L300 diferenciál přední/zadní

Jo, občas se něco těžko shání. Zkuste to tady, třeba budete mít štěstí!
Pravidla fóra
Používejte správné sekce inzerátů, špatně zařazené budou přesunuty nebo odstraněny bez předchozího upozornění.
Pokud máte prodáno/koupeno, odfajfkujte u příspěvku, že je vyřešeno. Bude to pro všechny přehlednější.
Avatar uživatele

Dušan
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3143
Registrován: Ne 20.03.2005, 21:59
Místo/Bydliště: Planá nad Lužnicí
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: L300 diferenciál přední/zadní

Příspěvek od Dušan » Ne 07.02.2021, 16:01

Kacaba napsal:
Ne 07.02.2021, 12:05
Loňský výlet Delicou na Ukrajinu jsem jezdil většinou na 2wd, předtím mnoho let s Patrolem také tak. Vzhledem k poměru km ujetých na sněhu a těm ostatním, je nevýhoda přední uzávěrky snesitelna. Když potřebuješ vyjet po zledovatele cestě a zatacet, stačí si zapnout vepředu jen jednu volnobezku Obrázek
To je to nejhorší co můžeš udělat. Sice mám zkušenosti jen s ARB ale podle mý zkušenosti když jsem potřeboval dojet na tři kola tak se to chová příšerně nevyspytatelně a vyjede to o hooodně míň než s otevřeným diferákem.



Avatar uživatele

Kacaba
Staroffrouďák
Příspěvky: 4134
Registrován: Po 05.09.2011, 16:43
Auto: XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0Di
Místo/Bydliště: Hultschiner Ländchen
Věk: 44
Stav: Offline

Re: L300 diferenciál přední/zadní

Příspěvek od Kacaba » Ne 07.02.2021, 17:54

Dušan napsal:
Kacaba napsal:
Ne 07.02.2021, 12:05
Loňský výlet Delicou na Ukrajinu jsem jezdil většinou na 2wd, předtím mnoho let s Patrolem také tak. Vzhledem k poměru km ujetých na sněhu a těm ostatním, je nevýhoda přední uzávěrky snesitelna. Když potřebuješ vyjet po zledovatele cestě a zatacet, stačí si zapnout vepředu jen jednu volnobezku Obrázek
To je to nejhorší co můžeš udělat. Sice mám zkušenosti jen s ARB ale podle mý zkušenosti když jsem potřeboval dojet na tři kola tak se to chová příšerně nevyspytatelně a vyjede to o hooodně míň než s otevřeným diferákem.
Když se potřebuješ posunout o sto metrů a manevrovat, je to opravdu velká pomoc oproti pohonu dvou kol.

A moc nechápu, proč zminujes otevřený diferák, když právě řešíme zavřený a posun vpřed.


XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0 S tím už dožiju.

Avatar uživatele

Kacaba
Staroffrouďák
Příspěvky: 4134
Registrován: Po 05.09.2011, 16:43
Auto: XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0Di
Místo/Bydliště: Hultschiner Ländchen
Věk: 44
Stav: Offline

Re: L300 diferenciál přední/zadní

Příspěvek od Kacaba » Ne 07.02.2021, 18:04

Jinak poznatky z dnešního odpoledne na sněhu, když je vzadu otevřený diferenciál a vpředu Lokka. Na rychlou jízdu, řekněme 50 až 90 km/h to není. Tahá za volant, ztrácíte ponětí o trakci, prostě divné. Na zasněžených kopeckach, serpentinach, jizda mezi 10 - 50 km/h se nejelo špatně, odzkousel jsem i jízdu zatackami 90 stupňů až vracecky a da se říci, že auto zataci vcelku slušně. Horší je samozřejmě brzdění, už z principu si s tím ABS neví rady, naštěstí jsem přejel brod a ABS dalo po zbytek výletu pokoj :)

Jízda mimo terén moc nevyžaduje použití pohonu všech kol, obute mám BFG AT KO2 265/75 R16 a vcelku to ujde. Zimní kola letos ani nebybalim.


XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0 S tím už dožiju.

Avatar uživatele

Dušan
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3143
Registrován: Ne 20.03.2005, 21:59
Místo/Bydliště: Planá nad Lužnicí
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: L300 diferenciál přední/zadní

Příspěvek od Dušan » Ne 07.02.2021, 19:07

Zmiňuju to proto že je daleko lepší jet s normálním difem než stou variantou že budeš mít natvrdo zavřenej dif a připojený jedno kolo - a ten rozdíl mezi 3 kolama nebo jenom zadokolkou už není tak významnej. Chápu že to vypadá jako blbost ale je to bohužel tak.
Např u Pajera když mi prasknul kloub tak jsem nebyl schopnej vyjet na bahně ani menší kopeček na 3 kola přičemž auta s oběma diferákam bez uzávěrek jeli bez problémů.
A ještě jeden dodatek. Kdysi jsem měl samuraie na podvozku z pajera kde byl předek i zadek zavařenej a odpojoval jsem kvůli zatáčení jednu poloosu. V bahně nebo na sněhu to jelo jako po kolejích (stále rovně) a na tvrdým to mnělo tendenci přední kolo v rejdu hrnout.
Píšu z vlastních zkušeností a možná u delšího rozvoru se to bude chovat líp ale ani lukas na jeepu cherokee ( s automatickou špérou) stím nebyl vůbec spokojenej a když potřeboval zatáčet tak věčně dával jenom zadokolku.
A ještě pro pořádek mám zkušenosti z trialovýma autama takže možná ti to bude vyhovovat ale moc bych na to nesázel.
Naposledy upravil(a) Dušan dne Ne 07.02.2021, 19:15, celkem upraveno 1 x.



Avatar uživatele

Kacaba
Staroffrouďák
Příspěvky: 4134
Registrován: Po 05.09.2011, 16:43
Auto: XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0Di
Místo/Bydliště: Hultschiner Ländchen
Věk: 44
Stav: Offline

Re: L300 diferenciál přední/zadní

Příspěvek od Kacaba » Ne 07.02.2021, 19:13

Dušane, když máš zavřený diferenciál s automatickou uzávěrkou, dost těžko jej, abys vyjel, vymenis za otevřený.


XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0 S tím už dožiju.

Avatar uživatele

Dušan
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3143
Registrován: Ne 20.03.2005, 21:59
Místo/Bydliště: Planá nad Lužnicí
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: L300 diferenciál přední/zadní

Příspěvek od Dušan » Ne 07.02.2021, 19:21

Já to psal jako reakci na odpojení jednoho kola kvůli zatáčení a spíš byh zvažoval jestli raději nepřiplatit a dát tam ovládanou špéru než manuální a to ani nemluvím o kloubech. Pajeráckej podvozek (jestli se teda nepletu že to má L300 stejný) není na uzávěrku stavěná. Jezdil jsem na pajeráckým podvozku a následně i z pajerem dost dlouho abych zjistil že to klouby nedávaj ikdyž se docela dobře a rychle měněj což je velký plus.



Avatar uživatele

Kacaba
Staroffrouďák
Příspěvky: 4134
Registrován: Po 05.09.2011, 16:43
Auto: XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0Di
Místo/Bydliště: Hultschiner Ländchen
Věk: 44
Stav: Offline

Re: L300 diferenciál přední/zadní

Příspěvek od Kacaba » Ne 07.02.2021, 19:26

Automatka mi, zatím, vyhovuje. Vzadu bude buď originální samosvor, nebo vzduchem ovládaná uzávěrka z Pajera.

Na to moje výletování to je až moc.


XJ 2.1td/L200 2.5 td/ZJ 4.0/Y61 3.0 S tím už dožiju.

Avatar uživatele

zamik23
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 739
Registrován: Út 12.05.2015, 12:37
Věk: 51
Stav: Offline

Re: L300 diferenciál přední/zadní

Příspěvek od zamik23 » Ne 07.02.2021, 19:52

Z vlastni zkušenosti bych automatku na predek nedaval, po uzaverce na predku chcu aby se zapla když ja potrebuji a ne aby se zapinala sama. Jak sem ji pořizoval fšichni rikali .(ti co ji prodavaji a aji ti co ji vyrabi) ze je na.predek stavena a ze v zadu by ji nedavali. Ale jizda byla hrozna a mistama bych řek že i nebezpečna. Ja ji pak sundal zepredku a dal dozadu a najednou auto bylo ovladatelny a fungovalo. Takze za mne automatka na predek rozhodně ne. Když napredek tak ovladanou.

Odesláno z mého Redmi Note 5 pomocí Tapatalk




Avatar uživatele

zamik23
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 739
Registrován: Út 12.05.2015, 12:37
Věk: 51
Stav: Offline

Re: L300 diferenciál přední/zadní

Příspěvek od zamik23 » Ne 07.02.2021, 19:52

Z vlastni zkušenosti bych automatku na predek nedaval, po uzaverce na predku chcu aby se zapla když ja potrebuji a ne aby se zapinala sama. Jak sem ji pořizoval fšichni rikali .(ti co ji prodavaji a aji ti co ji vyrabi) ze je na.predek stavena a ze v zadu by ji nedavali. Ale jizda byla hrozna a mistama bych řek že i nebezpečna. Ja ji pak sundal zepredku a dal dozadu a najednou auto bylo ovladatelny a fungovalo. Takze za mne automatka na predek rozhodně ne. Když napredek tak ovladanou.

Odesláno z mého Redmi Note 5 pomocí Tapatalk




Avatar uživatele

zamik23
Diskuzní bůh, vládce guruů
Příspěvky: 739
Registrován: Út 12.05.2015, 12:37
Věk: 51
Stav: Offline

Re: L300 diferenciál přední/zadní

Příspěvek od zamik23 » Ne 07.02.2021, 19:52

Z vlastni zkušenosti bych automatku na predek nedaval, po uzaverce na predku chcu aby se zapla když ja potrebuji a ne aby se zapinala sama. Jak sem ji pořizoval fšichni rikali .(ti co ji prodavaji a aji ti co ji vyrabi) ze je na.predek stavena a ze v zadu by ji nedavali. Ale jizda byla hrozna a mistama bych řek že i nebezpečna. Ja ji pak sundal zepredku a dal dozadu a najednou auto bylo ovladatelny a fungovalo. Takze za mne automatka na predek rozhodně ne. Když napredek tak ovladanou.

Odesláno z mého Redmi Note 5 pomocí Tapatalk




Avatar uživatele

oltcitak
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3695
Registrován: Ne 31.01.2010, 18:32
Auto: Hyundai Starex 4WD,103kW
Stav: Offline

Re: L300 diferenciál přední/zadní

Příspěvek od oltcitak » Ne 07.02.2021, 20:35

No s tou lokkou na predku je tak,ze je na špecifické situacie,typicky ked ideš hore a zatacas, s manuálom budeš mat problém pri zatáčaní,lokka to pobere v pohode,lebo preklikne a je to stále v zabere. Na co je nevhodná,to je jazdenie na klzkych povrchoch v bočných naklonoch ci úzkych cestách,pretoze to ťahá do strán viac ako otvorený dif(ale dokial nema medzinapravu) vtedy je lepší len zadok a manualmi odpojiť predne poloosi,aby to nemalo tendenciu sa storcovať. Lokku na zadok výrobca nedoporučuje . Mne sa veľmi lubi tento Eaton,co mam lebo pekne zataca aj na lade a stačí pridať aby podklzla jedna strana a zamkne a vyjde aj tam kde by standartne musel byt aj predok zaradený a pri zaradenom predku a zamknutom zadku nedovolí sa roztočiť jednému kolesu predka,takze idú všetky štyri. Jediný prípad,kedy auto zastane je ked sa pretacaju tri kolesa(dve zadné a jedno predne a zostávajúce stoji,vtedy už treba prednu uzavierku).


Hyundai Starex 4WD,103kW
***"Nikdo nieje tak beznadejně zotročený, ako tí, ktorí mylne veria, že sú slobodní.:" Johan Wolfgang von Goethe***


Autor tématu
kalic
Závislý diskutér
Příspěvky: 166
Registrován: Po 25.02.2013, 18:27
Auto: 3xL300
Věk: 38
Stav: Offline

Re: L300 diferenciál přední/zadní

Příspěvek od kalic » Po 08.02.2021, 7:25

Na ten předek lze sehnat asi jen ta Locka, vzduchová plnotučná se tam nevejde.

Ovšem - že ten podvozek není stavěnej na zašpérovaný nápravy, nějak mě nenapadá proč by to nedal, větší opotřebení je logický ale že by něco vyloženě nevydrželo?

Na druhou stránku, auto projede neskutečně moc i bez uzávěrek, šlo mě spíš o to že když už měním diferáky/nápravy kvůli z převodování tak v jedné vlně bych to rovnou i za špéroval.
Z mého pohledu je ideální stav mít zadek i předek vzduchovou 100%, tahle kombinace ale asi není reálná – nebo aspoň jsem jí na L300 neviděl.
Pak jedině vzadu vzduch/ předek locka, nebo vzadu LSD a předek nic.



Avatar uživatele

oltcitak
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3695
Registrován: Ne 31.01.2010, 18:32
Auto: Hyundai Starex 4WD,103kW
Stav: Offline

Re: L300 diferenciál přední/zadní

Příspěvek od oltcitak » Po 08.02.2021, 11:53

Lsd je na hovno,iba na zlosť,mal som to a az ked som vymenil nápravu za uzávierkovu,tak som.zistil,aké.to bolo na prd. Myslím, ze keď dáš na zadok vzduchovu uzavierku a predok ostane volny(samozrejme zamknutá medzinaprava)tak to pokryje 95% situacii.


Hyundai Starex 4WD,103kW
***"Nikdo nieje tak beznadejně zotročený, ako tí, ktorí mylne veria, že sú slobodní.:" Johan Wolfgang von Goethe***

Avatar uživatele

Dušan
Věčnej rejpal
Příspěvky: 3143
Registrován: Ne 20.03.2005, 21:59
Místo/Bydliště: Planá nad Lužnicí
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: L300 diferenciál přední/zadní

Příspěvek od Dušan » Po 08.02.2021, 12:53

Z čeho tam je přední diferák?




Autor tématu
kalic
Závislý diskutér
Příspěvky: 166
Registrován: Po 25.02.2013, 18:27
Auto: 3xL300
Věk: 38
Stav: Offline

Re: L300 diferenciál přední/zadní

Příspěvek od kalic » Po 08.02.2021, 13:13

oltcitak napsal:
Po 08.02.2021, 11:53
Lsd je na hovno,iba na zlosť,mal som to a az ked som vymenil nápravu za uzávierkovu,tak som.zistil,aké.to bolo na prd. Myslím, ze keď dáš na zadok vzduchovu uzavierku a predok ostane volny(samozrejme zamknutá medzinaprava)tak to pokryje 95% situacii.
souhlas



Odpovědět