na co si dát pozor při koupi 60tky?

Avatar uživatele

Autor tématu
Renus
Legenda fóra
Příspěvky: 1032
Registrován: Út 07.10.2008, 19:22
Témata: 6
Auto: Toyota HDJ 80
Místo/Bydliště: Praha, Semily
Kontaktovat uživatele:

na co si dát pozor při koupi 60tky?

Příspěvekod Renus » Pá 18.11.2011, 13:01

zdar chlapy rozhoduju se jestli si koupim větší vůz ( mám daihatsu rocky) a tet se mi docela zalíbyla 60tka, tak bych se chtěl zeptat na co si mám dát pozor při koupy a případně co na nich odchází? slyšel sem že ty nápravy nejsou dvakrát proslavený...ale víc info nemám, budu rád i za odkazy jestli se to tu někde projednávalo... :kapsy:
Daihatsu Taft f-10
pár dílů Daihatsu Rocky
Email: renus14@seznam.cz
Tel: 604 333 065

Avatar uživatele

oldtimer4x4
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 42
Registrován: Po 14.02.2011, 15:08
Témata: 1
Auto: TLC HJ61 Zebra, TOYOTY a Suburban "BERTA"
Kontaktovat uživatele:

Re: na co si dát pozor při koupi 60tky?

Příspěvekod oldtimer4x4 » Pá 18.11.2011, 15:16

Zdravím,
o 60tce toho ví asi nejvíc Mirek
http://www.offroadwreckrescue.estranky.cz/

přeji mnoho zdaru.
Michal


Sladoch
nováček
Příspěvky: 3
Registrován: Po 31.10.2011, 9:11
Témata: 0
Auto: TOY HJ 60
Kontaktovat uživatele:

Re: na co si dát pozor při koupi 60tky?

Příspěvekod Sladoch » So 19.11.2011, 8:23

Asi na rez auto je jinak supr díly sou.
Carlos ,ale zmizel jsem

Avatar uživatele

major
Závislý diskutér
Příspěvky: 163
Registrován: Út 03.03.2009, 14:35
Témata: 1
Auto: Toyota HJ 61
Místo/Bydliště: UL

Re: na co si dát pozor při koupi 60tky?

Příspěvekod major » Stř 23.11.2011, 1:38

Renus » pát 18.11.2011, 13:01 napsal:zdar chlapy rozhoduju se jestli si koupim větší vůz ( mám daihatsu rocky) a tet se mi docela zalíbyla 60tka, tak bych se chtěl zeptat na co si mám dát pozor při koupy a případně co na nich odchází? slyšel sem že ty nápravy nejsou dvakrát proslavený...ale víc info nemám, budu rád i za odkazy jestli se to tu někde projednávalo... :kapsy:


Ahoj Renusy,
pokud bychom mohli hovořit o nějaké slabině, která se vyskytuje u všech vozidel této řady, pak pouze koroze. Nápravy rozhodně nelze označit za špatné. Spíše naopak.
Celkově samozřejmě záleží hlavně na tom, jak se o vůz starali ti před tebou. Hlavně zda nekašlali na výměny veškerých olejů, náplní a pravidelně mazali vše co se mazat má a dá.
Co se týče míst nejčastějšího výskytu koroze, tak bude nejlépe když si prohlédneš fotky z nějaké renovace J6 na Mirkových stránkách. Korodujících míst je dost a jsou prakticky u všech šede stejné. Jak na karoserii, tak i na rámu.
Mechanicky jsou na tom J6 naopak výborně. Motory jsou vyhlášené držáky, zejména typ 2H a i 12HT (4,0 diesel bez a s turbem). Ten druhý má dokonce přímé vstřikování, tudíž značně méně trpí na přehřátí a praskání hlav oproti řadovým šestiválcům se vtřikem do předkomůrky. Turbo je chlazeno olejem a vodou. Pohon vačky je zde řešen bezúdržbovým ozubeným soukolím. Zatím jsem viděl jen jeden motor s prasklou hlavou. A to jen proto, že dotyčnému vytekla chladící kapalina a on to prostě drásal dál bez chlazení.
Čerpadlo je zde použito řadové. Při správném seřízení a dobré kondici nesmí za jízdy motor hulit. Pouze si zakouří v zátěži do kopce a při studeném startu. Také by ti po nastartování neměli padat otáčky pod nastavený volnoběh když přidáš plyn a pustíš pedál. To je pak nutné seřízení čerpadla. Seřízený motor v dobré kondici startuje za každého počasí a teploty (vyzkoušeno v -30) vždy na poprvé a vyloženě na drc. Nikdy se mi nestalo, že by startér otočil více než jednou. Například toto na J6 naprosto žeru. Na žádném jiném autě jsem to nikdy neviděl.
Pokud budeš kupovat 61, tak by tě mohl vyděsit hodně jemný plyn. Není to závada. Tento motor totiž z nějakého neznámého důvodu naprosto postrádá klasický turboefekt a jde z ostra od nejnižších otáček. Na pedál plynu je opravdu nutno si zvyknout, za začátku budeš při podřazení (nejčastěji při odbočování) hodně poskakovat. Což pro okolí nevypadá zrovna moc profesionálně. Mě to trvalo přes půl roku, než jsem si zvykl a i teď si občas zaskotačím :-)
Převodovky, diferáky, nápravy a vlastně vše co je na J6 je dimenzováno značně velkoryse. Za jízdy nesmí převody vydávat žádné cizí zvuky. Vše musí jít hladce a tiše. Převody musí jít řadit také zlehka, včetně přídavné převodovky.

Teď jsem si na jednu vadu vzpomněl. Palubní přístroje bych označil, (mimo tacho a otáčkoměru) mírně řečeno, za pouze informativní. Na přesnost uváděných údajů se rozhodně nelze spoláhat. Zejména tlak oleje a teploměr kapaliny jsou zde pouze proto aby nebyla díra v palubce. Zdatně jim v přesnosti sekunduje i palivoměr (tedy alespoň u mne). Je to bohužel dáno konstrukcí použitých přístrojů. Proto se na přesnost uváděných údajů nelze spoléhat, natož jim věřit. Často to majitélé řeší montáží přístrojů ze starých nákladních vozidel.

Jinak díly se dají sehnat celkem v poho. Lze použít i různé náhrady a díly z řady J7. Ale je to ToYota, tak nečekej ceny jako u Nisanu nebo u Nivy. Originální ND jsou celkem palba. Ale jak jsem již psal mnoho ložisek, gufer a dalšího lze sehnat či mírně upravit z běžně dostupných.

Nutno ještě dodat, že vozy nebyli standardně vybavovány uzávěrkami difů, vše pouze za příplatek. A klima je také celkem vzácnost. Pokud budeš moci vybírat, ber J6 se zadní nápravou Heavy Duty. Co se týče modelového roku, tak z mého pohledu praktičtější interiér mají ty starší s kulatými světly. Doporučuji odpružené přední sedačky. To být moc dobré :-).
Možná se ti bude více líbit ta čtyřoká maska, ale svítí to celkem mizerně a ta obdélníková světla se v náhradě nedají prakticky sehnat. Kulaté nejsou problém.

Závěrem bych řekl, že se jedná o zcela vyjmečný a nadprůměrně spolehlivý vůz, se kterým člověk rozhodně nezapadne do dnešní uniformity a bezpohlavnosti všech moderních designových výtvorů, které v současnosti brázdí naše vozovky.
Za sebe musím říci, že je to nejlepší, nejhezčí a nej nej nej kára jakou jsem kdy měl :-)
Koupi mohu pouze a jen doporučit.

Snad ti to tak stačí a možná, že mne ještě někdo doplní.

Martin
TOYOTA LC HJ61

Avatar uživatele

Shrek
Zlobr
Příspěvky: 9235
Registrován: Pá 24.08.2007, 19:25
Témata: 1
Auto: Mel jsem tohle forum rad, ale ted je to tu tak domrdany ze bych se z toho poblil
Místo/Bydliště: Bažina, STŘED ČESKÉ REPUBLIKY
Věk: 42

Re: na co si dát pozor při koupi 60tky?

Příspěvekod Shrek » Stř 23.11.2011, 6:37

Amen :!:
Kokot, kokot, kokot, tamhle ve treti rade je malinke zlepseni, tam je misto kokota debil...Vzhledem k prilivu kokotu na toto forum, nekomunikuju vubec.
Uz sem nechodim, do mrtvol se nema kopat, a tohle forum mrtve je.
Fourteen Words!

Avatar uživatele

Autor tématu
Renus
Legenda fóra
Příspěvky: 1032
Registrován: Út 07.10.2008, 19:22
Témata: 6
Auto: Toyota HDJ 80
Místo/Bydliště: Praha, Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: na co si dát pozor při koupi 60tky?

Příspěvekod Renus » Stř 23.11.2011, 17:38

major » stř 23.11.2011, 1:38 napsal:
Renus » pát 18.11.2011, 13:01 napsal:zdar chlapy rozhoduju se jestli si koupim větší vůz ( mám daihatsu rocky) a tet se mi docela zalíbyla 60tka, tak bych se chtěl zeptat na co si mám dát pozor při koupy a případně co na nich odchází? slyšel sem že ty nápravy nejsou dvakrát proslavený...ale víc info nemám, budu rád i za odkazy jestli se to tu někde projednávalo... :kapsy:


Ahoj Renusy,
pokud bychom mohli hovořit o nějaké slabině, která se vyskytuje u všech vozidel této řady, pak pouze koroze. Nápravy rozhodně nelze označit za špatné. Spíše naopak.
Celkově samozřejmě záleží hlavně na tom, jak se o vůz starali ti před tebou. Hlavně zda nekašlali na výměny veškerých olejů, náplní a pravidelně mazali vše co se mazat má a dá.
Co se týče míst nejčastějšího výskytu koroze, tak bude nejlépe když si prohlédneš fotky z nějaké renovace J6 na Mirkových stránkách. Korodujících míst je dost a jsou prakticky u všech šede stejné. Jak na karoserii, tak i na rámu.
Mechanicky jsou na tom J6 naopak výborně. Motory jsou vyhlášené držáky, zejména typ 2H a i 12HT (4,0 diesel bez a s turbem). Ten druhý má dokonce přímé vstřikování, tudíž značně méně trpí na přehřátí a praskání hlav oproti řadovým šestiválcům se vtřikem do předkomůrky. Turbo je chlazeno olejem a vodou. Pohon vačky je zde řešen bezúdržbovým ozubeným soukolím. Zatím jsem viděl jen jeden motor s prasklou hlavou. A to jen proto, že dotyčnému vytekla chladící kapalina a on to prostě drásal dál bez chlazení.
Čerpadlo je zde použito řadové. Při správném seřízení a dobré kondici nesmí za jízdy motor hulit. Pouze si zakouří v zátěži do kopce a při studeném startu. Také by ti po nastartování neměli padat otáčky pod nastavený volnoběh když přidáš plyn a pustíš pedál. To je pak nutné seřízení čerpadla. Seřízený motor v dobré kondici startuje za každého počasí a teploty (vyzkoušeno v -30) vždy na poprvé a vyloženě na drc. Nikdy se mi nestalo, že by startér otočil více než jednou. Například toto na J6 naprosto žeru. Na žádném jiném autě jsem to nikdy neviděl.
Pokud budeš kupovat 61, tak by tě mohl vyděsit hodně jemný plyn. Není to závada. Tento motor totiž z nějakého neznámého důvodu naprosto postrádá klasický turboefekt a jde z ostra od nejnižších otáček. Na pedál plynu je opravdu nutno si zvyknout, za začátku budeš při podřazení (nejčastěji při odbočování) hodně poskakovat. Což pro okolí nevypadá zrovna moc profesionálně. Mě to trvalo přes půl roku, než jsem si zvykl a i teď si občas zaskotačím :-)
Převodovky, diferáky, nápravy a vlastně vše co je na J6 je dimenzováno značně velkoryse. Za jízdy nesmí převody vydávat žádné cizí zvuky. Vše musí jít hladce a tiše. Převody musí jít řadit také zlehka, včetně přídavné převodovky.

Teď jsem si na jednu vadu vzpomněl. Palubní přístroje bych označil, (mimo tacho a otáčkoměru) mírně řečeno, za pouze informativní. Na přesnost uváděných údajů se rozhodně nelze spoláhat. Zejména tlak oleje a teploměr kapaliny jsou zde pouze proto aby nebyla díra v palubce. Zdatně jim v přesnosti sekunduje i palivoměr (tedy alespoň u mne). Je to bohužel dáno konstrukcí použitých přístrojů. Proto se na přesnost uváděných údajů nelze spoléhat, natož jim věřit. Často to majitélé řeší montáží přístrojů ze starých nákladních vozidel.

Jinak díly se dají sehnat celkem v poho. Lze použít i různé náhrady a díly z řady J7. Ale je to ToYota, tak nečekej ceny jako u Nisanu nebo u Nivy. Originální ND jsou celkem palba. Ale jak jsem již psal mnoho ložisek, gufer a dalšího lze sehnat či mírně upravit z běžně dostupných.

Nutno ještě dodat, že vozy nebyli standardně vybavovány uzávěrkami difů, vše pouze za příplatek. A klima je také celkem vzácnost. Pokud budeš moci vybírat, ber J6 se zadní nápravou Heavy Duty. Co se týče modelového roku, tak z mého pohledu praktičtější interiér mají ty starší s kulatými světly. Doporučuji odpružené přední sedačky. To být moc dobré :-).
Možná se ti bude více líbit ta čtyřoká maska, ale svítí to celkem mizerně a ta obdélníková světla se v náhradě nedají prakticky sehnat. Kulaté nejsou problém.

Závěrem bych řekl, že se jedná o zcela vyjmečný a nadprůměrně spolehlivý vůz, se kterým člověk rozhodně nezapadne do dnešní uniformity a bezpohlavnosti všech moderních designových výtvorů, které v současnosti brázdí naše vozovky.
Za sebe musím říci, že je to nejlepší, nejhezčí a nej nej nej kára jakou jsem kdy měl :-)
Koupi mohu pouze a jen doporučit.

Snad ti to tak stačí a možná, že mne ještě někdo doplní.

Martin

jo tak lepší odpověd sem ani nemohl dostat :pivo: , tak se budu podle tohodle řídit a snad časem najdu tu pravou 60, tak díky moc a můžu začít hledat, jo a ještě jedna otázka jak vypadá heavy duty náprava?
Daihatsu Taft f-10
pár dílů Daihatsu Rocky
Email: renus14@seznam.cz
Tel: 604 333 065

Avatar uživatele

Frankie
Staroffrouďák
Příspěvky: 16223
Registrován: Út 26.07.2005, 23:45
Témata: 345
Auto: nepotřebuju auto, to má každej co má do prdele díru
Věk: 51
Kontaktovat uživatele:

Re: na co si dát pozor při koupi 60tky?

Příspěvekod Frankie » Stř 23.11.2011, 17:55

proboha to nejdůležitější jsi zapomněl, aby za tou 60kou bylo napsáno Toyota a ne Hnisan
Fuck all, it is better to live


Mirek70
Staroffrouďák
Příspěvky: 5916
Registrován: Po 30.07.2007, 19:05
Témata: 0
Auto: HJ61, FJ40
Místo/Bydliště: offroudníček

Re: na co si dát pozor při koupi 60tky?

Příspěvekod Mirek70 » Stř 23.11.2011, 19:19

Renus » pát 18.11.2011, 13:01 napsal:zdar chlapy rozhoduju se jestli si koupim větší vůz ( mám daihatsu rocky) a tet se mi docela zalíbyla 60tka, tak bych se chtěl zeptat na co si mám dát pozor při koupy a případně co na nich odchází? slyšel sem že ty nápravy nejsou dvakrát proslavený...ale víc info nemám, budu rád i za odkazy jestli se to tu někde projednávalo... :kapsy:

od koho si slyšel o proslavenejch nápravách , že by nějakej hlídkař :smich: myslí že je to nejpevnější náprava v seriovejch modelech LC


Mirek70
Staroffrouďák
Příspěvky: 5916
Registrován: Po 30.07.2007, 19:05
Témata: 0
Auto: HJ61, FJ40
Místo/Bydliště: offroudníček

Re: na co si dát pozor při koupi 60tky?

Příspěvekod Mirek70 » Stř 23.11.2011, 19:23

Frankie » stř 23.11.2011, 17:55 napsal:proboha to nejdůležitější jsi zapomněl, aby za tou 60kou bylo napsáno Toyota a ne Hnisan

dobrá připomínka :smich: :smich: :smich:

Avatar uživatele

major
Závislý diskutér
Příspěvky: 163
Registrován: Út 03.03.2009, 14:35
Témata: 1
Auto: Toyota HJ 61
Místo/Bydliště: UL

Re: na co si dát pozor při koupi 60tky?

Příspěvekod major » Stř 23.11.2011, 22:26

Ahoj kluci,
to víte když jde o J6, tak mi pár slov na popis prostě nestačí :D . Je to holt srdeční záležitost.

Mirčus, nemáš někde fotku zadní nápravy Heavy duty? Když tak jí sem foukni, nebo alespoň odkaz.

Jinak Heavy duty Renusy poznáš tak, že zadní náboje kol jsou vytažené ven. Vypadá to podobně jako volnoběžky na předku. Až budeš shánět, tak se psychicky připrav na to , že HJ60 v pěkném stavu bude přes dvě kila a HJ61 ještě více. Každopádně doporučuji HJ61. Je jich už bohužel poměrně málo a čas jejich spolehlivost dokonale prověřil. Tudíž kdo ji má a prodává, tak většinou ví co má a řekne si o patřičný obnos. Na rok a km koukat moc nemusíš, spíše ten stav. Životnost těchto motorů je někde okolo 1 mil. km a možná i více. Tedy pokud je o něj dobře pečováno.
TOYOTA LC HJ61

Avatar uživatele

major
Závislý diskutér
Příspěvky: 163
Registrován: Út 03.03.2009, 14:35
Témata: 1
Auto: Toyota HJ 61
Místo/Bydliště: UL

Re: na co si dát pozor při koupi 60tky?

Příspěvekod major » Stř 23.11.2011, 22:46

Jinak ještě na podporu mých slov co se týče spolehlivosti této řady Toy.

Zkus si projet celé vlákno o šede co tu je a všímej si zda se tam nějak často řeší stejné závady. Najdeš totiž jen problémy s korozí a pokud se tam řešila nějaká vážnější závada mechanického rázu, tak byla většinou způsobena nedostatečnou péčí předchozích majitelů nebo blbostí toho současného.

Jo a možná nejlepší varianta jak J6 pořídit je koupit něco v horším stavu po stránce koroze tak do 70ti tisíc a pak si to nechat u Mirka kompletně udělat. Dáš za to sice ve výsledku také pře dvě kilka, ale zase víž, že je to udělané poctivě včetně pozinkovaného rámu.
Ono totiž i na té nejhezčí J6 za balík se vždy nějaká ta prorezlá díra najde. Většinou zamaskovaná na prodej, jako to třeba bylo u té mojí a mnoha dalších co Mirek měl v dílně.
TOYOTA LC HJ61

Avatar uživatele

major
Závislý diskutér
Příspěvky: 163
Registrován: Út 03.03.2009, 14:35
Témata: 1
Auto: Toyota HJ 61
Místo/Bydliště: UL

Re: na co si dát pozor při koupi 60tky?

Příspěvekod major » Stř 23.11.2011, 22:56

Frankie » stř 23.11.2011, 17:55 napsal:proboha to nejdůležitější jsi zapomněl, aby za tou 60kou bylo napsáno Toyota a ne Hnisan

Tak to máš naprostou pravdu Frankie. To je zcela zásadní připomínka.
Tudíž Renusi, bacha na ty nápisy před číslem 60. Musí tam být v každém případě TOYOTA a raději to checkni ještě i v techničáku :mrgreen: .
TOYOTA LC HJ61


Mirek70
Staroffrouďák
Příspěvky: 5916
Registrován: Po 30.07.2007, 19:05
Témata: 0
Auto: HJ61, FJ40
Místo/Bydliště: offroudníček

Re: na co si dát pozor při koupi 60tky?

Příspěvekod Mirek70 » Čt 24.11.2011, 18:57

tady je HD náprava, klasická LD má náboj končící zároven s bubnem.
HD má ložiska v kolech stejné jako na předku, což je výhoda a stačí ti jeden pár ložisek pro oboje nápravy.
Přílohy
P4061446.JPG

Avatar uživatele

Autor tématu
Renus
Legenda fóra
Příspěvky: 1032
Registrován: Út 07.10.2008, 19:22
Témata: 6
Auto: Toyota HDJ 80
Místo/Bydliště: Praha, Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: na co si dát pozor při koupi 60tky?

Příspěvekod Renus » Pá 25.11.2011, 9:12

diky za rady, ale s tim hledánim šede musim ještě počkat nemam zatim dost financí a času (jsem student), ale čim víc se o ní zajímám tak se mi čim dál víc začíná líbit :kapsy:
Daihatsu Taft f-10
pár dílů Daihatsu Rocky
Email: renus14@seznam.cz
Tel: 604 333 065

Avatar uživatele

tatanka
Staroffrouďák
Příspěvky: 17400
Registrován: Čt 14.09.2006, 13:41
Témata: 210
Místo/Bydliště: vrancl nad dyjiou

Re: na co si dát pozor při koupi 60tky?

Příspěvekod tatanka » Pá 25.11.2011, 17:43

při koupi šede bych NEJVEČÍ POZOR daval na to
aby mi ju negdo nevyfouk :mrgreen:


Vrátit se na “60”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host