V3S dynamo -> alternátor

Projede to všechno, takže je to offroad - nově přidána i Praga (V3S)
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)
Avatar uživatele

Autor tématu
m.
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 741
Registrován: Pá 12.05.2006, 20:44
Témata: 21
Místo/Bydliště: Protivín
Věk: 38
Kontaktovat uživatele:

V3S dynamo -> alternátor

Příspěvekod m. » Stř 05.05.2010, 12:10

nevíte co je třeba všechno upravit, když chci vyhodit dynamo a dát tam alternátor (28V)? Stačí jenom dát baterky na tvrdo do série, povyměňovat žárovky a vyhodit přepínač? Z čeho ten alternátor, kde ho vzít?
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumnění mezi člověkem a vozidlem." - AZKG, n.p.


oldscool
Témata:

Re: V3S dynamo -> alternátor

Příspěvekod oldscool » Stř 05.05.2010, 18:48

Liaz ne? :ramena: Bo Tatra... A esli ma V3S normalne 12V (jako ze to nevim ale prislo me to tak z Tvyho prispevku) tak nezapomen ze tam mas treba taky starter nebo motorek na sterace a na tom taky nebude napeti sedet... A kdyz chces delat elektriku na 24V tak hlavne kvuli startu ne? Zarovkam je to fuk Budou svitit stejne na 12 i na 24 Zapoj ty baterky na 12V, dobijeni udelej altikem taky na 12 a mas po starostech Nebo mit i starter na 24 Jinac to nema cenu...

Avatar uživatele

Autor tématu
m.
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 741
Registrován: Pá 12.05.2006, 20:44
Témata: 21
Místo/Bydliště: Protivín
Věk: 38
Kontaktovat uživatele:

Re: V3S dynamo -> alternátor

Příspěvekod m. » Stř 05.05.2010, 19:12

starter je na 24, tam je právě ten bateriovej přepínač, kterej akorát na nastartování přepína baterky do serie, tak aby davaly 24, jinak jsou přeply paralerně a davaj 12. A ten bateriovej přepínač je právě jakési pokurvené, tak ho chci vyhodit. A dynamo je taky pokurvené, tak tam chci dát altík. Z tý Liazky mě to taky napadlo, ale chtěl jsem si ověřit, jestli už ho tam někdo dával. A stěrače jsou vzduchový :D
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumnění mezi člověkem a vozidlem." - AZKG, n.p.

Avatar uživatele

JENDA P
Diskuzní Guru
Příspěvky: 362
Registrován: Čt 29.11.2007, 16:00
Témata: 0
Místo/Bydliště: Ústí n.L
Věk: 51
Kontaktovat uživatele:

Re: V3S dynamo -> alternátor

Příspěvekod JENDA P » Stř 05.05.2010, 19:14

sem to delal taky hlavně kvuli tomu že odpadne bateriovej spínač jinak bez problémů startér na tom je 24 voltovej akorát motorky steračů nejak nechápou :D mám je teda taky do serie ale když se jeden sekne tak ten druhej má takovou kadenci že skoro roztaví sklo.jestli máš ale sterače na vzduch tak je vo starost mín.
728 477 773

Avatar uživatele

JENDA P
Diskuzní Guru
Příspěvky: 362
Registrován: Čt 29.11.2007, 16:00
Témata: 0
Místo/Bydliště: Ústí n.L
Věk: 51
Kontaktovat uživatele:

Re: V3S dynamo -> alternátor

Příspěvekod JENDA P » Stř 05.05.2010, 19:15

:D koukám sem pomalej
728 477 773

Avatar uživatele

Feki
Diskuzní Guru
Příspěvky: 298
Registrován: Čt 30.04.2009, 22:27
Témata: 0
Auto: Suzuki Samurai

Re: V3S dynamo -> alternátor

Příspěvekod Feki » Stř 05.05.2010, 19:22

keby nahodou tak LKT ma tiez 24V ...
LKT 80TURBO, Praga V3S S3, Yamaha Grizzly 700Fi eps, Skoda Felicia a vlastne nohy

Avatar uživatele

Autor tématu
m.
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 741
Registrován: Pá 12.05.2006, 20:44
Témata: 21
Místo/Bydliště: Protivín
Věk: 38
Kontaktovat uživatele:

Re: V3S dynamo -> alternátor

Příspěvekod m. » Stř 05.05.2010, 20:27

Tak teda z tý Liazky? A jak tam jde napasovat? Počítám že se bude muset zbastlit nějakej držák...
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumnění mezi člověkem a vozidlem." - AZKG, n.p.


oldscool
Témata:

Re: V3S dynamo -> alternátor

Příspěvekod oldscool » Stř 05.05.2010, 20:46

Altik das skoro kazdej vsude Jen udelat pevnej drzak a poladit dylku a velikost remenu Zapojeni je uz brnkacka Schematka se valej na kazdym kroku...

Avatar uživatele

Autor tématu
m.
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 741
Registrován: Pá 12.05.2006, 20:44
Témata: 21
Místo/Bydliště: Protivín
Věk: 38
Kontaktovat uživatele:

Re: V3S dynamo -> alternátor

Příspěvekod m. » Stř 05.05.2010, 20:59

ted mě napadá, neměla M2ka už alternátor? Ale asi pořád 12V že?
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumnění mezi člověkem a vozidlem." - AZKG, n.p.


oldscool
Témata:

Re: V3S dynamo -> alternátor

Příspěvekod oldscool » Stř 05.05.2010, 22:25

Tohle bude vedet nejspis Loiza

Avatar uživatele

Lucifer
Diskuzní Guru
Příspěvky: 355
Registrován: Ne 15.11.2009, 15:27
Témata: 2
Auto: Ford Maverick, Praga V3S mnoho verzí, Toyota Hillux, Santana PS10, UNC, MENZI MUCK, Tatra, Avie,...
Místo/Bydliště: východní čechy
Věk: 34
Kontaktovat uživatele:

Re: V3S dynamo -> alternátor

Příspěvekod Lucifer » Čt 27.05.2010, 13:39

Jak si dopadl s 24V Alternatorem?
Ja mam 7 Vejtrasek :)
na nekterejch puvodnich 12 volt s prepinacem.
Na jedny altik z Wartburgu spolehlive chodi.
Pak sou mozny jeste dalsi vychytavky. :vino:
Dulezity je mit odpovidajici remenici. Altik se musi tocit, jinak nedava nic ! Ani na vizsi volnobeh !
Takze malou remenicku, ale zas cim mensi tim se vic musi "lamat" remen a jde rychlejc do kytek :kolo:
remenice pekne v jedny rade ne nejakou rychlovku ! Jinak ti pak zas budou odchazet remeny !
Remeny mam na vsem "rezane"
Klasicky klinak s tema pricnejma drazkama ze spodu vyplati se investovat.
Vydrzi mnohem dele, nemusi se tak casto napinat, . . .
776205024

http://www.praga-haiti.cz

Nové díly na české motorky http://www.Mototechnik.cz

Ford Maverick, Praga V3S v mnoha verzích, Toyota Hilux, Santana PS10, UNC, MENZI MUCK, Jcb, LIAZ, Tatra, . . .

Avatar uživatele

Autor tématu
m.
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 741
Registrován: Pá 12.05.2006, 20:44
Témata: 21
Místo/Bydliště: Protivín
Věk: 38
Kontaktovat uživatele:

Re: V3S dynamo -> alternátor

Příspěvekod m. » Čt 27.05.2010, 21:33

děkuji za postřehy, zatím jsem to ještě nepořešil, snad to spáchám někdy přes léto.
"Výkonnost vozidla není závislá jen na počtu koní, nýbrž i na stupni porozumnění mezi člověkem a vozidlem." - AZKG, n.p.

Avatar uživatele

Lucifer
Diskuzní Guru
Příspěvky: 355
Registrován: Ne 15.11.2009, 15:27
Témata: 2
Auto: Ford Maverick, Praga V3S mnoho verzí, Toyota Hillux, Santana PS10, UNC, MENZI MUCK, Tatra, Avie,...
Místo/Bydliště: východní čechy
Věk: 34
Kontaktovat uživatele:

Re: V3S dynamo -> alternátor

Příspěvekod Lucifer » Pá 28.05.2010, 0:06

a jinak se tam dave dinamo z tatry 24V :hop:
776205024

http://www.praga-haiti.cz

Nové díly na české motorky http://www.Mototechnik.cz

Ford Maverick, Praga V3S v mnoha verzích, Toyota Hilux, Santana PS10, UNC, MENZI MUCK, Jcb, LIAZ, Tatra, . . .

Avatar uživatele

Kadett
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3507
Registrován: Út 05.06.2007, 21:38
Témata: 102
Auto: mikrooff Panda 4x4 Sisley,Pajero I 2,5td aut....
Místo/Bydliště: Nučice,okr. Praha-východ

Re: V3S dynamo -> alternátor

Příspěvekod Kadett » Stř 04.09.2013, 11:36

jen taková úvaha - taky řeším stejnej problém a napadlo mě tam dát dva altíky třeba z fáčka a natáhnout kabel ke každý baterce zvlášt,nebude to jednoduší?
"...i malý šašek umí zahrát velké divadlo..."-Panda 4x4 Sisley
...a větší šašek větší divadlo... - Pajero I 2,5TD aut.
...a jsem na 604806571

Avatar uživatele

lopan123
Staroffrouďák
Příspěvky: 6685
Registrován: Čt 25.11.2010, 21:06
Témata: 27
Auto: Mitsubishi L300 4WD 2,5td
Místo/Bydliště: Hlinsko aneb daleko všude
Věk: 38

Re: V3S dynamo -> alternátor

Příspěvekod lopan123 » Stř 04.09.2013, 15:27

Nevim jak Tatra nebo Líza, ale PV3S aspoň co si pamatuju měla plus na kostre, teda doufam ze si to nepletu.

Odesláno z mého CAT B10 prostřednictvím Tapatalk
A musí to jít.
A kdyby ne, tak 604840492


Vrátit se na “Tatra + Praga”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host