nej zem..( dodatočne česť Vašej vykonanej náročnej práci s M-kou p.Hans)


jivit
Diskuzní Guru
Příspěvky: 617
Registrován: Čt 04.11.2010, 8:23
Témata: 61
Auto: Aro 244,328, 324,BUGARO, Uaz 469,Praga v3s A3S,OT64
Věk: 43
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod jivit » Ne 08.01.2017, 19:03

Tak to máš tu historii nějakou popletenou né
1-už to bylo bez motoru a velkejch kol
2-ve věčných lovištích to není-stojí to u nás v městečku
3-ale u mě nééééé :mrgreen: :mrgreen:


Ada
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 722
Registrován: Pá 24.08.2012, 19:14
Témata: 2
Auto: ARO 243 a Fiat Croma 2,5TD 87
Místo/Bydliště: Kromeříž
Věk: 36
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Ada » Ne 08.01.2017, 19:10

Je to spatne videt,lepsi foto nemam.
Obrázek


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Ne 08.01.2017, 19:14

Jak to tak vidím tak zapracuji na tom udělání těch vývodů do kříže s původním chladičem. Musíme akorát ohnout ty plechy a přivařit je k masce aby bylo k čemu přichytit chladič (aby se tam sahara vlezla kvůli servu).
Jen bych se chtěl zeptat, ada tu vzpomínal plech který se přišrouboval na výfukové svody aby pomáhal ochlazovat svody. Nebyl by někdo tak ochotný a nezkreslil mi jej? Já bych jej nechal vypálit. Děkuji


Ada
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 722
Registrován: Pá 24.08.2012, 19:14
Témata: 2
Auto: ARO 243 a Fiat Croma 2,5TD 87
Místo/Bydliště: Kromeříž
Věk: 36
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Ada » Ne 08.01.2017, 20:13

Ten plech nepomahal ochlazovat svody.Byl to tepelny stit v miste mezi svody a plastovym celkem topeni aby se topeni nepripeklo od svodu.A ten stit si dodelavali ti co namontovolai el vrtuli,protoze prisli o staly chlazeni svodu od vrtule na pumpe.


Ada
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 722
Registrován: Pá 24.08.2012, 19:14
Témata: 2
Auto: ARO 243 a Fiat Croma 2,5TD 87
Místo/Bydliště: Kromeříž
Věk: 36
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Ada » Ne 08.01.2017, 20:23

A tu mrizku v kapote taky nevyrezavej a nezavaruj.Je to opet dobry odvetrani pro svody.Pokud na cerveny svody nenalijes kybl vody,tak ti neprasknou,takze z deste za jizdy zadny obavy.Ale stalo se mi ze prez noc za deste me to zalilo svicku i s fajkou.Jednu.Na vic se to nedostane.Na tri to do odpareni vody taky jelo.Zalezi na uhlu deste a postaveni auta.
Navic,po vyriznuti mrizky a navareni plechu se ti plat kapoty zvlni a nicim to nesrovnas.


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Ne 08.01.2017, 20:32

Tak já právě mám doma i kapotu která tu mřížku nemá a na fóru jsem viděl kapoty co mají mřížky po bocích. Tak já tam nad to chlazení navařím takový plech (nerez) aby voda nešla přímo na svody ale odvětrávání zůstávalo zachované. Inspiroval jsem se tady..

Obrázek


Ada
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 722
Registrován: Pá 24.08.2012, 19:14
Témata: 2
Auto: ARO 243 a Fiat Croma 2,5TD 87
Místo/Bydliště: Kromeříž
Věk: 36
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Ada » Ne 08.01.2017, 20:46

odvetrani po stranach maji naftovy motory a spis jen "dizajn".Tam jsou jinak tvarovany svody a nehori jim benzin jeste ve vyfuku,narozdil od spatnyho spalovani L25.Na fotce taky asi nebude benzin.Zase se zhlizis v sousedovic audine,ze?
Ale toto uz asi tak zasadni nebude,tak modeluj dle svyho.Jen rikam ze ja bych to nedelal.
Stary ara mrizku nemeli a loupal se lak na kapote,tak prave vynalezli tu mrizku.


Vrátit se na “ARO”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host