OBLEČENÍ go-offroad - VÁNOČNÍ AKCE |

Silvestrovská OFFlava + EXPEDICE po Vysočině 2017/2018 (29.12.-1.1.) |

Nové nahrávání fotek: Pod odesílacím oknem je "Přidej obrázek do článku". Je tam český průvodce... Komanche

Přesunutí páky řízení nahoru, spojovačky dopředu

Avatar uživatele

Autor tématu
Ondras
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3274
Registrován: So 11.09.2010, 16:36
Témata: 24
Auto: 1kg
Místo/Bydliště: Soběslav
Stav: Offline

Přesunutí páky řízení nahoru, spojovačky dopředu

Příspěvekod Ondras » Út 03.10.2017, 21:12

Řešil tady někdo přesunutí páky řízení nahoru na otoč? Ideálně s přesunutím spojovačky dopředu.
Nějaký zkušenosti jestli to ty 2 šrouby nahoře udržej, jestli je to bezpečný i pro ježdění na silnici...
Popř. třeba nějakej výkres na výrobu nebo nabídka prodeje? Tím nemyslím odkaz do USA za 10k + doprava, to si najdu taky :wink:

Lámu si s tím hlavu delší dobu a nějak nevím jakým směrem se vydat, tak by se nějakej věcnej postřeh hodil.

Obrázek

Obrázek

Avatar uživatele

Luky70
Závislý diskutér
Příspěvky: 180
Registrován: Po 06.01.2014, 19:49
Témata: 11
Auto: Land Cruiser KZJ70
Místo/Bydliště: Slovensko-Žilina
Stav: Offline

Re: Přesunutí páky řízení nahoru, spojovačky dopředu

Příspěvekod Luky70 » Út 10.10.2017, 21:43

cau
tiez som nad tym zacal uvazovat po tom ako mi ustrihlo cap riadenia :D
ale s tym ze to tu niekto vyraba to pochybujem, to by si musel dat niekomu vyrobit na zakazku
jo a od slee-ho s USA za balik sa to da kupit :lol:
avsak su 2 varianty, taka ako si zverejnil ty
nieco o tom tu:
https://forum.ih8mud.com/threads/my-cruiser-build-aka-hippo80.936838/
alebo jednoduchsia varianta :)
https://forum.ih8mud.com/threads/evolution-of-a-land-cruiser-my-80s-build-thread.711362/page-17

tej druhej varianty by som sa nebal aj ked to vyzera slabo,, ten typek jazdi na 80 rockcrawling na 37 a to riadenie dostava viac zabrat ako pri tom nasom offroudeni niekedy :)
Toyota LC KZJ70 VX ...35 sliverstone, navijadlo 5,5t., ARB zadna spera....
Toyota LC HDJ80 VX expedičak

Avatar uživatele

Autor tématu
Ondras
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3274
Registrován: So 11.09.2010, 16:36
Témata: 24
Auto: 1kg
Místo/Bydliště: Soběslav
Stav: Offline

Re: Přesunutí páky řízení nahoru, spojovačky dopředu

Příspěvekod Ondras » Stř 11.10.2017, 18:40

Tohle mně taky napadlo, použít čep s očkem pro tlumič řízení na spojovačku a do něj dát šťouchačku.
ALE
1) Mám strach že ten čep nevydrží (což by šlo vyřešit i jinak, třeba navařit masivní "očko" rovnou na spojovačku)
2) Neřeší se tím přesunutí šťouchačky nahoru (hodilo by se pro zmenšení úhlu šťouchačky, navíc by nebyla spojovačka tak na ráně)

Každopádně to nezavrhuju, je to relativně jednoduchý řešení a vypadá to "továrně". Z čeho tam má ty masivní čepy?

Avatar uživatele

Luky70
Závislý diskutér
Příspěvky: 180
Registrován: Po 06.01.2014, 19:49
Témata: 11
Auto: Land Cruiser KZJ70
Místo/Bydliště: Slovensko-Žilina
Stav: Offline

Re: Přesunutí páky řízení nahoru, spojovačky dopředu

Příspěvekod Luky70 » Stř 11.10.2017, 21:41

aj to presunutie stouchacky vyssie by sa dalo vyriesit,tak ako pises, urobit to oko pre cap stuchacky vyssie a pripevnit ho pomocou niecoho takehoto na spojovacku https://chassisunlimited.glopal.com/sk-SK/p-5222/od-heavy-duty-tube-clamp.html
spodne rameno riadenia z pravostranky by nemal byt problem :)
no mam kamarata co robi na zakazku na CNC masinach, cize keby bol daky vykres vedel by som mu to dat vyrobit ako to robi slee offroad
tie capy su z 1ton axle .. takze vsetky tie americke obludy ako GMC, chevrolety, suburbany a podobne by to mali mat
nasiel som nieco taketo iba https://chassisunlimited.glopal.com/sk-SK/p-1378/complete-tie-rod-drag-link-steering-kit.html?utm_source=www.chassisunlimited.com&utm_medium=pr&utm_campaign=en_US
Toyota LC KZJ70 VX ...35 sliverstone, navijadlo 5,5t., ARB zadna spera....
Toyota LC HDJ80 VX expedičak


SV - MAMUT
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 83
Registrován: Čt 23.06.2011, 18:47
Témata: 3
Auto: Toyota HDJ 80 12V, Ironman, Bodylift, 3xDiff Lock
Místo/Bydliště: Eastern Carpathians
Věk: 31
Stav: Offline

Re: Přesunutí páky řízení nahoru, spojovačky dopředu

Příspěvekod SV - MAMUT » Ne 22.10.2017, 22:53

Vyhody ramien od sleeho podla mna:
1. Chytas ho na 3 sroby oproti origo klasike(pouzity aj otvor pre snimac abs)
2. Prepojis vrch a spodok, tym sa to spojis a nestane sa ze sa povoli spodok(vie sa to stat)

V slee ramenach je otvor 16 mm. Ja som to prevrtal na 20mm a v spodnom ramene som spravil zavit m20 a poistil este maticou..

Pravidlo pri zmenach a upravach je ze panhardka a tycka riadenia musi byt rovnobezne... Ak das spojovacku dopredu a nad nu este tycku riadenia, bude uchytenie tycky na strane napravy vysoko. Musi sa k tomu dorobit panhardka. Panhardku mozes, teda nemozes dvihnut na naprave(vadi pruzina), mozno skatit, ale potom nevykrizis, lebo ti to buchne do ramu alebo do olejovej vane alebo spustit na rame. Ale ked sa spusti na rame a das tam spojovacku potom pri krizeni, pri vytoceni kolies do lava sa to na stane riadenia stretne :( cize musis dat dorazi a uz nemas take krizenie

Ja som to tiez mal napranovane... Preto som pouzil vacsie riadenie z y60, kde je rameno riadenia rovne. Nakoniec som to nepotreboval. Inak na toyotacke riadenie sa da kupit este rovnejsie rameno(pitman arm)

Inak jcardona to mal kratko, potom to prerabal...


Obrázek

Inak tieto mozu byt zaujimave capy riadenia


Obrázek

Avatar uživatele

Autor tématu
Ondras
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3274
Registrován: So 11.09.2010, 16:36
Témata: 24
Auto: 1kg
Místo/Bydliště: Soběslav
Stav: Offline

Re: Přesunutí páky řízení nahoru, spojovačky dopředu

Příspěvekod Ondras » Po 23.10.2017, 16:27

SV - MAMUT napsal:Pravidlo pri zmenach a upravach je ze panhardka a tycka riadenia musi byt rovnobezne... Ak das spojovacku dopredu a nad nu este tycku riadenia, bude uchytenie tycky na strane napravy vysoko. Musi sa k tomu dorobit panhardka. Panhardku mozes, teda nemozes dvihnut na naprave(vadi pruzina), mozno skatit, ale potom nevykrizis, lebo ti to buchne do ramu alebo do olejovej vane alebo spustit na rame. Ale ked sa spusti na rame a das tam spojovacku potom pri krizeni, pri vytoceni kolies do lava sa to na stane riadenia stretne :( cize musis dat dorazi a uz nemas take krizenie


Na tenhle problém spojovačka vepředu vs. držák panhardky jsem už o víkendu taky přišel. Mám na to takovej nápad ale ještě to nemám odzkoušený. A ty jsi teda nakonec nechal prohnutou spojovačku vzadu?


SV - MAMUT napsal:Inak tieto mozu byt zaujimave capy riadenia
Obrázek


Tyhle čepy mám doma už připravený a chci je dát i na spojovačku když to půjde. Jsou masivnější, nemaj zeslabenej ten krček jako 8desátkový čepy a navíc maj maznici :pivo:


SV - MAMUT
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 83
Registrován: Čt 23.06.2011, 18:47
Témata: 3
Auto: Toyota HDJ 80 12V, Ironman, Bodylift, 3xDiff Lock
Místo/Bydliště: Eastern Carpathians
Věk: 31
Stav: Offline

Re: Přesunutí páky řízení nahoru, spojovačky dopředu

Příspěvekod SV - MAMUT » Ne 29.10.2017, 19:07

Ja som ponechal tu prehnutu spojovacku vzadu. Mam vyriesenychviaceero problemov, hoci dostat do zadu spojovacku, priecny stabilizátor, kardan a ramena bol poriadny hlavolam. No uz to mam vyriesené :pivo:

Obrázek
Tento to tiez velmi nevykrizi. Ma sice 4, mozno 6 palcov, ale prava strana sa mu velmi neschova, lebo sa mu stretne uchytenie panhardky na naprave a rám. Musi tam mat doraz

Avatar uživatele

Luky70
Závislý diskutér
Příspěvky: 180
Registrován: Po 06.01.2014, 19:49
Témata: 11
Auto: Land Cruiser KZJ70
Místo/Bydliště: Slovensko-Žilina
Stav: Offline

Re: Přesunutí páky řízení nahoru, spojovačky dopředu

Příspěvekod Luky70 » Po 30.10.2017, 19:49

takze asi najrozumnejsie bude to nehat tak ako to je,nešpekulovat :D vymenit akurat čapy za masivnejsie :)
Toyota LC KZJ70 VX ...35 sliverstone, navijadlo 5,5t., ARB zadna spera....
Toyota LC HDJ80 VX expedičak

Avatar uživatele

Autor tématu
Ondras
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3274
Registrován: So 11.09.2010, 16:36
Témata: 24
Auto: 1kg
Místo/Bydliště: Soběslav
Stav: Offline

Re: Přesunutí páky řízení nahoru, spojovačky dopředu

Příspěvekod Ondras » Út 31.10.2017, 15:41

No, je třeba si uvědomit že ten předek stejně moc nekříží a dokud tam budou šavle tak ani nikdy křížit nebude, takže s 6" a víc liftem to bejt problém nemusí - nad tím držákem panhardky má dobrých 20cm + vyvěšení na druhý straně, to je myslím prostoru na křížení dost. Ale u menšího liftu už dát panhardku nad nápravu nejde a já (i když mám koupený pružiny asi 6-7") si chci nechat zadní vrátka a všechno mít připravený na to kdybych to chtěl v budoucnu snížit.
Druhej postřech - ten z tý fotky tam má na tom kile myslím 38" kola, takže i kdyby tam nemusel dát doraz kvůli panhardce, stejně ho tam bude muset mít kvůli kolu...

No a ta spojovačka vzadu... Já vim že to jde má to tak každej ale je to takový řešení, řekněme nehezký :) . Návíc jsem stejně musel trochu prodloužit doraz, prozměnu zas kvůli vaně, aby do ní při křížení nešla ta spojovačka. Takže jestli tam ještě SV - MAMUT nemáš motor tak tě to možná taky potká. Ale nebylo to o moc.


Vrátit se na “80”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host