ssangyong rexton

I tahle značka svede v terénu leccos
Pravidla fóra
Inzerci si hazejte prosim dolu do sekce bazar. Tato sekce slouzi pouze pro technicke informace/rady.
Bazar: http://www.offroadforum.cz/viewforum.php?f=61
(nedivte se proto, pokud zde zadate inzerat, ze ho nekdo smaze)

Autor tématu
petis
Témata:

ssangyong rexton

Příspěvekod petis » Čt 05.03.2009, 11:09

čau nemá někdo zkušenosti s REXTONEM 2,7 xdi manuál 05 rv.co je třeba prokouknout než koupím dík

Avatar uživatele

MG-RR
Závislý diskutér
Příspěvky: 141
Registrován: Ne 02.11.2008, 16:22
Témata: 1
Auto: www.1234.cz, Ssangyong Rexton, Rodius, 3x Prius, Camry, Toyota IQ, A6 Quattro
Místo/Bydliště: CZ-Velké Přílepy & DE-Chemnitz
Věk: 43
Kontaktovat uživatele:

Re: Ssangyong Rexton

Příspěvekod MG-RR » So 07.03.2009, 6:06

Jelikož na Rextony mám sklady nových orig. dílů a opravuji je, sám jich mám několik.

1. Rexton I. od 2002 Žebřinový rám, redukční převodovka, předek vinuté pružiny, nejčastěji stále poháněný zadek s připojitelným předkem, ale časté jsou i verze TOD se stálým pohonem všech kol a ESP. První kusy se stálým zadním pohonem a přiřaditelným předkem do cca 2003 (3,2i je vždy full-time) mají poctivé nezničitelné pětiválce Mercedes 2,9TD 88kw s mechanickým čerpadlem, kterým nevadí místo nafty třeba slunečnicový olej, nebo nekvalitní nafta - přes to nemají žádné závady /// cca od 2004 došlo ke kosmetickým změnám "facelift - více širokých plastů na bocích a lemech chromované lišty" Motor 2,9TDi je z důvodu ekologie nahrazen modernějším pětiválcem Common Rail 2,7XDi 121kw Euro III. "licence Mercedes Benz 2,7CDi - jen kolem něj prošel" Tady už je nutné, jako u všech novějších aut tankovat kvalitní naftu a měnit řádné filtry. Venku se prodávají i benzínové čtyřválce 2,3i a šestiválce 3,2i. Původní automatická převodovka byla jen 4st. + manuální 5st. /// S motory 2,7Xdi 121kw je std. dodávána manuální 5st. převodovka nové konstrukce + 5st. automat převodovka s možností jakéhosi sekvenčního řazení (v Evropě byli Rextony z 90% prodávany ve verzi 2,7Xdi + 5st. automatem).

2. Rexton II. od 2006 - první kusy 2,7XDi EURO III , proti RX I. pohledově hlavně přední část úplně jiné auto - celkově nový, širší, větší předek, kapota, blatníky, velká světla, kulaté mlhovky, nové nárazníky, obrovská chrom. maska "copy" Mercedes, více širokých plastů, zadní světla také jiná. Nová středová část palubní desky, středový panel, čalounění dveří, imitace karbonu, nebo tmavého dřeva, uvnitř více doplňků v chromu. (kromě předku je karoserie - plech od A sloupku dozadu naprosto stejná jako RX I.) Toto je poslední Rexton který má tuhou zadní nápravu a diferáky, pořádné poloosy, některé verze mají poctivou redukční převodovku.

3. Rexton III. od 2006/7 - 2,7XVTi 137kw EURO IV 18" kola - nová turbína VGT. Hlavní poznávací znamení je zadní víceprvková náprava Multilink, nejčastěji pouze stálý pohon všech kol bez redukční převodovky (když se podíváte na auto zezadu má kola do "A". Z auta je už jen běžné SUV, není určeno do horšího terénu, poloosy jsou proti předchozím typům slabší, přední diferák "prochází vanou motoru" Verze s automatem: Auto s novou turbínou a naladěním automatu po sebemenším přidání plynu okamžitě tahá a jede skvěle. Poslední verze Rextonu III. 2010 18" kola s dvojitými paprsky, nové laky, pro některé trhy vzadu místo pružin měchy s kompresorem, elektronická ruční brzda, zadní kamera... Od většího terénu se ustupuje a vyrovnává se evropským silničním SUV.
------------------------------------------------------------
Najezdil jsem s různými verzemi 80-100.000km.

Bezmezně spolehlivý je 2,9TD 88kw - motor přežije téměř všechno, místo nafty do něj můžete v klidu nalít cokoli co ještě teče a hoří - najede na to milion.

Motory 2,7Xdi 121kw do 150-200.000km výborné. Prahu a dálnice jsem s automatem 130km/h cca 2.2-2.300ot/min. jezdil vždy do 10.5-11. Musí se hlídat kvalita nafty a olej. Jsou choulostivé vstřikovače, jako u všech novějších aut. s novými technologiemi :) Pokud odejdou z důvodu nekvalitní nafty vstřiky, mělo by se rozhodně měnit i jejich potrubí, jinak můžou zase odejít.
------------------------------------------------------------------
1. Hodně přihrádek, ve dveřích, 1-3 na střeše, až dvojitý prostor v loketní opěrce, menší schránka spolujezdce
1a. Velký kufr, variabilní a krásně sklopná zadní sedadla - opravdu výborné řešení, ovládá se lehce a bez námahy
1b. 7místné verze existují a vzadu mají samostatně ovládanou klimatizaci (nouzová sedadla s nosností 50+50kg)

2. Úsporný a "výkonný motor" 121kw euro III a od 2006 136kw euro IV. (Licenční Mercedes Benz 2,7CDi) Jede výborně, lehce 170km/h při max. 3.500t./min (5st. automat) /// Původní motor 2,9TD 88kw je sice slabší, ale nezničitelný

3. 5st. Automat se sekvenčním řazením - Dobrý i s 3,5t vlekem v kopci - táhne poměrně dobře, ale tímto způsobem jej zničíte do 50.000km - na tahání a rozbití je teoreticky lepší a levnější manuál. I když... dvouhmota, spojka, hydraulické ložisko, ložiska, převodovka. Automat funguje sametově, často nepostřehnete že vůbec řadí nějaké rychlosti. Sekvenční, manuální řazení nahoru bohužel s prodlevami, na druhou stranu podřazení fungovalo okamžitě - při předjíždění výborné.

3a. (s automatem 2,7XDi 121kw EURO III.) Prudké rozjíždění ze stopky nic moc. Po sešlápnutí plného plynu (elektronický plynový pedál) žádná velká reakce, chvilku chrochtá, nic moc se neděje, pak bouchnou saze, zabere plnou silou a pokud máte zadokolku, jste na písečku máte co dělat :) Řešení je na stopce zastavit, pustit brzdu aby auto malinko popojíždělo a pak to šlo lépe. (ne že bych se takto rozjížděl běžne, ale občas je to zapotřebí) // Verze 2,7XVTi 137kw EURO IV. automat, jede okamžitě, plynule a táhne opravdu skvěle.

4. RX1 do 2005/6 Tuhá zadní náprava - tužší podvozek výborný, dokud nepřijedete do pravého pruhu 112km D1, pak nastává nepříjemné poskakování - na příčných nerovnostech je podvozek příliš tuhý.

4a. RX2 2006 Tuhá zadní náprava - auto změkčili, ale zase až moc. Pokud do zadu nasednou tři lidi, jste na vlnitých silnicích stále na dorazech (řešíme originálními tužšími pružinami)

4b. RX2 2007 / RX3 2010 zadní náprava víceprvková - auto se chová výborně, zase problém při naloženém autě, např. na cestu na dovolenou - moc měké, naložíte jej a má malý prostor k dorazům. (řešíme orig. vyššími gum. podložkami pro země se špatnými cestami)

5. Díly proti jiným off-roadům/SUV jsou "za pakatel" měl jsem souběžně Land Cruiser 100 4,2TD, takže vím o čem hovořím. Díly proti toyotě až o 2/3 levnější - životnost stejná. Opravovat na Land Cruiseru motor, poloosy, měnič, náboje, nebo zadní dva výfuky, je finanční sebevražda. U Rextonu je vše proti Toyotě laciná pohodička.

6. 2,7XDi 121kw automat - S obrovským plachtovým min. 7m vlekem, proti silnému větru 120km/h se nestyděl říct o 18-19L/100 a 3L oleje na 100km (najeto 56.000km), ale to je s takovou "náloží" a přetahováním s větrem normální. Fakt je ten, že motoru to bylo jedno a pořád měl snahu jet :)

7. Řízení - Měl jsem pocit, že nemám plnou kontrolu nad řízením, jde lehce, ale je přeposilované. Na druhou stranu ve městě super.

8. s připojitelným pohonem 4x4 výborně funkční, protiprokluz zasahuje skvěle a v kombinaci s ESP v zatáčkách a horách dobrý, záměrně lehce přetáčivý, takže zábava :)

8a. Stálá čtyřkolka (TOD) prostě k běžnému užívání super.

Asi to chce trochu přehodnotit priority.
Rexton bude vždy jen korejec, jeho majitel víc v podstatě nepotřebuje a na nic si nehraje. Často slyším posměšky, že za stejné peníze (od 170.000kč, psáno 6/2011) si koupí značkové SUV/terénní auto, jako Cayene, Touareg, nebo X5... To sice ano, ale budou to staré, vylítané popelnice za tučné ceny v servisu...

Ano, také jsem prvního Rextona prodal a užíval si pár let Land Cruiseru 100 4,2TD s dotykovým ovládáním od 2003. Jenže ten jinak skvělý Land Cruiser je až moc velký, jezdí pořád za 14L a každý kus potřebuje pořádný servis za 100-200t (komplet brzdy, chronicky děravý výfuk, průšvihové a drahé poloosy a těhlice, problémový měnič, nebo kopající automat, občas zlobící, stavitelný podvozek, prostě věci za peníze...). Z pohledu koncového uživatele je takový servis za ukrutný balík. Přiznejme si, že 100-150t se ve značkovém autě rozpustí jako lžička granka v hrnku mléka, a auto bude stejně opraveno jen z části.

Míra :)
Naposledy upravil(a) MG-RR dne Čt 07.06.2012, 13:38, celkem upraveno 7 x.
CZ - DE

Avatar uživatele

alias75
Diskuzní Guru
Příspěvky: 621
Registrován: Pá 24.08.2007, 5:16
Témata: 0
Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 89
Místo/Bydliště: Liberec
Věk: 43
Kontaktovat uživatele:

Re: ssangyong rexton

Příspěvekod alias75 » Ne 04.10.2009, 18:26

Člověče docela dobrá recenze. Myšleno bez uvozovek a sarkasmu.
Nechám stranou subjektivní/objektivní pocity, protože to auto neznám, ale jinak dobrý.
Největší životní moudro je,vědět na koho se vysrat a před kým posrat .
_______________________________________
mobil 604432439, email:offroad@alias75.cz, http://www.osobni.alias75.cz , http://offroad-nadsenci.alias75.cz

Avatar uživatele

Joska
východočeskej ofčák
Příspěvky: 4134
Registrován: Ne 12.07.2009, 13:01
Témata: 0
Auto: Hyundai Galloper intercooler 2.5 a Jeep Wrangler 2.8 crd
Místo/Bydliště: LichkOFF
Věk: 108

Re: ssangyong rexton

Příspěvekod Joska » Ne 04.10.2009, 19:33

jj pěkný počtení a hlavně srozumitelně psaný....v agropodniku smě měli musso 2.7d a bohužel se námsral..a nevyjel co měl...ale rextona vůbec neznám..jen sem ho viděl párkrát profrčet :cyclopsani:
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://kovarstvi-dvur.webnode.cz/
viewtopic.php?f=69&t=30202&start=60
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

Avatar uživatele

MG-RR
Závislý diskutér
Příspěvky: 141
Registrován: Ne 02.11.2008, 16:22
Témata: 1
Auto: www.1234.cz, Ssangyong Rexton, Rodius, 3x Prius, Camry, Toyota IQ, A6 Quattro
Místo/Bydliště: CZ-Velké Přílepy & DE-Chemnitz
Věk: 43
Kontaktovat uživatele:

Re: ssangyong rexton

Příspěvekod MG-RR » Ne 19.06.2011, 20:52

Doplněno
CZ - DE

Avatar uživatele

prasman
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3431
Registrován: Pá 09.09.2005, 14:18
Témata: 71
Místo/Bydliště: Praha,Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Re: ssangyong rexton

Příspěvekod prasman » Po 20.06.2011, 12:33

Sice si auto kupovat nechci, ale musím pochválit super recenzi!
kdyby někdo potřeboval advokáta, tak na jednoho koukám ráno do zrcadla..

Avatar uživatele

MG-RR
Závislý diskutér
Příspěvky: 141
Registrován: Ne 02.11.2008, 16:22
Témata: 1
Auto: www.1234.cz, Ssangyong Rexton, Rodius, 3x Prius, Camry, Toyota IQ, A6 Quattro
Místo/Bydliště: CZ-Velké Přílepy & DE-Chemnitz
Věk: 43
Kontaktovat uživatele:

Re: ssangyong rexton

Příspěvekod MG-RR » Stř 06.06.2012, 20:31

Upraveno
Přílohy
2011_0508Image0044.jpg
Rexton I. 2002-3 2,9TD 88kw
30082008293.jpg
Rexton I. 2004-6 2,7XDi 121kw 2005/6
2011_0915Image0007.jpg
Rexton II. od 2006 2,7XDi 121kw, nebo 137kw
Naposledy upravil(a) MG-RR dne Stř 06.06.2012, 20:50, celkem upraveno 1 x.
CZ - DE

Avatar uživatele

MG-RR
Závislý diskutér
Příspěvky: 141
Registrován: Ne 02.11.2008, 16:22
Témata: 1
Auto: www.1234.cz, Ssangyong Rexton, Rodius, 3x Prius, Camry, Toyota IQ, A6 Quattro
Místo/Bydliště: CZ-Velké Přílepy & DE-Chemnitz
Věk: 43
Kontaktovat uživatele:

Re: ssangyong rexton

Příspěvekod MG-RR » Stř 06.06.2012, 20:46

Rexton III.
Přílohy
Rexton-iii-2010.jpg
Rexton III.
Rexton-iii-2010..jpg
Rexton III. Verze bez nášlapů a plastů
CZ - DE


Charlie607
nováček
Příspěvky: 8
Registrován: Út 01.01.2013, 17:28
Témata: 0
Auto: Klaus

Re: ssangyong rexton

Příspěvekod Charlie607 » Út 01.01.2013, 17:36

to MG-RR: Ahoj, chtěl bych se tě zeptat ohledně Rextona, doporučil by jsi ho na občasné tažení 3500kg vleku? Případně v které verzi? Mě by se asi nejvíce zamlouvala I. generace s 2,9TD a manuálem.

Mám plachetnici - s vlekem váha cca 3,3t zatím jí tahám 2x do roka 150km, ale do budoucna počítám i s delšíma trasama, ale tak 1x do roka 2000km po dálnici (80tkou). Jinak ježdění bez vleku většinou mimo město, ale často i hodně krátké trasy.

A jestli by jsi mohl napsat nějaké orientační ceny náhrádních dílů - ložiska, poloosy, výfuk, atd. A co se na těhle autech nejčastějš kazí.

Díky

Avatar uživatele

MG-RR
Závislý diskutér
Příspěvky: 141
Registrován: Ne 02.11.2008, 16:22
Témata: 1
Auto: www.1234.cz, Ssangyong Rexton, Rodius, 3x Prius, Camry, Toyota IQ, A6 Quattro
Místo/Bydliště: CZ-Velké Přílepy & DE-Chemnitz
Věk: 43
Kontaktovat uživatele:

Re: ssangyong rexton

Příspěvekod MG-RR » Út 01.01.2013, 22:25

Charlie607 » úte 01.01.2013, 17:36 napsal:to MG-RR: Ahoj, chtěl bych se tě zeptat ohledně Rextona, doporučil by jsi ho na občasné tažení 3500kg vleku? Případně v které verzi? Mě by se asi nejvíce zamlouvala I. generace s 2,9TD a manuálem.

Mám plachetnici - s vlekem váha cca 3,3t zatím jí tahám 2x do roka 150km, ale do budoucna počítám i s delšíma trasama, ale tak 1x do roka 2000km po dálnici (80tkou). Jinak ježdění bez vleku většinou mimo město, ale často i hodně krátké trasy.

A jestli by jsi mohl napsat nějaké orientační ceny náhrádních dílů - ložiska, poloosy, výfuk, atd. A co se na těhle autech nejčastějš kazí.

Díky


To si raději zavolej, na Rextony mám vše skladem: 608233388

Sám mám RX1 TD + RX2 XDi.
Každý má své přednosti.
TD je pohodlnější, jemnější pružiny. Je pro rozumné, klidné povahy co jim s jachtou za zadkem nevadí jet např. kopce D1 na 3-4st. 70-80km/h když na ně troubí kamion :) Ze začátku investice 30+12pneu. Doporučuji rozhodně ihned vymontovat obě převodovky, přetěsnit, vymezit, vyměnit gufera kolem kardanů a auto vydrží všechno běžné tahání a terén. Převodovky pokud je přivezou vymontované, tak kompletní rozebrání, repase a veškerou práci dělám na počkání za 1-3hod. max. (lidi auto koupí od nova a nikdy nikdo nekontroluje olej v převodovce - naprosto běžné i pokud mají servisku. Olej vykape a převodovka se zničí zbytečně. Těch řečí co je to za xxx..., že mu odešla převodovka - vlastní neschopností) Odchází tak přední kardan, lana ruční brzdy, zadní díl výfuku a to je vše. Z elektroniky nikomu nikdy nic neodešlo. Možná nějaký zadní centrál (děti tahající za kličky) cca 1.000kč


XDi lidi tahají i dvouplata. Často jednoduše neměli na ML a pod, nebo zjistili co stojí servis Lanďáku, nebo jim zůstali po dovozu neprodejný, tak s tím z nouze začali jezdit a při tom zjistili, že to není zase tak špatné - za ty peníze když to pošle do škarpy, tak to tam nechá a nic se neděje. Navíc když si porovnáme novější auta, tak jsou všechny +- nespolehlivé a stojí víc. Rexton je na tom ještě skvěle proti značkově se tvářícím autům. Na tahání je určitě lepší manuál, automat sice drží, ale nemá rád hloupé couvání s naloženým vlekem. To se i automat Range Roveru smaží. // Musí se tankovat jen kvalitní nafta, jinak odjede vstřik, možná i pět, možná i čerpadlo, ale motor jako takový drží - tedy pokud má olej v motoru  Takže komu odešel motor, tak jel jako bezmozek 180 a motor si umí prostě sežrat olej - tohle je problém hlavně v Německu a dlouhých cestách pod plynem. Nebo odešel vstřik a to se mění píst ve škváru – to ale trvá dlouho a že motor kulhá kvůli vstřiku cítí i hluchý (promiňte), že auto na volnoběh vibruje. Převodovky dobrý, občas nějaká dvouhmota, spojka, výfuk, lana ručky, pakny, kardan, turbale drží, DPF a podobné nesmysly nemá (sice DPF v RX2 existují, ale niko je nikdy neviděl). 3,5t nemá problém tahat, volil bych ale raději stálou 4x4 – gumy, čepy řízení a sbíhavost musí být ale v dokonalém stavu, takže 1x ročně nutná sbíhavost a na našich cestách do dvou let čepy řízení.

Nejlepší je Itálie, mají je tam rádi, dělají se i sedmimístné s climou vzadu - nejsou rezavé. To je bolest CZ, AT, DE aut.
CZ - DE


Charlie607
nováček
Příspěvky: 8
Registrován: Út 01.01.2013, 17:28
Témata: 0
Auto: Klaus

Re: ssangyong rexton

Příspěvekod Charlie607 » Čt 03.01.2013, 10:36

Díky za odpověď, já se zatím tak nějak rozhlížím a jelikož potřebuju auto na každodenní ježdění, který nárazově může táhnout i těch 3,5t tak mi připadá rexton zatím jako dobrá volba. Horší asi bude narazit na opravdu dobrej kus s poctivými kilometry.

Ohledně rychlosti, jet s tím 70-80 je strop i po rovině, takže do kopce když by to jelo 70, tak je to úplná paráda.

Ono když máš za autem tohle:
Obrázek

Avatar uživatele

MG-RR
Závislý diskutér
Příspěvky: 141
Registrován: Ne 02.11.2008, 16:22
Témata: 1
Auto: www.1234.cz, Ssangyong Rexton, Rodius, 3x Prius, Camry, Toyota IQ, A6 Quattro
Místo/Bydliště: CZ-Velké Přílepy & DE-Chemnitz
Věk: 43
Kontaktovat uživatele:

Re: ssangyong rexton

Příspěvekod MG-RR » Čt 03.01.2013, 13:48

Tohle bych zapřahal jedině za LC100 a níž bych nešel. Tahal jsem trochu delší, zkoušel v těch dobách Disco - ta měla co dělat, Range Rover měl pořád přehřátou převodovkou. Až LC100 zvládala vše z lehkostí, měla to prostě "na háku" :) Rexton je na tohle asi moc lehký. On to sice v klidu utáhne, je ale úzký a tady je potřeba sakra stabilita při větru a řádná váha auta.
CZ - DE

Avatar uživatele

Strelec
Staroffrouďák
Příspěvky: 6613
Registrován: Stř 09.06.2010, 17:22
Témata: 1
Místo/Bydliště: Královéhradecko
Věk: 48

Re: ssangyong rexton

Příspěvekod Strelec » Čt 03.01.2013, 15:36

A hlavně to má hrozně vysoko těžiště na ten vítr. Souhlas, čím těžší auto, tím líp. Třeba i emeriku. :wink:
Všeliké to kvaltování, toliko pro hovado dobré jest...
SangYong Actyon - taková šedá motorová myš
SsangYong Rexton - sérioffka v kvádru
Ex: SsangYong Nosorožec - neleštěná leštěnka

Avatar uživatele

MG-RR
Závislý diskutér
Příspěvky: 141
Registrován: Ne 02.11.2008, 16:22
Témata: 1
Auto: www.1234.cz, Ssangyong Rexton, Rodius, 3x Prius, Camry, Toyota IQ, A6 Quattro
Místo/Bydliště: CZ-Velké Přílepy & DE-Chemnitz
Věk: 43
Kontaktovat uživatele:

Re: ssangyong rexton

Příspěvekod MG-RR » Čt 03.01.2013, 16:28

Strelec » čtv 03.01.2013, 15:36 napsal:A hlavně to má hrozně vysoko těžiště na ten vítr. Souhlas, čím těžší auto, tím líp. Třeba i emeriku. :wink:


Já bych bral F350 2012 a loď bych si každý rok u moře pronajal :) http://www.youtube.com/watch?v=lbAP-AEX8tk
CZ - DE


Charlie607
nováček
Příspěvky: 8
Registrován: Út 01.01.2013, 17:28
Témata: 0
Auto: Klaus

Re: ssangyong rexton

Příspěvekod Charlie607 » Čt 03.01.2013, 16:36

No to Discovary za kterým je to zapřažený to přivezlo z Holandska - cca 900km po dálnici a mimo kopce s tím jel okolo 100km/h, bez jakéhokoliv problému.

Težiště je o něco výš, ale největší váhá je dost dole, 1/2 váhy to má v kýlech.

Ta F350 to by sice bylo hezký, ale na denní ježdění to opravdu není, já jezdím autem taky jen do práce, denně 4km.

A potom celkově živit takovýhle auto kvůli 300km za rok, to je nesmysl, časem bych sice chtěl jezdit trošičku víc, ale i tak to bude naložený max. 1000km za rok.


Vrátit se na “SsangYong”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host