Technický problém V3S

Projede to všechno, takže je to offroad - nově přidána i Praga (V3S)
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)

Autor tématu
rochl
Témata:

Technický problém V3S

Příspěvekod rochl » Út 04.08.2009, 23:46

Ahoj nazdar,
Mám trochu potíže se svou V3S vzhledem k tomu že nejsem majitelem příliš dlouho zatím spíš zjišťju co a jak. Potřeboval bych poradit s převodovkou, mám sice uživatelskou přírůčku s návodem k opravám ale tam jsem řešení nenašel :( Jde o problém se řazením 1. stupně. Nejde ani bez ani s redukcí takže jedu 2 3 4 což by nevadilo ale když natrefím kopec tak musim zbytečně řadit redukci se kterou je též problém ale ne tak velký. Všechny ostatní stupně jdou OK ale ta jednička vždy klapne a vyskočí (šajtrpáka skočí do polohy neutral když pustim spojku) Jo a taky se to projevuje tím že chod té šajtrpáky do 1.st. je tak 2,5x delší než do ostatních stupňů. A ta redukce vyskakuje když ji nedržím v pozici. Věděli byste někdo poradit?

Avatar uživatele

Komanche
Site Admin
Příspěvky: 16497
Registrován: Stř 29.12.2004, 13:31
Témata: 718
Auto: TOYOTA Land Cruiser HJ60
Místo/Bydliště: Praha-východ
Věk: 37
Kontaktovat uživatele:

Re: Technický problém V3S

Příspěvekod Komanche » Po 05.10.2009, 21:38

zkus napsat Loizovi
TO - Toyota HJ60, 34" Simex Jungle Trekker, Golem Winch, VIAIR, ARB, Lincoln Locker, 2WD Lo

Avatar uživatele

iltis
Diskuzní Guru
Příspěvky: 520
Registrován: Pá 12.06.2009, 23:54
Témata: 0
Auto: Ford Bronco
Místo/Bydliště: 64°3'35,9" - 139°24'39,01"

Re: Technický problém V3S

Příspěvekod iltis » Po 05.10.2009, 22:24

rochl napsal:Ahoj nazdar,
Mám trochu potíže se svou V3S vzhledem k tomu že nejsem majitelem příliš dlouho zatím spíš zjišťju co a jak. Potřeboval bych poradit s převodovkou, mám sice uživatelskou přírůčku s návodem k opravám ale tam jsem řešení nenašel :( Jde o problém se řazením 1. stupně. Nejde ani bez ani s redukcí takže jedu 2 3 4 což by nevadilo ale když natrefím kopec tak musim zbytečně řadit redukci se kterou je též problém ale ne tak velký. Všechny ostatní stupně jdou OK ale ta jednička vždy klapne a vyskočí (šajtrpáka skočí do polohy neutral když pustim spojku) Jo a taky se to projevuje tím že chod té šajtrpáky do 1.st. je tak 2,5x delší než do ostatních stupňů. A ta redukce vyskakuje když ji nedržím v pozici. Věděli byste někdo poradit?


V3S má I. a II. bez synch. -/kola se zasouvaji přímo dosebe/ vůbec bych se nedivil kdyby kola I. byly dosti ohlodané špatnou technikou řazení tak že ruby drží pouze kouskem plochy a v tahu se pak vysmeknou ze ráběru. Redukce má již kola ve stálém záběru tak, že tam jsou zubové spojky a objímky zubových spojek ,která budou na tom co se týká opotřebení asi stejně. Zřejmě se často řadilo bez meziplynu....

Avatar uživatele

Loiza
Diskuzní Guru
Příspěvky: 401
Registrován: Út 18.11.2008, 20:33
Témata: 1
Auto: BVP MU-90
Místo/Bydliště: Kolín

Re: Technický problém V3S

Příspěvekod Loiza » Út 06.10.2009, 21:03

Ahoj, nepotěším tě. Jak píše kolega: V3S má 1. a 2. rychlostní stupeň řazenej přímo kolo do kola, jako například u osobáku zpátečka. To znamená že když na páku zatlačíš drbeš jeden zub o druhej dokud tam ten kvalt nedostaneš. V tomhle stádiu bude na tom kolečku zhruba 55% šíře ozubení. To samé bude i na předlohové hřídeli, ubejvá to zhruba souměrně, Takže než se dostaneš na zuby musí se vydlička v převodovce posunout asi o 2,5cm dál než normálně, což na tom přepákování je že máš řadičku až na vokně. Když ti pak na obou kolech chybí půlka zubů, nemáš šanci to zařadit, protože kvalt tam drží aretační kulička přes řadící vidličku přesně v jedné dané poloze a s nastavenou vůlí na objímce. Takže to kolo dál nepostrčíš abys využil zbytek zubů. A i když ji tam jakoby zařadíš v okamžiku kdy pouštíš spojku a začne se přenášet výkon, ti to v té vůli objímky to kolečko vyrazí (drží totíž za zbyteček již zakulacených zubů)
takovým tlakem,že to přemůže pružinu aretační kuličky a vyskočí ti kvalt. Na tu redukci tam někdy ještě vydrží, protože po tý převodovce nechceš tolik výkonu.
Opravit se to samozřejmě dá, výměnou, nebo zkusit posunout vidličku na řadící tyčce, aby si to dořadil dál, ale moc místa tam není.
Jinak ta jednička je tam stejně do počtu, rozjezd dáš dvojkou, a do kopce ti poradím, nech víc dotahnout velkou trojku a řad redukcí na malou trojku, ta by měla vzít všechno, poměrově je někde mezi velkou jedna a dvě, pak máš ještě v rezervě malou dvojku, a ta je mín jak velká jedna, takže tou už dáš úplně všechno.
slovo "NEJDE" neexistuje, buďto "NECHCI", nebo "NEUMIM"
Výkup použitých, vyjetých a odpadních olejů
603 148 465

Avatar uživatele

Loiza
Diskuzní Guru
Příspěvky: 401
Registrován: Út 18.11.2008, 20:33
Témata: 1
Auto: BVP MU-90
Místo/Bydliště: Kolín

Re: Technický problém V3S

Příspěvekod Loiza » Út 06.10.2009, 21:05

jo jinak použitelnou převodovku bych tu asi taky měl.
slovo "NEJDE" neexistuje, buďto "NECHCI", nebo "NEUMIM"
Výkup použitých, vyjetých a odpadních olejů
603 148 465


chech
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 47
Registrován: Po 25.08.2008, 22:06
Témata: 0
Auto: Suzuki Samurai

Re: Technický problém V3S

Příspěvekod chech » Út 13.10.2009, 23:22

Tak nevim co kdo jezdi a co hlavne vozi, ale pri vetsim nakladu do poradnyho kopce to jde jenom na redukovanou jednicku.
Prazdny to pak vyjede skoro vsechno na redukovanou trojku.


chech
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 47
Registrován: Po 25.08.2008, 22:06
Témata: 0
Auto: Suzuki Samurai

Re: Technický problém V3S

Příspěvekod chech » Čt 15.10.2009, 22:50

Tohle jsem jeste nasel. Koukam, ze je to razeny opacne, takze cist od konce!
Přílohy
3.jpg
4.jpg

Avatar uživatele

Loiza
Diskuzní Guru
Příspěvky: 401
Registrován: Út 18.11.2008, 20:33
Témata: 1
Auto: BVP MU-90
Místo/Bydliště: Kolín

Re: Technický problém V3S

Příspěvekod Loiza » So 17.10.2009, 20:44

chech napsal:Tak nevim co kdo jezdi a co hlavne vozi, ale pri vetsim nakladu do poradnyho kopce to jde jenom na redukovanou jednicku.
Prazdny to pak vyjede skoro vsechno na redukovanou trojku.


Tak v takovém případě už ani ten motor nebude žádnej letec. :ramena:

Co ty kola? budeš je chtít? Já na to ú¨plně zapoměl.
slovo "NEJDE" neexistuje, buďto "NECHCI", nebo "NEUMIM"
Výkup použitých, vyjetých a odpadních olejů
603 148 465


Autor tématu
MichalT
Témata:

Re: Technický problém V3S

Příspěvekod MichalT » Ne 18.10.2009, 22:11

Ahoj ja mám podobny problém, vyskakuje mě v tahu jadnička... Dá se s tím něco dělat? diky všem.

Avatar uživatele

Loiza
Diskuzní Guru
Příspěvky: 401
Registrován: Út 18.11.2008, 20:33
Témata: 1
Auto: BVP MU-90
Místo/Bydliště: Kolín

Re: Technický problém V3S

Příspěvekod Loiza » Po 19.10.2009, 22:40

ano, opravit to.
slovo "NEJDE" neexistuje, buďto "NECHCI", nebo "NEUMIM"
Výkup použitých, vyjetých a odpadních olejů
603 148 465

Avatar uživatele

iltis
Diskuzní Guru
Příspěvky: 520
Registrován: Pá 12.06.2009, 23:54
Témata: 0
Auto: Ford Bronco
Místo/Bydliště: 64°3'35,9" - 139°24'39,01"

Re: Technický problém V3S

Příspěvekod iltis » Po 19.10.2009, 22:53

Vykašli se na I. a rozjížděj se na II. :lol:


Autor tématu
rochl
Témata:

Re: Technický problém V3S

Příspěvekod rochl » Út 27.10.2009, 10:05

Loiza napsal:Ahoj, nepotěším tě. Jak píše kolega: V3S má 1. a 2. rychlostní stupeň řazenej přímo kolo do kola, jako například u osobáku zpátečka. To znamená že když na páku zatlačíš drbeš jeden zub o druhej dokud tam ten kvalt nedostaneš. V tomhle stádiu bude na tom kolečku zhruba 55% šíře ozubení. To samé bude i na předlohové hřídeli, ubejvá to zhruba souměrně, Takže než se dostaneš na zuby musí se vydlička v převodovce posunout asi o 2,5cm dál než normálně, což na tom přepákování je že máš řadičku až na vokně. Když ti pak na obou kolech chybí půlka zubů, nemáš šanci to zařadit, protože kvalt tam drží aretační kulička přes řadící vidličku přesně v jedné dané poloze a s nastavenou vůlí na objímce. Takže to kolo dál nepostrčíš abys využil zbytek zubů. A i když ji tam jakoby zařadíš v okamžiku kdy pouštíš spojku a začne se přenášet výkon, ti to v té vůli objímky to kolečko vyrazí (drží totíž za zbyteček již zakulacených zubů)
takovým tlakem,že to přemůže pružinu aretační kuličky a vyskočí ti kvalt. Na tu redukci tam někdy ještě vydrží, protože po tý převodovce nechceš tolik výkonu.
Opravit se to samozřejmě dá, výměnou, nebo zkusit posunout vidličku na řadící tyčce, aby si to dořadil dál, ale moc místa tam není.
Jinak ta jednička je tam stejně do počtu, rozjezd dáš dvojkou, a do kopce ti poradím, nech víc dotahnout velkou trojku a řad redukcí na malou trojku, ta by měla vzít všechno, poměrově je někde mezi velkou jedna a dvě, pak máš ještě v rezervě malou dvojku, a ta je mín jak velká jedna, takže tou už dáš úplně všechno.


Ahoj, tak díky za celkem vyčerpávající ovšem nepotěšující odpověď. V podstatě jsi mi potvrdil to co jsem po delším ježdění vyhodnotil a taky se něco dočetl a doslechl :) Ten problém s tou jedničkou už ani neřeším, protože na 2 to vyjede všude (s redukcí) no a kdyby ne tak nevim co to je za kopec, ale železné ingoty nevozím takže se mi snad nestane, že bych někde zůstal...(je to valník a vozím maximálně zhruba 5m3 buku)
Ještě k té redukci: ta někdy vyskakuje a nejde zařadit a to z velmi jednoduchého důvodu- páka se blokuje o roztrhanou koženou prachovku...no až budu mít trochu času tak to opravím.
Jinak s tou jízdou do kopce. Jedu za 3 a když přijíždím před kopec hodím tam předek, no a pak jedu na tu trojku dokud to jde, pak dám za 2 a jedu dál v klidu většinou to pobere. Ten předek tam dávám aby mi to v otáčkách nehráblo, jak to hrábne zpomalí a už to ta dvojka nerozjede...Ale zkusím tu tvoji taktiku ta malá 3 půjde určitě i bez předku.
Kolik bys Loizo chtěl za tu převodovku? Počítám, že někdy na jaře bych to vyměnil i když zatím nevím kde jak a čím :DJo a taky odkud jsi? Tady u nás ve Valmezu mají nějaké převodovky ve vojenském výprodeji, ale ještě jsem se neptal kolik za to chtějí....


Autor tématu
rochl
Témata:

Re: Technický problém V3S

Příspěvekod rochl » Út 27.10.2009, 10:08

Ještě bych se chtěl zeptat jestli náplň v převodovce je pro obě převodovky nebo jen pro hlavní. Chci to dolít a v té hlavní má být 3l a nevím jestli to je spojené nebo jak to je udělané. Mám k tomu nějakou knížku a v té se o doplňování té přídavné převodovky nic nepíše. Dík

Avatar uživatele

Kapo
Diskuzní Guru
Příspěvky: 587
Registrován: Út 27.03.2007, 22:59
Témata: 0
Auto: Gazíky a koníky
Místo/Bydliště: na samote u lesa
Věk: 93

Re: Technický problém V3S

Příspěvekod Kapo » Út 27.10.2009, 12:47



chech
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 47
Registrován: Po 25.08.2008, 22:06
Témata: 0
Auto: Suzuki Samurai

Re: Technický problém V3S

Příspěvekod chech » Stř 28.10.2009, 3:13

rochl napsal:Ještě bych se chtěl zeptat jestli náplň v převodovce je pro obě převodovky nebo jen pro hlavní. Chci to dolít a v té hlavní má být 3l a nevím jestli to je spojené nebo jak to je udělané. Mám k tomu nějakou knížku a v té se o doplňování té přídavné převodovky nic nepíše. Dík


Doleva se kazda zvlast.


Vrátit se na “Tatra + Praga”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host