korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Tudle sekci sem musel vytvořit na vobjednáfku Káfiče pro jeho novej super hard offroud Hnujdaj Chcantaféé :-)
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)
Avatar uživatele

Autor tématu
pma1
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3684
Registrován: So 25.10.2008, 23:01
Témata: 54
Auto: starex
Místo/Bydliště: doma - většinou :-)
Věk: 44

Re: korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Příspěvekod pma1 » Stř 05.12.2018, 16:49

:thumright: díky
sport 2,5td (2000)-L300 2,5td (1996)-W260 2,8d (1995)-P38 2,5dse (1996)-pájo 2800 (1994)-starex (2004)
se nechlubím, jenom si už hovno pamatuju ;-/

Avatar uživatele

Autor tématu
pma1
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3684
Registrován: So 25.10.2008, 23:01
Témata: 54
Auto: starex
Místo/Bydliště: doma - většinou :-)
Věk: 44

Re: korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Příspěvekod pma1 » So 08.12.2018, 21:21

sapazi napsal:Taky me to potkalo. Hledali jsme půl dne a našli rozpojenou hadičku podtlaku. Vede kolem palivovýho filtru a když ho měníš tak tam zavazí.
Mají to připojení složitý jak prase, je tam takovejch hejbátek, že je zázrak když to funguje


Tak dnes jsem šel mrknout a u filtru žádný hadičky nemám, mám asi ten novější typ, kde jsou kola spojený s poloosama. Sem kdesi vyčetl.
Jen by mě zajímala jedna věc, když mám odpojenej předek a nemám nastartováno, přední kardan otočím lehce rukou, to je v pořádku?
sport 2,5td (2000)-L300 2,5td (1996)-W260 2,8d (1995)-P38 2,5dse (1996)-pájo 2800 (1994)-starex (2004)
se nechlubím, jenom si už hovno pamatuju ;-/


sapazi
Legenda fóra
Příspěvky: 1499
Registrován: Ne 27.01.2008, 19:34
Témata: 6
Místo/Bydliště: Zrnětín
Věk: 41
Kontaktovat uživatele:

Re: korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Příspěvekod sapazi » So 08.12.2018, 22:50

Nejsu znalec, ale novější typ má jinou kastlu a rok od 07. Předek zapojujes čudlikem 2h-4h-4l, stejný polohy jako na malé šaltrpáce v klasických offech, jen tady to dělá elektrika. Ta uvede do pohybu malej kardan (spojí ho s velkým kardanem, to zařizuje elektromotor)
a poloosy (spojí je s převodovkou, to zařizuje ten vzduchem ovládaný bazmek, tam jsem měl problém já s tou hadičkou)
Na kolech jsou v serii tvrdoběžky, tj. poloosy pevně spojené s kolem
se točí i při jízdě na 2h furt, naprázdno
( pokud tam nemáš dodelavany manuály jako já )

Tedy, pokud není předek připojen, malej kardan je na obou koncích volnej ( není spojen ani s velkým, ani s poloosama) a tak s ním jde točit volně. To jen špekuluju, teď ti pod auto nepolezu to zkouset, ale logicky to vidím takto
maverick VeTeráno na plyn,passat 4motion a (už o dost míň) naleštěnej Hyundai Starex 2,5CRDi
+různý vozejky.
-----------Auta pouze s předním náhonem jsou slepá vývojová větev----------------
http://www.sapazi.cz

Avatar uživatele

oltcitak
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 778
Registrován: Ne 31.01.2010, 18:32
Témata: 0
Auto: Hyundai Starex 4WD,103kW
Místo/Bydliště: Nottingham,UK/Prievidza,SK

Re: korejskýkrasaveckundaj STAREX + fota z netu

Příspěvekod oltcitak » Ne 09.12.2018, 10:48

pma1: ved normalne, odpojeny predny nahon znamena, ze je odpojeny privod z redukcky na predny dif a ze je rozpojena prava poloosa, coze pocas jazdy v tomto prípade sa toci prave koleso spolu s rozpojenou polovičkou poloosy a lave koleso spolu s celou poloosou, satelity vo vnutri. Ked nemas pripojenu pravu poloos a zakrutis kardanom, tak tocis vlastne tym vystupom rozpojenej pravej poloosy(lava stoji, lebo koleso je na zemi) Jasne? Od roku 2002,kedy sa zacali robit motory CRDi sa zmenil aj system pripájania predku(z dovodu zvysenej poruchovosti stareho systemu=nerozpajatelna poloos a vakuom ovladane volnobezky v nabojoch kolies) takze treba rozlisovat system. Tento novsi je vlastne Easy Select od Mitsu(akurat pouzili horsi matros na vo vakuovom valci a ma tendenciu hrdzaviet, staci ho vymenit za kvalitny a kontrolovat hadicky(cez ich porovitost nielen unika podtlak, ale sa dostava aj vlhkost do valca, co sposobi koroziu vo vnutri). A manualne volnobezky hodne pomozu na ekonomiku jazdy a aj na diagnostiku event. problemov ci ine vyhody.
Hyundai Starex 4WD,103kW
***"Nikdo nieje tak beznadejně zotročený, ako tí, ktorí mylne veria, že sú slobodní.:" Johan Wolfgang von Goethe***


Vrátit se na “Hyundai”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host