Galloper - Pajero 1 - uzávěrky...jak to teda je? :-)

Tudle sekci sem musel vytvořit na vobjednáfku Káfiče pro jeho novej super hard offroud Hnujdaj Chcantaféé :-)
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)
Avatar uživatele

Phulc
Picin
Příspěvky: 13642
Registrován: Čt 28.05.2009, 19:16
Témata: 29
Auto: nissan patroll -hard top-Mitsubishi Pajero
Místo/Bydliště: LIBERECKO-Proseč nad Nisou
Věk: 48

Re: Galloper - Pajero 1 - uzávěrky...jak to teda je? :-)

Příspěvekod Phulc » Pá 02.12.2016, 19:28

Ještě to malinko dovysvětlím . Po silnici a na pevném povrchu jezdi JEN na zadek . Jináč si to skundíš ! Na nezpevněném povrchu můžeš přiřadit předek - pokud je to potřeba - ALE : pokud máš odemknuté volnoběžky v kolech tak je Ti to k prdu . Musíš vystoupit a zamknout volnoběhy - tím uvedeš do provozu přední poloosy a diferák - ne však do záběru . To až po přiřazení předku z kabiny . Jelikoš nemáš mezinápravový dif pak musíš po najetí na pevný povrch (silnice ) co nejdřív vypnou (v kabině pákou ) přední pohon . Tím odpojíš kardan od převodovky , nicméně pokud nevypneš volnoběžky v kolech , nic se neděje ale vinou otáčením kol ( už né převodovky ) se Ti bude stále točit celé soukolí ( poloosy , přední dif i kardan ) Takže v létě kvůli spotřebě a opotřebení vypínat i volnoběhy .
Nicméně dá se manuálně zapínatelných vonoběžek využít v zimě . Jsou-li zapnuté , můžeš plynule za jízdy přiřadit předek ( ne redukci ! ) aniž bys musel zastavovat . Výhoda je jasná : jedu 4x2, začínám klouzat přes spojku přiřadím předek a jedu 4x4 dál . Stejně ho i odpojím . Pokud máš odemčený volnoběžky nebo máš tzv automaty - máš smůlu musíš zastavit a to pak někdy bývá problém se znova rozjet . :mrgreen:
Nissan Hlítka 160 3,3td - Zebra + Mišivbuši Panděro 2,8 td
Co Tě nezabije........to se vrátí .........a zkusí to znovu !

Avatar uživatele

koncak
z jine planety
Příspěvky: 5999
Registrován: So 20.01.2007, 23:53
Témata: 14
Auto: mitsubishi L300 4x4,HUMMER H3-adventure
Místo/Bydliště: praha-vychod... 603965311.
Věk: 40
Kontaktovat uživatele:

Re: Galloper - Pajero 1 - uzávěrky...jak to teda je? :-)

Příspěvekod koncak » Pá 02.12.2016, 19:37

nevim zda to tady uz nezaznelo. ale dase manualnich volnobezek vyuzit i v prospech,treba kdys manipulujes couvas s teskym vlekem,tak ulevis autu kdys das redukci a vypnes volnobezky,nahon mas jenom na zadek a mas redukci, tolik netrpi spojka a i lepe se stim hejbe.
чем круче джип-тем толще веревка в багажнике
HUMMER H3-adventure 3,7i vortec/33BFG AT ko2,MITSUBISHI L300 4X4-кирпич+ expedicny vozik
Parnik Bluemoon+Johnson 175HP

Avatar uživatele

Phulc
Picin
Příspěvky: 13642
Registrován: Čt 28.05.2009, 19:16
Témata: 29
Auto: nissan patroll -hard top-Mitsubishi Pajero
Místo/Bydliště: LIBERECKO-Proseč nad Nisou
Věk: 48

Re: Galloper - Pajero 1 - uzávěrky...jak to teda je? :-)

Příspěvekod Phulc » Pá 02.12.2016, 19:50

:pivo: Má pravdu ten chlapec , na to jsem zapoměl .
Nissan Hlítka 160 3,3td - Zebra + Mišivbuši Panděro 2,8 td
Co Tě nezabije........to se vrátí .........a zkusí to znovu !

Avatar uživatele

koncak
z jine planety
Příspěvky: 5999
Registrován: So 20.01.2007, 23:53
Témata: 14
Auto: mitsubishi L300 4x4,HUMMER H3-adventure
Místo/Bydliště: praha-vychod... 603965311.
Věk: 40
Kontaktovat uživatele:

Re: Galloper - Pajero 1 - uzávěrky...jak to teda je? :-)

Příspěvekod koncak » Pá 02.12.2016, 19:52

Phulc napsal::pivo: Má pravdu ten chlapec , na to jsem zapoměl .

a to mne neskutecne sere u automatu co mam,ale jelikoz jsem liny to potom zapinat a vypinat necham si automat. :mrgreen:
чем круче джип-тем толще веревка в багажнике
HUMMER H3-adventure 3,7i vortec/33BFG AT ko2,MITSUBISHI L300 4X4-кирпич+ expedicny vozik
Parnik Bluemoon+Johnson 175HP

Avatar uživatele

lopan123
Staroffrouďák
Příspěvky: 6684
Registrován: Čt 25.11.2010, 21:06
Témata: 27
Auto: Mitsubishi L300 4WD 2,5td
Místo/Bydliště: Hlinsko aneb daleko všude
Věk: 38

Re: Galloper - Pajero 1 - uzávěrky...jak to teda je? :-)

Příspěvekod lopan123 » Pá 02.12.2016, 20:38

Japa si chrochtaly automaty v koloně na Montenegrojizdě na redukci :mrgreen:
A musí to jít.
A kdyby ne, tak 604840492

Avatar uživatele

koncak
z jine planety
Příspěvky: 5999
Registrován: So 20.01.2007, 23:53
Témata: 14
Auto: mitsubishi L300 4x4,HUMMER H3-adventure
Místo/Bydliště: praha-vychod... 603965311.
Věk: 40
Kontaktovat uživatele:

Re: Galloper - Pajero 1 - uzávěrky...jak to teda je? :-)

Příspěvekod koncak » Pá 02.12.2016, 20:41

lopan123 napsal:Japa si chrochtaly automaty v koloně na Montenegrojizdě na redukci :mrgreen:

a pak ze se to nesmi pouzivat na pevnym povrchu.dokonce si to samo drzelo smer. :smich:
чем круче джип-тем толще веревка в багажнике
HUMMER H3-adventure 3,7i vortec/33BFG AT ko2,MITSUBISHI L300 4X4-кирпич+ expedicny vozik
Parnik Bluemoon+Johnson 175HP


Autor tématu
Zdenek.Zemek
Pokročilý diskutér
Příspěvky: 54
Registrován: Čt 24.11.2016, 12:03
Témata: 4

Re: Galloper - Pajero 1 - uzávěrky...jak to teda je? :-)

Příspěvekod Zdenek.Zemek » So 03.12.2016, 9:31

:D :D :D jo joprávě proto jsem chtěl manuál volnoběžky.. Jeden z důvodu pořízení velkýho, těžkýho a silnýho vozu je tahání karavanu a manipulace s ním v různých podmínkách... třeba pažout co mam, tak s ním mi při couvání do kopce pěkně smrděla spojka. Nebo rozjedzdy v létě v kolonách do kopců. Takhle si jednosuše zařadím 4x4 L - redukce a s vypnutýma volnoběžkama si bez problémů cukám jak libo :-). Další věc byla cukání v terénu - tzv. na houpačku - to znáte - dopředu/dozadu a porát dokola až se vycukám ven z bláta ven.. automaty se prý vypínají při těch cukatůrách... :-).
Ok, vše vysvětleno, moc moc děkuju. Jdu si pročítat foruma taj.


Vrátit se na “Hyundai”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host