Kalendář - "blížící se akce" (nahoře pod logem fóra): do kalendáře lze vkládat termín akce přímo autorem tématu v sekci poježdění a závody.

Forum aktualizovano, info zde: viewtopic.php?f=26&t=92206#p1712259
Moznost prispeni na chod fora: viewtopic.php?f=3&t=66082

korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Tudle sekci sem musel vytvořit na vobjednáfku Káfiče pro jeho novej super hard offroud Hnujdaj Chcantaféé :-)
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)
Avatar uživatele

Autor tématu
pma1
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3782
Registrován: So 25.10.2008, 23:01
Auto: starex
Místo/Bydliště: doma - většinou :-)
Věk: 44
Stav: Offline

Re: korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Příspěvek od pma1 » Stř 05.12.2018, 16:49

:thumright: díky


sport 2,5td (2000)-L300 2,5td (1996)-W260 2,8d (1995)-P38 2,5dse (1996)-pájo 2800 (1994)-starex (2004)
se nechlubím, jenom si už hovno pamatuju ;-/

Avatar uživatele

Autor tématu
pma1
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3782
Registrován: So 25.10.2008, 23:01
Auto: starex
Místo/Bydliště: doma - většinou :-)
Věk: 44
Stav: Offline

Re: korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Příspěvek od pma1 » So 08.12.2018, 21:21

sapazi napsal:Taky me to potkalo. Hledali jsme půl dne a našli rozpojenou hadičku podtlaku. Vede kolem palivovýho filtru a když ho měníš tak tam zavazí.
Mají to připojení složitý jak prase, je tam takovejch hejbátek, že je zázrak když to funguje
Tak dnes jsem šel mrknout a u filtru žádný hadičky nemám, mám asi ten novější typ, kde jsou kola spojený s poloosama. Sem kdesi vyčetl.
Jen by mě zajímala jedna věc, když mám odpojenej předek a nemám nastartováno, přední kardan otočím lehce rukou, to je v pořádku?


sport 2,5td (2000)-L300 2,5td (1996)-W260 2,8d (1995)-P38 2,5dse (1996)-pájo 2800 (1994)-starex (2004)
se nechlubím, jenom si už hovno pamatuju ;-/


sapazi
Legenda fóra
Příspěvky: 1527
Registrován: Ne 27.01.2008, 19:34
Místo/Bydliště: Zrnětín
Věk: 42
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Příspěvek od sapazi » So 08.12.2018, 22:50

Nejsu znalec, ale novější typ má jinou kastlu a rok od 07. Předek zapojujes čudlikem 2h-4h-4l, stejný polohy jako na malé šaltrpáce v klasických offech, jen tady to dělá elektrika. Ta uvede do pohybu malej kardan (spojí ho s velkým kardanem, to zařizuje elektromotor)
a poloosy (spojí je s převodovkou, to zařizuje ten vzduchem ovládaný bazmek, tam jsem měl problém já s tou hadičkou)
Na kolech jsou v serii tvrdoběžky, tj. poloosy pevně spojené s kolem
se točí i při jízdě na 2h furt, naprázdno
( pokud tam nemáš dodelavany manuály jako já )

Tedy, pokud není předek připojen, malej kardan je na obou koncích volnej ( není spojen ani s velkým, ani s poloosama) a tak s ním jde točit volně. To jen špekuluju, teď ti pod auto nepolezu to zkouset, ale logicky to vidím takto


maverick VeTeráno na plyn,passat 4motion a (už o dost míň) naleštěnej Hyundai Starex 2,5CRDi
+různý vozejky.
-----------Auta pouze s předním náhonem jsou slepá vývojová větev----------------
http://www.sapazi.cz

Avatar uživatele

oltcitak
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 808
Registrován: Ne 31.01.2010, 18:32
Auto: Hyundai Starex 4WD,103kW
Místo/Bydliště: Nottingham,UK/Prievidza,SK
Stav: Offline

Re: korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Příspěvek od oltcitak » Ne 09.12.2018, 10:48

pma1: ved normalne, odpojeny predny nahon znamena, ze je odpojeny privod z redukcky na predny dif a ze je rozpojena prava poloosa, coze pocas jazdy v tomto prípade sa toci prave koleso spolu s rozpojenou polovičkou poloosy a lave koleso spolu s celou poloosou, satelity vo vnutri. Ked nemas pripojenu pravu poloos a zakrutis kardanom, tak tocis vlastne tym vystupom rozpojenej pravej poloosy(lava stoji, lebo koleso je na zemi) Jasne? Od roku 2002,kedy sa zacali robit motory CRDi sa zmenil aj system pripájania predku(z dovodu zvysenej poruchovosti stareho systemu=nerozpajatelna poloos a vakuom ovladane volnobezky v nabojoch kolies) takze treba rozlisovat system. Tento novsi je vlastne Easy Select od Mitsu(akurat pouzili horsi matros na vo vakuovom valci a ma tendenciu hrdzaviet, staci ho vymenit za kvalitny a kontrolovat hadicky(cez ich porovitost nielen unika podtlak, ale sa dostava aj vlhkost do valca, co sposobi koroziu vo vnutri). A manualne volnobezky hodne pomozu na ekonomiku jazdy a aj na diagnostiku event. problemov ci ine vyhody.


Hyundai Starex 4WD,103kW
***"Nikdo nieje tak beznadejně zotročený, ako tí, ktorí mylne veria, že sú slobodní.:" Johan Wolfgang von Goethe***

Avatar uživatele

Autor tématu
pma1
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3782
Registrován: So 25.10.2008, 23:01
Auto: starex
Místo/Bydliště: doma - většinou :-)
Věk: 44
Stav: Offline

Re: korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Příspěvek od pma1 » Út 11.12.2018, 10:08

oltcitak napsal:pma1: ved normalne, odpojeny predny nahon znamena, ze je odpojeny privod z redukcky na predny dif a ze je rozpojena prava poloosa, coze pocas jazdy v tomto prípade sa toci prave koleso spolu s rozpojenou polovičkou poloosy a lave koleso spolu s celou poloosou, satelity vo vnutri. Ked nemas pripojenu pravu poloos a zakrutis kardanom, tak tocis vlastne tym vystupom rozpojenej pravej poloosy(lava stoji, lebo koleso je na zemi) Jasne?.
To je jasný, akorát mě trochu překvapuje, že kardan jde otočit tak lehce, jako by to bylo jen na ložiskách, prostě bez většího odporu. Jsem měl trochu obavu, aby nebyl třeba vysypanej dif.

oltcitak napsal:Od roku 2002,kedy sa zacali robit motory CRDi sa zmenil aj system pripájania predku(z dovodu zvysenej poruchovosti stareho systemu=nerozpajatelna poloos a vakuom ovladane volnobezky v nabojoch kolies) takze treba rozlisovat system. Tento novsi je vlastne Easy Select od Mitsu(akurat pouzili horsi matros na vo vakuovom valci a ma tendenciu hrdzaviet, staci ho vymenit za kvalitny a kontrolovat hadicky(cez ich porovitost nielen unika podtlak, ale sa dostava aj vlhkost do valca, co sposobi koroziu vo vnutri). A manualne volnobezky hodne pomozu na ekonomiku jazdy a aj na diagnostiku event. problemov ci ine vyhody.
Že jsou dva systémy jsem vyčetl, ale mám otázku? Je možný na ten novější systém namontovat manuální volnoběžky (prostě nevím, jsem to rozložený neviděl)
A ten zkorodovaný válec se musí koupit - je to neopravitelný?


sport 2,5td (2000)-L300 2,5td (1996)-W260 2,8d (1995)-P38 2,5dse (1996)-pájo 2800 (1994)-starex (2004)
se nechlubím, jenom si už hovno pamatuju ;-/

Avatar uživatele

oltcitak
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 808
Registrován: Ne 31.01.2010, 18:32
Auto: Hyundai Starex 4WD,103kW
Místo/Bydliště: Nottingham,UK/Prievidza,SK
Stav: Offline

Re: korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Příspěvek od oltcitak » Út 11.12.2018, 17:19

ano, sam mam avm 433,urcite doporucujem. skusal som tu deravu manzetu zalepit, ale nemalo to vydrz, tak som kupil cely komplet(solenoidy, hasicky, spatny ventil a valec) predava sa to ako komplet, a mas pokok na par rokov, nieje to drahe....
ps :zhodis "tvrdo bežky" 6 sroubov a nasadis volnobezku


Hyundai Starex 4WD,103kW
***"Nikdo nieje tak beznadejně zotročený, ako tí, ktorí mylne veria, že sú slobodní.:" Johan Wolfgang von Goethe***

Avatar uživatele

Autor tématu
pma1
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3782
Registrován: So 25.10.2008, 23:01
Auto: starex
Místo/Bydliště: doma - většinou :-)
Věk: 44
Stav: Offline

Re: korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Příspěvek od pma1 » Ne 23.12.2018, 23:01

je možný, ještě jsem se teda k tomu nedostal, abych něco rozdělával a zkoušel, natož abych něco zjistil :-/, bez ohledu na ekonomiku provozu, lze spojit tu pravou poloosu natvrdo nebo nastálo?


sport 2,5td (2000)-L300 2,5td (1996)-W260 2,8d (1995)-P38 2,5dse (1996)-pájo 2800 (1994)-starex (2004)
se nechlubím, jenom si už hovno pamatuju ;-/

Avatar uživatele

oltcitak
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 808
Registrován: Ne 31.01.2010, 18:32
Auto: Hyundai Starex 4WD,103kW
Místo/Bydliště: Nottingham,UK/Prievidza,SK
Stav: Offline

Re: korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Příspěvek od oltcitak » Út 25.12.2018, 21:42

Áno ,dá sa jeden nemenovaný kolega to riešil tak,spojil to natvrdo.t,j,sroubom spojil to tiahlo na dif.nahodil volnobezky AVM a zapínanie predku rieši len odpajanim volnobeziek a tlačítkom na priradenie predného kadanu.Ja som to raz riešil v núdzové situacii/nebol čas a miesto na hľadanie problému nefunkcnosti/tak som to len spojil a zaistil plastovou stahovacou paskou.


Hyundai Starex 4WD,103kW
***"Nikdo nieje tak beznadejně zotročený, ako tí, ktorí mylne veria, že sú slobodní.:" Johan Wolfgang von Goethe***

Avatar uživatele

Autor tématu
pma1
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3782
Registrován: So 25.10.2008, 23:01
Auto: starex
Místo/Bydliště: doma - většinou :-)
Věk: 44
Stav: Offline

Re: korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Příspěvek od pma1 » Stř 26.12.2018, 0:59

díky za inspiraci, už jsem něco našel i na hyundai clubu, díky :hop:


sport 2,5td (2000)-L300 2,5td (1996)-W260 2,8d (1995)-P38 2,5dse (1996)-pájo 2800 (1994)-starex (2004)
se nechlubím, jenom si už hovno pamatuju ;-/

Avatar uživatele

Chorche
Site Admin
Příspěvky: 34706
Registrován: Stř 22.12.2004, 11:09
Místo/Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Příspěvek od Chorche » Stř 26.12.2018, 18:33

ten podtlakovej votpojovač polofčely zlobí snad na všech autech kerý to maj. U dvojkovejch běžců to řešíme jak píše oltciťák spojením natvrdo. Vymezovací kroužek, přivařit vidličku co s tim šoupe apod. A dát volnoběžky. Pak budeš mít klid. Jen bych nedával avm, s těma nemám dobrý skušenosti. Dal bych japonský aisiny, jestli se na to dělaj.


Gdo chce psa jíst, hůlky si vždy najde...

Avatar uživatele

Edgar
Staroffrouďák
Příspěvky: 23090
Registrován: Út 03.03.2009, 20:12
Věk: 39
Stav: Offline

Re: korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Příspěvek od Edgar » Stř 26.12.2018, 21:55

Na mycinách to jest funkční dokud jsou v kondici čidla



Avatar uživatele

Autor tématu
pma1
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3782
Registrován: So 25.10.2008, 23:01
Auto: starex
Místo/Bydliště: doma - většinou :-)
Věk: 44
Stav: Offline

Re: korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Příspěvek od pma1 » Čt 27.12.2018, 20:19

jj, na micinách mě to nezlobilo, alespoň zjistím, jak to vlastně funguje :mrgreen:


sport 2,5td (2000)-L300 2,5td (1996)-W260 2,8d (1995)-P38 2,5dse (1996)-pájo 2800 (1994)-starex (2004)
se nechlubím, jenom si už hovno pamatuju ;-/

Avatar uživatele

Chorche
Site Admin
Příspěvky: 34706
Registrován: Stř 22.12.2004, 11:09
Místo/Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Příspěvek od Chorche » Čt 27.12.2018, 20:31

obecně vzato je to bazmek kerej je náchylnej na posrání v nejnevhodnější chvíli :-D urhneš hadičku nebo kablík dyš vězíš v žumpě :-D jaxem řek, nejlepší to kurvítko zrušit.


Gdo chce psa jíst, hůlky si vždy najde...

Avatar uživatele

Edgar
Staroffrouďák
Příspěvky: 23090
Registrován: Út 03.03.2009, 20:12
Věk: 39
Stav: Offline

Re: korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Příspěvek od Edgar » Pá 28.12.2018, 16:51

Pokud se to všecko co píšeš stane je z toho 4x4. Právě nechápu s čím lidi mívají potíže.



Avatar uživatele

oltcitak
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 808
Registrován: Ne 31.01.2010, 18:32
Auto: Hyundai Starex 4WD,103kW
Místo/Bydliště: Nottingham,UK/Prievidza,SK
Stav: Offline

Re: korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Příspěvek od oltcitak » Pá 28.12.2018, 18:25

Podľa mňa je najlepšie riešenie prerobiť to na manuálne ovládanie plus kontrolka skutočného zopnutia pravej poloosy.takto to mam v plane prerobiť :wink:


Hyundai Starex 4WD,103kW
***"Nikdo nieje tak beznadejně zotročený, ako tí, ktorí mylne veria, že sú slobodní.:" Johan Wolfgang von Goethe***

Odpovědět