MČR Offroad Trial 17.-18.3. | Pístovské mokřady - jaro 2018 30.-31.3. | MČR Offroad Trial 14.-15.4. Kladno | MČR Offroad Trial 5.-6.5. |
MČR Offroad Trial 26.-27.5. Krnov | MSR+MČR Offroad Trial 23.-24.6. Valča, SK | EUROTRIAL Španělsko 27.-29.7. |
MČR Offroad Trial 8.-9.9. Milovice | MČR Offroad Trial 28.-29.9. Jihlava | MČR+MSR Offroad Trial 27.-28.10. Slovácko |

5.2.2018 večer došlo k havárii v serverovně a odnesla to část databáze. Bohužel ji není možné obnovit. Takže část příspěvků za nějakou poslední dobu chybí. Za komplikace se omlouvám. Komanche.
Dočasně nefunguje registrace uživatelů. Během února to bude vyřešeno.

VW Type 181 "THING"

VW je dle některých zdrojů z tohoto fóra průkopníkem tereňáků
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)

Autor tématu
<SkejT>
Závislý diskutér
Příspěvky: 121
Registrován: Po 28.12.2009, 17:19
Témata: 0
Stav: Offline

VW Type 181 "THING"

Příspěvekod <SkejT> » Út 29.12.2009, 0:18

Zde vyčleněný prostor pro tohoto VW bojovníka.

Obrázek

VW Type 181 "THING"


Nástupce KdF 82 Kubelwagenu vzniknul v 69 roce hlavně pro potřeby armády ale později našel uplatnění i v civilu. Vyráběl se do roku 1980. VW 181 byl poprvé představen v září 1969 na frankfurtské výstavě IAA. Počátkem 70.-tých let však koupil Bundeswehr pouze jen asi 15.000,- vozů a tak se hledalo využití v civilu.Jako levné a jednoduché vozidlo se začalo využívat ve stavebnictví, energetice a lesním hospodářství. Úspěch měl také jako automobil pro volný čas a zábavu. Ve výrobě se udržel až do roku 1980.
Obrázek
Podle statistiky vyjelo do světa asi 90.000 automobilů, z nichž 26.351 bylo zkompletováno v Emdenu. Zde se vyráběly také stavebnice určené k montáži v zahraničí.V Mexiku se montoval pod označením VW Safari
Obrázek
a plážový pod označením Acapulco
Obrázek
V USA rostl odbyt a tak mexický závod převzal úlohu finálního výrobce. Stavebnice se ale vyvážely i například do Indonezie (6 500 kusů). V roce 1969 stál „kýbl“ 8.500,- DM a za samosvorný diferenciál byl příplatek 435,- DM.
Obrázek
Zpočátku se jednalo o motor 1.493 cm³ 44 koní a průměrné spotřebě 12 litrů. První inovace se VW 181 dočkal už v létě 1970, kdy dostal větší motor 1584 cm³ dávající stejný výkon ale při nižších otáčkách. Na jaře 1973 převzal VW 181 modernější zavěšení zadních kol z typu VW 1302 a zároveň byl výkon motoru 1584 cm³ zvýšen na 48 koní. Díky tomu automobil dosahoval rychlosti až 120 km/hod. Vozy v tomto provedení poznáme podle rozměrných „kapes“ jenž kryjí větrací otvory nad zadními blatníky. V kufru v přední části auta je uložena rezerva, nezávislé topení a nádrž (40 l benzínu Normal). Při jízdě lze využít několik možných úprav včetně sklopení zadních sedaček, předního skla, nebo vysazení dveří.
Ty krejou otvory sání luftu k motoru.Brodivost byla 0,4m a světlá výška 205mm.
Délka 181 je 3780mm, šířka 1640mm, rozvor 2400mm, výška 1620mm


Zde detailní popis kamufláže:

Kod Odstín barvy (German / US)
-------------------------------------------------------
G Bronzegrün (bronze green) RAL 6031 / FSC 34094
S Teerschwarz (tar black) RAL 9021 / FSC 37030
B Lederbraun (leather brown) RAL 8027 / FSC 30051

Obrázek

VW 181 byla velice oblíbena a rošířena v několika zemích,z důvodu technických možností automobilu kvůli kterému byl konstruován.Důraz byl kladen na vzduchem chlazenený motor který byl idelaní alternativa k požadavků bezproblémového chodu a startu při jakých kolik podmínkach (vlhkost,teplota).Všechno muselo byt zkonstruováno co nejjednodušeji,aby bylo možné přímo na frontě bez jakých koliv problému automobil uvést do provozu.

Zde seznam zemí,do kterých se 181 dostala:
* Austria
* Belgium
* Brunei
* Denmark
* France
* Great Britain
* Greece
* Mexico
* Marocco
* Portugal
* Switzerland
* The Netherlands
* Turkey
* United States of America

Obrázek
Naposledy upravil(a) <SkejT> dne Út 29.12.2009, 0:33, celkem upraveno 1 x.


Autor tématu
<SkejT>
Závislý diskutér
Příspěvky: 121
Registrován: Po 28.12.2009, 17:19
Témata: 0
Stav: Offline

Re: VW Type 181 "THING"

Příspěvekod <SkejT> » Út 29.12.2009, 0:31

Zde pro nadsence moznost stahnuti uzivatelskych manualu nemeckeho Bundeswehru:

TDv 2310/001-12 - uživatelská příručka
TDv 2310/001-30 - oprávárenský manuál
TDv 2310/001-50 - katalog náhradních dílů

http://www.szameikat.de/vw181/vw_181_start.htm
http://members.fortunecity.se/kubelwagen181/fakta.html


Autor tématu
<SkejT>
Závislý diskutér
Příspěvky: 121
Registrován: Po 28.12.2009, 17:19
Témata: 0
Stav: Offline

Re: VW Type 181 "THING"

Příspěvekod <SkejT> » Út 29.12.2009, 0:39

dalsi dukaz toho,jak velka oblibenost tohoto auticka byla na strane lesniku a myslivcu
Obrázek


Autor tématu
<SkejT>
Závislý diskutér
Příspěvky: 121
Registrován: Po 28.12.2009, 17:19
Témata: 0
Stav: Offline

Re: VW Type 181 "THING"

Příspěvekod <SkejT> » Út 29.12.2009, 0:46

aby to nebylo pouze o nablejskanem laku,pripojim krasne fotky ze zahranicni expedice offVW,zadny extrem ale pohodicka tak jak to ma byt

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Avatar uživatele

YORSIAN
ŠVIHÁK LÁZEŇSKÝ
Příspěvky: 8437
Registrován: Út 10.04.2007, 18:18
Témata: 29
Auto: only tojoty
Místo/Bydliště: Bryncl-Kénik ( kousek vod Augecu)
Věk: 47
Stav: Offline

Re: VW Type 181 "THING"

Příspěvekod YORSIAN » Út 29.12.2009, 9:27

to byly všechno jen zadokolky ?
Kdyby bůh chtěl, abychom jezdili v hnisanech ,neseslal by nám Toyotu 8)


Autor tématu
<SkejT>
Závislý diskutér
Příspěvky: 121
Registrován: Po 28.12.2009, 17:19
Témata: 0
Stav: Offline

Re: VW Type 181 "THING"

Příspěvekod <SkejT> » Út 29.12.2009, 9:41

YORSIAN: doplneno o technicka data,zapomel jsem

TECHNICKÁ DATA
---------------------------------------------------------


Motor VW
Umístění vzadu
Počet válců 4
Vrtání 83 mm, od srpna 1970: 85,5 mm
Zdvih 69 mm
Obsah 1 493 ccm, od r. 1970: 1 584 ccm
Kompresní poměr 1:7,5, od r. 1970: 1:6,6
Výkon 44 HP při 4 000 ot/min
od r. 1970: 44 HP při 3 800 ot/min
Mazání tlakové
Hlavní ložiska 4
Chlazení vzduchové
Zapalování bateriové
Karburátor Solex 30 PICT
Baterie 12 V, 45 Ah
Dynamo 280 W, na přání 2 dynama
Startér 0,7 HP
Spojka jednodesková, suchá
Převodovka 4 rychlosti vpřed + 1 vzad
I. 3,80
II. 2,06
III. 1,22
IV. 0,82
synchronizace I – IV
Náhon 4 x 2
Diferenciál samosvorný (za příplatek)
Pneumatiky 165 SR 15 M+S
od března 1971: 185 SR 14 M+S
Brzdy hydraulické
Rám střední dutý nosník
Karoserie otevřená
Počet sedadel 4


Základní data
Délka 3 780 mm
Šířka 1 640 mm
Výška 1 620 mm
Rozvor 2 400 mm
Rozchod kol
kola 15": vpředu: 1 324 mm, vzadu: 1 426 mm
kola 14": vpředu: 1 354 mm, vzadu: 1 446 mm
Hmotnost vozidla 955 kg
Dovolené zatížení 385 kg
Celková hmotnost 1 340 kg
Hmotnost přívěsu brzděného 500 kg
Hmotnost přívěsu nebrzděného 400 kg
Maximální rychlost na silnici 110 km/h
Obsah palivové nádrže 40 l
Spotřeba na silnici 12 l/100 km
Spotřeba v terénu 15 l/100 km

Avatar uživatele

Potapec
Staroffrouďák
Příspěvky: 17306
Registrován: Út 12.04.2005, 10:00
Témata: 97
Auto: Mercedes G 300TD
Místo/Bydliště: Oberland
Stav: Offline

Re: VW Type 181 "THING"

Příspěvekod Potapec » Út 29.12.2009, 10:08

Nádhera!!! Schwimmwagen byl dycky muj sen, jako malej fakan sem se vněm vozil. Kýbla bych ale taky skous.
Motor začíná u šesti válců!!! Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor ...
Gdo nemá Géčko, ten jako by nebyl ;-) - aneb jak pravil Fidel: "Uš mě nebaví spravovat Toyotu, tak jezdim Géčkem"


Autor tématu
<SkejT>
Závislý diskutér
Příspěvky: 121
Registrován: Po 28.12.2009, 17:19
Témata: 0
Stav: Offline

Re: VW Type 181 "THING"

Příspěvekod <SkejT> » Út 29.12.2009, 12:24

dokonale srovnani technickeho vyvoje za poslecnich nekolik desetileti.
Vystizne pojmenovani High-Tech vz. Non-Tech

Volkswagen Type 181 vs Land Rover Discovery
[youtubeadresa]http://www.youtube.com/watch?v=-DRijy0brOQ[/youtubeadresa]
neni nad stare plechove krabicky,proste auta ktere maji dusi

Avatar uživatele

Luken
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 75
Registrován: Po 21.12.2009, 17:15
Témata: 6
Místo/Bydliště: Trhové Sviny-Rankov
Věk: 27
Stav: Offline

Re: VW Type 181 "THING"

Příspěvekod Luken » Út 29.12.2009, 16:19

Ty jo na to ze to je jenom zadokolka tak to ujelo dost bejt to i na predek tak by to byl vetsi ohen.... :D :D :D


martin_100
Témata:
Stav: Offline

Re: VW Type 181 "THING"

Příspěvekod martin_100 » Stř 06.01.2010, 21:24

Kam čert nemůže nasadí Skejta :kolo: :smich: :shaman: :hrabak: :hop:


šnědro
Témata:
Stav: Offline

Re: VW Type 181 "THING"

Příspěvekod šnědro » Po 08.02.2010, 20:02

Luken napsal:Ty jo na to ze to je jenom zadokolka tak to ujelo dost bejt to i na predek tak by to byl vetsi ohen.... :D :D :D


Tak s tím musím souhlasit :) Jezdíme s klukama na vojenský srazy a kamarádi co maj Kýbly jsou na tom vždycky velice dobře néli nejlíp zadokolka a teď nevím jestli měli všechny ještě špéru prostě umí opravdu hodně.


Autor tématu
<SkejT>
Závislý diskutér
Příspěvky: 121
Registrován: Po 28.12.2009, 17:19
Témata: 0
Stav: Offline

Re: VW Type 181 "THING"

Příspěvekod <SkejT> » Pá 19.02.2010, 12:00

martin_100 napsal:Kam čert nemůže nasadí Skejta :kolo: :smich: :shaman: :hrabak: :hop:

...... co nadelas :ramena:

Obrázek

neni krasna :pivo:


Autor tématu
<SkejT>
Závislý diskutér
Příspěvky: 121
Registrován: Po 28.12.2009, 17:19
Témata: 0
Stav: Offline

Re: VW Type 181 "THING"

Příspěvekod <SkejT> » Pá 10.12.2010, 12:52

mnam :salut:
Obrázek


cocodd
nováček
Příspěvky: 1
Registrován: So 26.03.2016, 11:17
Témata: 0
Auto: BMW
Stav: Offline

Re: VW Type 181 "THING"

Příspěvekod cocodd » So 26.03.2016, 11:28



Vrátit se na “Volkswagen”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host