OBLEČENÍ go-offroad - VÁNOČNÍ AKCE |

Silvestrovská OFFlava + EXPEDICE po Vysočině 2017/2018 (29.12.-1.1.) |

Nové nahrávání fotek: Pod odesílacím oknem je "Přidej obrázek do článku". Je tam český průvodce... Komanche

Oprava Ara 243

Příznivci tohodle evergreenu pište
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)

Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Út 17.01.2017, 22:28

Mám tam sporák, je vyfocen na jednom s mých prvních příspěvků. Napadlo mě to taky, díval jsem se a doma mám tři motory a na tom nejstarším jsem našel ten který otvírá obě současně. Dokonce jsou tam výbrusové písty (nepasovali mi do toho co tam mám teď). O tom připojení jako vstřiky jsem si přečetl tady na fóru ale mám strach jak by to dopadlo na technické a při kontrole zapojení co mě čeká (nebo jak se to jmenuje).


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Čt 19.01.2017, 23:19

Dneska jsem se pustil do přehození karburátorů. Přišel jsem na pár rozdílů okem viditelných na karburátorech. Hlavním takovým rozdílem je velikost difuzoru (jestli to říkám správně) ze spodní strany sání. U postoupného karburátoru je jeden difuzor o 6 mm větší, ten co otevírá jako druhý. Na karburátoru který otevírá dvě najednou jsou oba stejné s velikostí 36 mm. Co jsem se díval, jednoduchou úpravou by šlo upravit ten postoupný karburátor aby otevíral obě současně ale mám strach že karburátor je nějak nastaven a tímto bych znemožnil jeho správnou funkci. Pro ten plyn si myslím, že bude lepší ten co otevírá obě klapky stejně ale nepřijdu s tím o část výkonu když má obě ty komory stejně velké? Našel jsem o karburátorech nějaké počtení v češtině : http://aroclub.svarov.cz/phprs/technika/aro240.htm
Přikládám foto..
Obrázek

Obrázek

Obrázek


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Stř 22.03.2017, 22:17

Po delší odmlce bych se chtěl podělit o "naše" řešení rozpěrky. Jak jsem již v předchozích příspěvcích uváděl nechal jsem si vypálit podle originálu jednotlivé díly a ty pak upravit. Podle rad tady na fóru se mi zdálo udělat roztahování uprostřed rozpěrky nešťastné, protože pro roztáhnutí se musí rozpěrka vyndat. Vím že se to dělá jednou za uherský rok ale tak vymysleli jsme tuto verzi. Pokud je třeba roztáhnout tak kombinačkami pootočím s imbus šroubem a tím roztáhnu rozpěrku, bez toho aniž bych musel vyndávat rozpěrku.Zhodnocení nechám na Vás, přišli jsme na to jak to ještě vylepšit ale to si necháme na další aro..


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5552
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 218
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Manyjak » Stř 22.03.2017, 22:37

A kdyby jsi tam měl šetihran, nebo jinej hran, tak by to šlo klíčem a ne kleštěma. Taky jsem zvědavej jak to půjde kleštěma za delší dobu.Jinak obdivuju vaše hraní. H.


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Čt 23.03.2017, 0:14

Na to jsme taky přišli, chtělo by tam dát nerezový šestihran a upravit šířku té vysouvací části aby se nemuselo řezat do pakny, jenže jsme neměli vyfrézovanou takovou drážku tak jsme to nechali tak..Je to v grafitce tak snad to vydrží

Avatar uživatele

Mike
Star ofrouďák VIP+
Příspěvky: 4759
Registrován: Po 04.04.2005, 23:06
Témata: 35
Místo/Bydliště: Čelákovice
Věk: 45
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Mike » Čt 23.03.2017, 19:30

nežli řezat závit do rozpěrky, stačilo tam vyvrtat díru, do ní vložit závitovku a na ni matici
fungovalo by to stejně, ale nezarezlo a v místě matice mohlo být v rozpěrce vybrání na klíč
jak říkáš, při příštím Áru...
nikdy neříkej , že to nejde ,protože se objeví aktivní ..... , který neví , že to nejde a udělá to."


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Pá 24.03.2017, 10:50

Šlo by to i tak udělat, tato varianta nás napadla až již po vyhotovení. Je to prostě vývoj,. Třeba se najde někdo kdo vymyslí ještě lepší způsob.

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5552
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 218
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Manyjak » Ne 26.03.2017, 18:31

Jo a místo grafitky keramiku, to je jistota. H.


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Ne 26.03.2017, 22:03

Keramiku doma nemáme tak jsem použil to co jsem tu měl.
Jen taková otázka, jakou použít trubku pro přívod benzínu? Bude stačit ta samá jakou jsem použil na brzdy (5 mm), nebo použít silnější?

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5552
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 218
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Manyjak » Ne 26.03.2017, 22:46

Aspoň 5-6 ale zevnitř. H.

Avatar uživatele

Mike
Star ofrouďák VIP+
Příspěvky: 4759
Registrován: Po 04.04.2005, 23:06
Témata: 35
Místo/Bydliště: Čelákovice
Věk: 45
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Mike » Stř 29.03.2017, 23:17

myslím, že těch 6 bude jentaktak
pamatuju, pravda u 461, že prostě přestala do kopce táhnout, pak začla střílet do vejfuku a pomohlo až ubrání plynu
teplotou to nebylo, prostě měla málo šťávy
nikdy neříkej , že to nejde ,protože se objeví aktivní ..... , který neví , že to nejde a udělá to."


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Út 18.04.2017, 22:11

Tak jsem dal na Vaše rady a koupil jsem 6mm Cu trubku i s tou izolací(ty co se používají na LPG). Jen bych se chtěl zeptat jestli někdo nemá nafocené kudy protáhnout náhon tachometru (lanko)? Je toho spousta vyvařeného a nejsou zachovány všechny díry a nějak se mi nedaří najít tu správnou cestu. Náhon mám nový tak bych ho nechtěl nějak poničit.


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Po 12.06.2017, 21:48

Chtěl bych se zeptat zkušenějších zde na fóru jestli neví jak se zapojuje ten ampérmetr co je v přístrojové desce. Nějak si to myslím jak by to mělo být ale radši se zeptám. Udělal jsem takové schéma na fotce tak jak bych to zapojil. Jěště bych se zeptal na co je na fotce to relátko na levé straně. Dochovaná elektrika byla zapojena pouze tak aby to startovalo.
Obrázek

Avatar uživatele

Manyjak
Staroffrouďák
Příspěvky: 5552
Registrován: Ne 09.04.2006, 16:46
Témata: 218
Auto: Aro 324 TD a další
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod Manyjak » Po 12.06.2017, 22:09

To relátko je právě relé startéru aby to startovalo. To co máš vedle je přívod proudu do el soustavy a má tam bejt pojistka. Aro ampér metr nemá. To ukazuje dobijení je voltmetr co když vůbec funguje, tak jen velmi orientačně. Stačí do něj plus odkudkoli, přes klíček. Normálně tam jde společně s napájením všech přístrojů. H.


Autor tématu
fichtlers
Závislý diskutér
Příspěvky: 126
Registrován: Út 02.06.2015, 10:51
Témata: 7
Auto: ARO 240,243
Věk: 25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Oprava Ara 243

Příspěvekod fichtlers » Po 12.06.2017, 22:18

Aha tak to já měl za to, že se jedná o bočník a na něj je připojen ten budík. Takže na té přístrojové desce to je pouze volmetr? To jsem viděl maximálně tak u audin, kde to vypadá ale jinak. Děkuji za informace, podívám se na tu desku a zkusím přijít na to kde to napětí tam přivést. Jinak taková otázka, proč je zapotřebí na startér to relátko?


Vrátit se na “ARO”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host